Pagina 34 van de 53 EersteEerste ... 24323334353644 ... LaatsteLaatste
Resultaten 496 tot 510 van de 784

Topic: Gel-pad om zadel-indruk te meten: eerste PLIP-test!

Re: Gel-pad om zadel-indruk te meten: eerste PLIP-test!

Ik vind hem zo op het oog ook niet te lang, maar hij ligt wel ver over de schouder vind ik. Daar zou ik zelf nooit voor kiezen.

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

hmm ja, dat viel me ook al een beetje op. Maar als ik dan de stap-foto bekijk, heb ik niet het idee dat het hem hindert, hij maakt hele ruime passen. Maargoed, dat is ook maar een moment-opname.... 'K ben ondertussen hard op zoek naar een goede zadelpasser, drukverdeling is goed, nu de rest nog

Aangemeld
    Jan 2005

equestor is inmiddels terug naar waar 'ie vandaan kwam...
    Inge is dinsdag hier geweest met een heather-moffett-zadel. Jeppe liep er heerlijk onder, al was dat niet aan de plip te zien want daar zat een hele kale plek in, maar hij was ook heel raar geschoven, dus dat gaan we over doen. (wat ik niet erg vind want het zadel zit heerlijk, maar helaas boven m'n budget).
    Zaterdag komt er iemand met een endurancezadel van horseman outfitter. Wat is een beter idee, het zadel kaal testen of meteen een pad eronder? Aan de ene kant moet het zadel gewoon goed zitten, aan de andre kant, als het met een pad geen drukplekken vertoont, maar zonder wel, is dat toch niet erg?

De heather moffet wil ik ook zoooo graag eens proberen.

Eerst zadel opleggen en checken op ligging, en dan met PLIP?

Teen sluit tander niet uit, toch?

May the horse be with you!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door shetfan
    'T is een equestor trail (http://www.equestor.nl).
    Weet iemand misschien waar ik een zadelpasser kan vinden die me kan vertellen of dit zadel goed zit? (want de plip laat natuurlijk niet zien of het zadel misschien te lang is)
    hoi,

Ik heb altijd een "foefje" geleerd om te zien tot hoever je zadel mag komen op de rug ---> de 18de laatst dragende rib zit ongeveer op de lijn van daar waar de haren op de buik uit elkaar gaan. Dus waar ze naar voren en naar achteren gaan. Trek vanaf daar een denkbeeldige lijn naar boven en dan weet je ongeveer tot waar het zadel mag komen. Niet verder !

Groetjes,

Maris

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    De heather moffet wil ik ook zoooo graag eens proberen.
    hoi trea, zij is de eerste aan wie ik hem heb uitgeleend
    Ik wil er eerst zelf nog wat mee testen en zo, ik bedoel hiermee zelf zien en kijken wat het doet met een paard. Net frederieke zei, het paardje liep als een zonnetje met dit zadel. Zelfs een galopje...Dat ging helemaal goed.
    Leuk paard heeft ze trouwens...met van die hele mooie sokken...zo stoer.
    Daarom was ik naar haar toegereden, woont redelijk dicht bij. Zo kon ik het mooi zien. Ik heb zelf nl geen hele breede paarden om te testen. De meeste zijn normaal van bouw en een aantal kwpn dus nooit zo mega rond van vorm en zo. Dus ja...voor mij een unieke kans...hahahaha
    maar ergens half mei zou het wel kunnen. Dan heb ik aardig getest en gezien van hoe en wat, denk ik. Rond koninginnedag gaat hij naar iemand toe met een wat ouder paardje dus ook een goed, testje.
    (het zadel is ook nog niet te vinden op mijn site, omdat dit nog in het begin stadium zit. Er wordt aan gewerkt om info te plaatsen)

Het zit als een vloerkleedje

Inger; ga jij ze verkopen dan? Begrijp ik nou goed dat jij dus een HM testzadel hebt? En mag ik ook een keer dan? (Ik heb een heeeeeeeel breed paard, twee zelfs ) En op mijn anda met extreem kort rugje wil ik eigenlijk ook voelen (al kan ik daar alleen nog maar op stappen)
    Ik hou me iig aanbevolen. (Wil wel graag plippen dan, want ik ben benieuwd naar drukpunten omdat ik geen lichtgewicht ben)

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

euh Trea, beetje off topic maar ben jij niet blij met de Pegaso???
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Jawel!! Top-zadel die Pegaso, maar ik mot over een poosje ook iets fatsoenlijks op troy. De Pegaso is te lang.
    Vandaar dat ik toch uit blijf kijken.

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

en uitkijken naar is altijd leuk.
    Ik snap hem!
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Inger; ga jij ze verkopen dan? Begrijp ik nou goed dat jij dus een HM testzadel hebt? En mag ik ook een keer dan? (Ik heb een heeeeeeeel breed paard, twee zelfs ) En op mijn anda met extreem kort rugje wil ik eigenlijk ook voelen (al kan ik daar alleen nog maar op stappen)
    Ik hou me iig aanbevolen. (Wil wel graag plippen dan, want ik ben benieuwd naar drukpunten omdat ik geen lichtgewicht ben)
    Ik ga ze inderdaad verkopen. Maar wil wel mensen een goed advies kunnen geven of het wel of niet zou passen anders is het zonde om een zadel te laten komen om te testen en het past eigenlijk bij voorbaat al niet. Snapie...dan ben je extra teleurgesteld en centen kwijt.
    Ik heb je gezien in Arnhem met...Amy?? Die grijs bonte...Ik heb je in de verte zien plippen...maar ja druk...druk...druk..bij mijn standje..geen tijd om uitgebreid overal te kijken. Hihi je viel nl op met een geheel ander paard tussen de rest op dat moment, wat ik leuker vond dan de overige trouwens..maar ja dat is persoonlijke voorkeur...

Ik ben ook nog bezig om de suberpanel zadel deze kant op te krijgen. Deze is beter voor de echte breede gevallen, denk ik. Al paste het de Tinker wel, maar hij beweegt een beetje anders (scheef) waardoor het zadel samen in combi met ruiter op dit moment niet optimaal is. En helaas toch een drukplek gaf in de plip.

Daarom is een zadel geen zadel voor elk paard en moet je goed kijken naar hoe en wat en blijft het soms lastig.

Je mag hem testen hoor...ook samen met plip...effe kijken hoe het samen valt met het e.e.a

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door inger
    Je mag hem testen hoor...ook samen met plip...effe kijken hoe het samen valt met het e.e.a
    Fijn! Lief van je.
    Het heeft overigens totaal geen haast, ik heb nul budget voor een zadel op dit moment, heb pas die pegaso gekocht.

Enne, de plip.. daar ben ik mede eigenaar van, dus de jouwe hoef ik niet te lenen.

Aangemeld
    Jan 2005

inmiddels de HM nog een keer getest, maar uit de plip bleek dat Jeppe dus toch wél scheef is . En ik kan simpelweg nog niet goed genoeg rijden om dan tóch recht te blijven zitten, dus een boomzadel is waarschijnlijk een beter idee. En veel gymmen natuurlijk.

ach misschien een lesje op hem nemen ipv ..effe naam vergeten die bruine bedoel ik, ze kan vast tips geven van hoe je iets kunt oplossen of waar je op kunt letten of weet ik veel nog meer.
    Maar het blijft lastig hoor scheve paardjes.
    Goed longeren of grondwerk doet ook wonderen. Dan hoef je jezelf niet te compenseren en krijg je je paardje sterk aan beide zijden.
    Ik weet dat er in Utrecht bijna Nieuwegein geloof ik alweer lessen worden gegeven ala AdB soms ook door himself maar ook door iemand aldaar. Dat is redelijk dichtbij voor jou, je mag ook gewoon kijken zonder paardje mee te hoeven nemen, wie weet doe je inspiratie op en kan je thuis aan de slag. Zal is effe de link opzoeken.

Trea, de plip is niet van mij hoor, shetfan had deze via de lijst alhier geleend....
    en een combi gemaakt met een aantal testzadels. Heel slim....

hmm zadels zijn duur he...

Bladwijzers

Forum Rechten