Pagina 7 van de 53 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 105 van de 784

Topic: Gel-pad om zadel-indruk te meten: eerste PLIP-test!

Re: Gel-pad om zadel-indruk te meten.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Nou ehm sjips!
    Omdat we de pad met 9 mensen kopen kan hij niet verzekerd worden. Als hij van 1 eigenaar was, is het mogelijk om hem te verzekeren.

Wat een mogelijkheid zou zijn, is dat iemand zich hoofdeigenaar noemt, en dat deze persoon de pad verzekerd.

Dat riekt echter naar verzekeringsfraude, want als bekend wordt dat deze pad rouleert vervalt de schadevergoeding.

Ik weet het even niet. Misschien iemand anders een idee?
    Ben het met je eens dat dat riekt (stevig!) naar verzekeringsfraude, en daar ben ik niet van. Dan maar niet verzekeren? En altijd verzekerd vervoer kiezen met de post?

Verzendkosten: sja, lastig wel.

Want stel dat ik hem 4 keer achter elkaar naar Trea of Sandra moet doorsturen, dan betaal ik 4 keer verzendkosten, terwijl ik hem zo aan Eef of Nicky kan geven. Dan hangt het zo erg van het wensschema af of het nog een beetje eerlijk is, dat vind ik wat lastig.

Ander idee: we proberen zo efficient mogelijk te verzenden, bijvoorbeeld als het geen haast heeft een week later en dan overdracht op Wimles, Parellicursus, forummeeting oid. Als het kan. En anders gewoon verzenden.

En we noteren alle gemaakte verzendkosten centraal en einde jaar delen we alles. Zodat niemand teveel betaalt, of te weinig. Past in deze tijd: eerlijk zullen we alles delen

Is dat een uitwerkbaar idee?

May the horse be with you!

Ik ben ook niet voor verzekeringsfraude.

Wat betreft het delen van verzendkosten ben ik erg voor. Misschien is het ook wel mogelijk om dit "uit de pot" terug te betalen?? Immers via de lijst kan je zien wie hem hoevaak heeft verzonden?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Ja.. het maakt mij ook op zich niet zoveel uit.. maar ter preventie van eventueel scheve ogen....
    Als ik een schema maak voor de eerste ronde.. gaat het namelijk onherroepelijk gebeuren dan sommigen verzendkosten gaan betalen en anderen niet... Vandaar...
    Maar waarom moet het volgens schema? Kan men zich niet gewoon melden als ie de pad wil hebben? Als ik in dec. op het schema sta en ik heb nog geen zadel hoef ik hem toch niet? Als ik in februari moet shimmen, DAN wil ik graag de pad, maar volgens schema moet ik dan nog 4 weken wachten? Dat vind ik een beetje krom..

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ik ben voor MAFHAFS contructie.
    Verzendkosten noteren we, eind vh jaar delen.
    Ik maak toch een exel bestand om bij te houden waar het ding is.
    Kan er in aangetekent worden dat er verzonden is.

Wat mij betreft kan er nog steeds iemand meedoen ipv Evenaar.

Evi, wanneer dacht jij dat hij geleverd kon worden?

Ik stel voor dat we iets meer storten dan het gedeelde bedrag door 9 of 10 mensen. Daar kunnen we dan een evt kleine reparatie van bekostigen.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

verzendkosten delen is een plan, maar tellen reiskosten dan ook niet mee? als mafhaf naar mij rijdt om de pad op te halen is dat ook 7 euro aan benzine... voor een meeting die we anders niet zouden afspreken...

daarom hadden we juist schema: om zo min mogelijk te hoeven verzenden... volgens mij kan bijna iedereen wel iets met een meeting afspreken.

hij komt 12 december naar nederland (die jongen die hem mee wil nemen)
    moet wrs per creditcard betaald worden.

verzekerd verzenden is iets van 7,50 dus scheelt niet veel met normaal versturen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Schema was vooral voor de eerste ronde toch? Daarna kan het op aanvraag... lijkt mij... Ik heb het excel bestand al klaar en zal dit met Hester delen!
    Hester en ik zijn dan tat op de hoogte van waar het pad zich bevindt, inclusief eventuele verhuur.
    Het lijkt mij handig om de eerste ronde een periode van een week pp af te spreken, daarna minimaal een week pp (verder dan zolang totdat de volgende aanvraag komt)
    Verzendkosten delen aan het eind van het jaar.. en als je niet van plan was te meeten, doe je het ding toch op de post? ??

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Mij lijkt een week eerlijk gezegd veel te lang voor de eerste ronde, want dat betekent dat de mensen aan het eind ruim 2 maanden moeten wachten voor ze de 1e keer kunnen testen. (10 mensen is 10 weken...)

Ik weet wat ik wil testen, als ik vooraf weet welke dagen ik de pad heb, plan ik dat op die dagen in. Alleen bij erg slecht weer (3 dagen regen) zouden we de periode uitstellen.

Mij lijkt 3 dagen genoeg om de pad voor de eerste keer te testen.

Eens met Eef: 3 dagen, ijs en weder dienende, lijkt me zat. Anders is de wachttijd wel heel erg lang voor de laatsten op de lijst idd.

May the horse be with you!

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Zullen we dan aangeven wanneer we de pad graag willen gebruiken? Dat we aan de hand daarvan toch voor de eerste ronde een schema maken?

Dan zouden we rekening kunnen houden met geplande meetings. Karianne en ik kunnen dan sowieso meteen na elkaar.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Het lijkt me sowieso wel handig als mensen hier op het forum (bijv. dit topic) gewoon aangeven wanneer ze de pad nodig denken te hebben. Dan kun je evt een meeting daaraan verbinden he.

Ook mensen die de pad willen huren kunnen het dan hier kwijt

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Hmm,ik zou graag de pad willen huren, maar ik woon niet in Nederland en ik denk niet dat mama op 1 week tijd 2x op en af Nederland wil rijden.
    Bestaat er geen alternatief voor de Belgjes? Met de post opsturen lijkt me ook niet zo'n doen, want dan duurt het langer als 3 dagen of 1 week,denk ik. Of moeten de Belgjes samenspannen en ook zo'n pad kopen?

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Voor de belgjes is het idd handiger om zelf samen een pad te kopen. Skey wilde ook al graag een pad

Verzendkosten naar Belgie zijn hoog (€ 16,75) en het huren van een pad gaat eigenlijk alleen als er iemand van de eigenaars mee gaat.

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik heb de pad niet dringend nodig ofzo, dus gaan jullie maar eerst .
    "Mag" je trouwens meerdere zadels testen? Ik zou bijv. graag mijn dressuurzadel en een (test-)startrekk, en misschien ook wel een barefoot, willen vergelijken.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ja, tuurlijk!
    Als je de pad 3 dagen in huis hebt, kun je er natuurlijk 'al' je zadels mee testen

Mij leek het ook leuk om mn bbpad te testen en te kijken of de afdruk anders is als ik anders ga zitten (stoelzit vs rechtop) of dat de druk beter verdeeld wordt wanneer je er een schapenvacht onder legt ofzo.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Na wat heen en weer gemail, maak ik jullie vast attent op een PB tje wat er aan komt dit weekeinde.

Er moet nl gestort worden, de kleipad gaat gekocht worden!
    Waarschijnlijk ligt de prijs op 320 euro, gedeeld door 9, reken uit uw winst.

Pagina 7 van de 53 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten