Pagina 17 van de 53 EersteEerste ... 7151617181927 ... LaatsteLaatste
Resultaten 241 tot 255 van de 784

Topic: Gel-pad om zadel-indruk te meten: eerste PLIP-test!

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    1

Re: Gel-pad om zadel-indruk te meten: eerste PLIP-test!

Daar ben ik dan weer heel benieuwd naar! Test je met je pad eronder? en hoeveel inlages heb je erin?

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Dinka, ik bedoelde achtereenvolgens:

PLIP
    pad
    zadel

Aan de foto te zien heb je geen pad gebruikt.
    Volgens mij adviseerde Esther dat ook op de NH dag, om zonder dek te testen. Ik vind dat toch een beetje vreemd, de pad is immers het halve onderdeel van het zadel.

Ben ook erg benieuwd hoe jij de Startrekk test

strange indeed, want de barefoot is pas de barefoot als er een pad met inlages onder ligt... Very strange... Als je dan drukpunten hebt, weet je nog steeds niet of je die ook hebt als je MET pad rijdt (pad als in grandeur met inlages )

Ik test toch maar met grandeur denk ik...wat doet de rest?

May the horse be with you!

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    strange indeed, want de barefoot is pas de barefoot als er een pad met inlages onder ligt... Very strange... Als je dan drukpunten hebt, weet je nog steeds niet of je die ook hebt als je MET pad rijdt (pad als in grandeur met inlages )

Ik test toch maar met grandeur denk ik...wat doet de rest?
    Ik was ook van plan mét pad te testen.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Lijkt mij ook dat je boomloos MET pad moet testen.. als je de gohst test zonder pad mis je het halve systeem van plaatselijke druk opvang (ik schrijf expres geen drukverdeling , want een boomloos zadel doet niet aan druk verdeling.. wel aan plaatselijke druk vermindering ) !! Je test dus dan niet een Gohst, maar een halve Gohst...

Enne Dinka.. doe je em wel vandaag optijd de bus...??? Vind het niet erg om hem morgen pas te krijgen.. maar donderdag is me echt te laat hoor!!

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik heb hem getest: netam,plip,pad,zadel, dinka van onder naar boven dus

Ik heb helaas de startrekk niet meer kunnen testen de wei was te nat en netam heel erg RB door de regen en de wind... nouja ik rijd nu toch niet zo heel veel.

ik heb de plip om 12 uur bij het postkantoor afgeleverd
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    53

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Je billen zijn je eigen ingebouwde kussentjes.
    Nou dan is er iets niet goed hoor. Je hoort niet op je billen te zitten. Leg je handen maar eens onder je zitvlak als je te paard zit. Als het goed is, zit je dan op je zitbotjes en niet op je billen.
    Tja tenzij je 100+ kilo weegt natuurlijk, dan zal er wel een laagje spek tussen zitten...

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Je billen zijn je eigen ingebouwde kussentjes.
    Nou dan is er iets niet goed hoor. Je hoort niet op je billen te zitten. Leg je handen maar eens onder je zitvlak als je te paard zit. Als het goed is, zit je dan op je zitbotjes en niet op je billen.
    Tja tenzij je 100+ kilo weegt natuurlijk, dan zal er wel een laagje spek tussen zitten...
    Uiteraard zit ik op mijn zitbeenknobbels. Ik zit rechtop. Maar ik ben erg blij dat ik ook billen heb, anders prikken die beentjes zo door mijn zadel heen.

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik heb ook wel billen hoor
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    53

Ja ik heb heus ook wel billen hoor.
    Maar als ik te paard zit, zit ik op mijn zitbotjes en zitten mijn billen meer naar achteren, die zitten in elk geval niet ónder mijn zitbotjes en dus fungeren ze ook niet als kussentjes...

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Ja ik heb heus ook wel billen hoor.
    Maar als ik te paard zit, zit ik op mijn zitbotjes en zitten mijn billen meer naar achteren, die zitten in elk geval niet ónder mijn zitbotjes en dus fungeren ze ook niet als kussentjes...
    Gelukkig heb je billen
    Ik ben het niet met je eens. Het gewicht wordt niet uitsluitend op je zitbeentjes gegooid. Gewicht zit ook óm je zitbeentjes heen en op je benen. Dát maakt de drukverdeling.
    Maar goed, we raken nogal off topic.

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Jeu!! Plip gearriveerd! Morgen les.. mooi moment om de ST te testen!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    53

Ik ben het niet met je eens. Het gewicht wordt niet uitsluitend op je zitbeentjes gegooid. Gewicht zit ook óm je zitbeentjes heen en op je benen. Dát maakt de drukverdeling.
    Ik ga toch nog effe een beetje off topic door als je het niet erg vindt.

Tuurlijk rust niet al je gewicht op de zitbotjes, maar dat was de stelling ook niet. Gezegd werd dat je billen als kussentjes fungeren, maar dat is volgens mij niet zo, omdat je niet echt op je billen (het vlezige gedeelte dan) zit, maar als het goed is, op je zitbotjes. Natuurlijk dragen ook je benen gewicht, maar je billen zélf, die toch niet/nauwelijks. Als je je achterste doorrijdt, dan is dat meestal ook onder je zitbotjes.
    Leg anders een je hand onder je kont als je zit, dan zul je voelen dat je zitbotjes heel duidelijk te voelen zijn en dat er eigenlijk amper een laagje (bil) tussen zit.

Ik ben het met je eens Marja.

Zeker bij zadels als de startrekk en de ghost is met de stijgbeugelbevestigingsplaats rekening gehouden met het feit dat men ook op boomloze zadels een "nette" zit moet/kan/wil hebben. Dus mag je ervan uitgaan dat je tóch meer op je zitbeenknobbels zit dan op je billen.

Bij mij zitten mijn billen ook niet onder mijn zitbeenknobbels maar meer naar achteren. Pas als ik op mijn pockets ga zitten, zit ik voluit op de kussentjes van mijn billen.

De plip laat in dit geval dan ook precies zien waar in mijn ogen de tekortkomingen van een boomloos zadel liggen. Precies dáár waar het meeste gewicht zit.

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik wilde vandaag de plip onder de ST gooien tijdens mijn les.. Bij het opzadelen ondervond ik echter nogal wat problemen.. ik kreeg de plip met geen mogelijkheid plat op Bruuts rug.. er bleef een vervelende vouw zitten aan de rechterkant.. in het midden.. van boven (ruggegraat) naar beneden...Het leek wel alsof het ding te groot was.. het voegde gewoon niet...
    Verder vond ik hem erg strak op zijn schoft liggen...
    Ik voorzag aandacht bij de plip terwijl ik die toch liever bij de les wilde hebben.. Morgen nog maar weer eens proberen...

Bladwijzers

Forum Rechten