Kan me je tegenzin om te sederen heel goed indenken, het voelt (en is) erg onnatuurlijk. Maar als je haar rustig ziet liggen heb je er hoop ik in je ziel wel wat meer vrede mee? Het is geen schijnrust, ze wordt er niet "locked-in" van, toch?Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie

Antwoord met Citaat
. Ze staat nu met een rustige, maar alerte oogopslag in de box en haar lichaamshouding is zoals die normaal gezproken altijd is. Op het moment dat Kate zichzelf naar binnenkeert (ofwel "locked-in"), zie je een hele andere Kate, die ik ken als je haar bijvoorbeeld dwingt tot iets wat ze niet kan/wil/begrijpt. Op dat moment is haar oog leeg en haar lichaamshouding een soort vage combinatie van gespannenheid en toch gelatenheid. Het licht brand wel, maar er is niemand thuis, zeg maar. Op dat soort momenten is er geen contact mogelijk met haar en reageert ze niet op haar omgeving. Wat ik vanavond meemaakte bij ze is totaal niet relevant voor Kate's toestand, maar geeft wel aan dat ze zeer bewust is van haar omgeving.
. Helaas voor Kate was ik niet zo inschikkelijk als Wick! Een ander nadeel is dat ze wel weer haar slooppraktijken heeft hervat... De waterbak stond iedere ochtend midden in het hok... op z'n kop. Hele hok dus iedere dag zeiknat en ik maar uitmesten. Nu de bak is vastgemaakt aan het hek scheelt dat enorm in de ochtenravage die ik aantref, alhoewel bulten maken en kuilen graven nog steeds een leuk tijdverdrijf is.

Bladwijzers