Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Diesel kan zo ongelukkig kijken..

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Diesel kan zo ongelukkig kijken..

Ik ken Diesel nu al een tijdje en vooral in het begin vond ik vaak dat hij een erg zielige blik had. Echt een treurig gezicht. Ik had mezelf ook ingepraat dat het ook niet niks was..van je moeder weg..naare nederland verhuizen met andere leeftijdsgenootjes, castratie en dan weer weg van je vriendjes naar waar ie nu staat.

In de loop van de tijd heb ik zijn ogen wel een beetje zien veranderen van blik...hij heeft nu ook wel een blik van verveling en gespannenheid maar ook een vrolijke blik. Maar af en toe zie ik hem zo kijken dat ik me erg afvraagt wat ie nu toch moet denken. Soms komt ie dan naar me toe gelopen en hangt zijn hoofd dan helemaal tegen me aan. Ik krijg dan altijd een sterk gevoel van gemis en dat ie ongelukkig is.

Zijn dit alleen maar mijn gedachtes en gevoelens vraag iok me dan af.
    Ik merk wel dat hij vooruitgang boekt en meer zekerheid krijgt en vertrouwen in zichzelf en ook in mij...alleen die blik is er nog steeds en dan voel ik me soms zo rot dat ik niet zeker weet wat ie zegt.

Ik heb er wel overna gedacht om het misschien aan iemand te vragen die het wel weet..soort lezen..maar ergens ben ik ook bang dat het klopt ofzo wat ik denk en dan voel ik me daar denk ik erg klote onder. Omdat ik dan misschien dan dus weet dat het zo is. Dat ie dus misschien iets mist en of ongelukkig is. Eigelijk als ik er al aan denk aan zijn blik word ik er zelf al treurig van.

Wat moet ik hiermee doen...ik ben bang dat ik mijn eigen gevoelens en gedachtes zo laat gaan dat ik zijn signalen niet zie en dus het beeld verdraai. En ik wil dus eigelijk weten OF ik wel wil weten wat hij denkt...omdat ik misschien wel bang ben over de waarheid en me daar dan weer schuldig over voel.

advies?

Re: Diesel kan zo ongelukkig kijken..

Advies?
    Sja.. beter leren kijken, denk ik.
    Want wat jij noemt raakt aan de kern van het allermoeilijkste van de omgang met paarden: het kijken zonder oordeel, zonder verwachting, zonder invullen, zonder je eigen 'ik"..
    Bijna onmogelijk, zou je zeggen.

En toch..
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Oct 2005

huh ..wat? volgends mij snap ik er niks van...

heb je iets meer uitleg? en hoe kan ik dat leren zien? Iemand mee laten kijken..die een "eigen mening" heeft of echt ziet wat de signalen zijn en daarmee bedoelt word?

Lieke,

je kan leren "zien" door te blijven leren, door veel bezig te zijn met je paard, door te kijken, te interpreteren. Dit gaat gepaard met vallen en opstaan, met het maken van fouten en met succesjes.

Niemand anders kan je dat vertellen en zeker niet via internet.

Je kan een fotolezing laten doen, maar zoals je al aangaf; je weet niet zeker of je het wilt weten. Lijkt me zaak dat je dat eerst voor jezelf duidelijk moet krijgen.
    WIL je weten wat je te horen krijgt (of het nu waar is of niet), is iets waar jij alleen antwoord op kan geven.

En dan nog.. al weet je het? daarmee verander je het heden niet.
    Je doet je paardje het meeste plezier door veel te lezen en te leren over paardengedrag.

Aangemeld
    Oct 2005

ja dat klopt..ik doe ook wel mijn best om alles te observeren en te bedenken wat het betekent en op te zoeken, alleen net als bij amy ..wat je toen is verteld had je niet zelf kunne lezen...toch? Al was het dan toch info wat je achteraf wel goed begreep.

Ja klopt. ik was heel blij met het gesprek.
    Maar ik stond er dan ook helemaal voor open. Wilde weten wat er was, ook al zouden die antwoorden voor mij niet leuk zijn. Ik heb het alleen maar voor Amy gedaan, niet voor mezelf.

Ik wilde ook niet dat het zo´n "bokt-lezing" zou worden. Dat kan ik zelf ook wel. Ben op zoek gegaan (met hulp van Roos) naar iemand die ons echt verder zou kunnen helpen. Heeft ook wat gekost. Qua geld, qua incasseringsvermogen van mezelf, mijn relatie met Isla is erdoor onder druk komen staan, maar ik heb het er allemaal voor over gehad en zou het zo weer doen.

Maar het heeft niks veranderd in het NU. Waar ik nu met Amy bezig ben heeft alleen NH en parelli mij gebracht. En dit geweldige forum, waar ik zoveel fijne mensen heb mogen leren kennen.

En je kan nog zo je best doen om goed te observeren.. juist interpreteren is ook een kunst

Aangemeld
    Oct 2005

phoe..dit moet ik even laten bezinken..wat wil ik eigelijk..en idd wil ik het voor mezelf of voor diesel..ik denk beiden maar ik ga er nog even over na denken.

Bladwijzers

Forum Rechten