Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: vlooien

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

vlooien

vorige week is één van de paarden die al een tijd bij een vriendin van de eigenaresse stond terug thuis gekomen.
    Blijkbaar hebben ze nadien geconstateerd dat enkele van de paarden ginder vlooien hadden. Dat zijn net de paarden waar Ippe heeft bijgestaan.
    Ik heb ze allemaal al gecontroleerd en bij geen enkel van onze paarden iets gezien wat kan wijzen op vlooien. Geen eitjes, geen beestjes, ook niets met een kamcontrole...

Nu heb ik vandaag even (nog geen 5 min) op Aramis gezeten zonder zadel en toeval of niet, ik heb op mijn benen een stuk of 10 beten. ze lijken niet op vlooienbeten maar zijn helemaal gelijk aan muggenbeten.

Ik vind het wel verdacht en ga overmorgen weer controleren. (morgen heb ik de hele dag geen tijd)
    Hoe kan ik het best controleren, op wat moet ik letten? Iemand ervaring met vlooien bij paarden?

Ik hoop maar dat ik het zie als ze er echt hebben dan kunnen we er snel iets aan doen.

Re: vlooien

Ik heb me ook wel eens afgevraagd hoe het zit met paarden en vlooien... zeker tegenwoordig nu het weer zo lang zacht gebleven is en honden en katten langer dan normaal geplaagd worden door deze beestjes.

Het enige 'zinnige' wat ik kan opmerken is dat vlooien piepkleine zwarte korreltjes afscheiden ( = ontlasting) en als je die bij het kammen met een vlooienkammetje uit de vacht vandaan haalt, er mogelijk vlooien op het paard zitten.
    De wormeitjes van vlooien zijn met het blote oog haast niet te zien, zeker niet op een lichte, witte vacht. Maar die kleine korreltjes verraden de vlooien meestal wel.

Ik zou dus zeker het gebied waar jouw benen lagen op het paard nog eens heel goed uitpluizen met een speciaal kammetje.

Vlooien hebben voorkeursplaatsen: daar waar de aderen dicht onder de huid liggen is het warmer. Daar vind je ook de meeste vlooien.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Ik weet niet beter dat paarden geen vlooien kunnen krijgen. Misschien zijn het andere beestjes? Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
    Succes
    Vinnie Style

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

T'is al een hele tijd geleden hoor. Het waren ook inderdaad geen vlooien bij ons. Toeval waarschijnlijk dat ik beten had, misschien van een spin?`

Maar paarden kunnen wel degelijk vlooien krijgen hoor.

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Neem een wit blad papier, hou het onder zijn buik en kam Aramis. Als hij vlooien heeft vallen er gegarandeerd zwarte vlooie keuteltjes op het blad.
    Ik heb geen ervaring met vlooien maar het is een tip dat ik ooit eens ergens gelezen heb.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Misschien een optie om je rijbroek in de was te doen .
    Wellicht ben je ergens geweest waar ze honden hebben of zo en is jouw denkrichting wel creatief maar niet doeltreffend.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006

volgens mij is het al een tijdje terug dat ze dacht dat het vlooien waren
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

dan hoop ik maar dat de broek inmiddels gewassen is
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Toch wel. Onze paardjes zijn beestjesvrij.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Hey dat heb ik dus ook de laatste paar weken.
    Ben al aan het kammen geweest bij de paarden, maar niets kunnen ontdekken. Als ik zonder zadel heb gereden zitten de bultjes aan de binnenkant van mijn benen. Ook heb ik er veel op mijn polsen van al het gekroel denk ik. De katten thuis zijn vlovrij. Had laatst wel een hele boze vriend die riep dat ik een MEGA vlo van stal had meegnomen, zo groot had hij ze nog nooit gezien. Was 2 dagen voor een kattenshow, dus lichte paniek in huis.
    Ik riep nog tegen hem, dat kan niet van de paarden komen....heb ik nog NOOIT van gehoord. Het zou toch wat zijn. Het zijn gewoon vlooiebeten, maar dan zo groot als een muggebult. Weird, want de vlo die wij thuis aantroffen, zou je zeker ook op je paard moeten kunnen vinden met een vlooienkam.

Bladwijzers

Forum Rechten