Pagina 33 van de 53 EersteEerste ... 23313233343543 ... LaatsteLaatste
Resultaten 481 tot 495 van de 784

Topic: Gel-pad om zadel-indruk te meten: eerste PLIP-test!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Re: Gel-pad om zadel-indruk te meten: eerste PLIP-test!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Heb nog nooit geplipt, maar ik denk dat één keer plippen niet veel zin heeft? Er zit gel in de plip. Dat kan er niet uitlopen, dus moet zich verdelen. Daar waar de meeste druk zit, zal de gel weggedrukt worden. En gaat dan naar een deel van de gelpad waar minder druk is, want dáár kan het erbij. Als je vervolgens je zadel aanpast en de plek waar het teveel drukte aanpast, en moet je eigenlijk wéér plippen, om te kijken of het nu goed is, of dat door het aanpassen van de drukplek er op een andere plek een probleem is ontstaan, toch??
    @shetfan.....een symmetrische drukplek blÃ*jft een drukplek, maar dan een dubbele....
    KLEI geen gel

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    KLEI geen gel
    okee, logisch ook wel, gel loopt te snel weer terug naar de oude positie en dan zie je nóg niks na het testen natuurlijk. Bedankt voor de correctie. Heeft verder geen consequenties voor de strekking van m'n berichtje gelukkig .

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    @shetfan.....een symmetrische drukplek blÃ*jft een drukplek, maar dan een dubbele....
    Ik bedoelde ook niet dat de drukplekken dan niet erg zijn, maar ik had verwacht dat de druk scheef verdeeld zou worden doordat Jeppe misschien scheef is of ik scheef zit. Dat de drukplekken symetrisch zijn vind ik dus positief, dát er drukplekken zijn is natuurlijk helemaal niet goed.

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Frederique, ik weet niet hoeveel moeite jij hebt om een goed passend zadel te vinden, maar een goede zadelmaker kan dat oude, versleten zadel toch wel een beetje "restaureren". Als er tenminste geen hele erge mankementen aan zijn?
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Aangemeld
    Jan 2005

Nou, het was een kunststof zadel dus sowieso niet echt goed te maken en echt álles was eraan stuk. Het teddy was oud en versleten, de fenders waren stuk, de zitting was stuk, de pommel was stuk, de gespen waren één bonk roest enz. Het was ook geen zadel dat "nieuw" wel een tijd mee zou gaan. Als 't nou heel goedkoop was geweest hadden we er nog wel eventjes mee kunnen rijden, maar het was niet eens goedkoop, dus helaas pindakaas , we hadden het alleen gepast voor de maat (maat zeeschildpad zoals mijn vader het noemt )

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Schetfan even een beetje off-topic maar weet niet wat voor zadel je zoekt, ik heb net een pegaso-sport uitgeprobeerd het zadel vondt ik niet goed liggen op Whoopie. Is hetzelfde zadel wat Trea op Amy heeft gekocht. Deze is tweedehands te koop.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Jan 2005

Dat lijken we wel hele fijne zadels, maar ze gaan toch een beetje buiten mijn budget denk ik. Waar staat de 2e-handse te koop dan?

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik stuur je wel een pb
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Aangemeld
    Jan 2005

Vandaag hebben we de equestor opgehaald, wat een fijn zadel zeg!
    Volgensmij was Jeppe het met me eens, want hij draafde veel lekkerder door, af en toe 't koppie laten zakken, en hij liet zelfs een paar briesjes horen.
    Alles natuurlijk nog ontzettend onwennig, máár het rijden ging een stuk beter dan met de andere zadels, daarbij viel hij na 3 drafpassen steeds stil, terwijl er vandaag zelfs wel een galopje afkon!
    Ik vraag me wel af of het zadel niet wat te lang is voor zijn rug, misschien dat ik nog even een foto naar equestor stuur, maar ik denk dat die langheid wel mee zal vallen uiteindelijk.
    Over de pliptest ben ik eigenlijk ook wel tevreden, het laat geen écht kale plekken zien, hoewel de druk naast zijn schoft wel Ã*ets meer is. Ook zitten er 3 gekke puntjes in de plip, misschien vingeafdrukken, maar het kan ook opgehoopte zadelvulling zijn, morgen nog maar eens testen met een dekje. Maargoed, de voorboom is verstelbaar dus als we daar nog even wat mee frutten, denk ik dat dit het perfecte zadel is voor Jeppe en mij.

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Geweldig paardje heb je maar ook weer een lastig model om zo maar even te zeggen. Die lengte......ik weet het niet helemaal, zou er buiten het advies van equestor nog iemand anders even naar laten kijken.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Wat is dat nou voor zadel? De pegaso? ik kan het niet goed zien op de foto.
    De klei-afdruk ziet er goed uit.

Aangemeld
    Jan 2005

'T is een equestor trail (http://www.equestor.nl).
    Weet iemand misschien waar ik een zadelpasser kan vinden die me kan vertellen of dit zadel goed zit? (want de plip laat natuurlijk niet zien of het zadel misschien te lang is)

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Goed joh!

Mooie PLIP afdruk en ik vind op t oog het zadel er niet te lang uitzien.

Aangemeld
    Jan 2005

hmm, misschien overdrijf ik ook wel, de achterkant draagt ook niet geheel omdat de kussens heel rond lopen, dat is ook op de plip te zien. Het zadel lijkt helemaal achterop de plip te liggen, maar daar komt amper druk.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Oo da´s een trekkerzadel! Maar daar kan je een bredere pommel inzetten. Dan zou die stukken beter liggen denk ik.
    Ja ze verkopen het wel zo dat dit mogelijk is, maaaaarrrrr...dit gaat erg lastig, Startrekk heeft dat beter opgelost. Je kan van boogje wisselen maar dan moet je extra gaten boren e.d.
    De extra wijde Trekker is ook anders van bouw de kussen schijnen anders te liggen. Deze info net binnen. Ik heb alleen niet zo'n groot budget om alle soorten zadels op voorraad te hebben als test zadel...
    Ben net begonnen en maar een amre particulier die geen bank credits krijgt
    Ik zou wel willen maar ja....nog maar eens wat overwegingen maken....

Bladwijzers

Forum Rechten