Pagina 21 van de 53 EersteEerste ... 11192021222331 ... LaatsteLaatste
Resultaten 301 tot 315 van de 784

Topic: Gel-pad om zadel-indruk te meten: eerste PLIP-test!

jiske
    Guest

Re: Gel-pad om zadel-indruk te meten: eerste PLIP-test!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Jiske.. het is opzich vrij logisch dat er achter de zit niet zo heel veel druk is.. het is een boomloos zadel..
    verder klopt het in die zin dus ook dat de meeste druk zit op de plek waar gezeten wordt en waar relatief gezien het meeste gewicht drukt!
    Overal, ook op de dunne plekken, zat nog aardig wat klei.. als je de pad plat zou leggen, zou je een soortgelijke foto als die van Tré krijgen
    Maar het is toch een Startrekk? Dan zou je toch verwachten dat die panelen en de stugge constructie van het zadel meer zou dragen?

We moeten maar een mooie fotogalerie maken van boomzadel naast startrekk naast barefoot. Okee, allemaal verschillende paaarden en ruiters, maar wellicht zit er desondanks een grote lijn in..

May the horse be with you!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door jiske
    Jiske.. het is opzich vrij logisch dat er achter de zit niet zo heel veel druk is.. het is een boomloos zadel..
    verder klopt het in die zin dus ook dat de meeste druk zit op de plek waar gezeten wordt en waar relatief gezien het meeste gewicht drukt!
    Overal, ook op de dunne plekken, zat nog aardig wat klei.. als je de pad plat zou leggen, zou je een soortgelijke foto als die van Tré krijgen
    Maar het is toch een Startrekk? Dan zou je toch verwachten dat die panelen en de stugge constructie van het zadel meer zou dragen?
    Die panelen zijn nu juist zo vreselijk zichtbaar op de foto!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Jiske: Het is idd een startrekk en de panelen dragen duidelijk al behoorlijk vind ik dan... Er is niet echt een kontafdruk te zien... Als je echt drukverdeling over een groter oppervlakte verwacht, zou je toch meer aan een (flexibel) boomzadel moeten denken!

MH: Je kan op deze manier geen boomzadels met boomloze zadels vergelijken... da's een soort appel/peer dingetje.. Het 'enige' dat je met de PLIP kan 'testen' is de combinatie zadel/paard/ruiter.. waar alle drie de factoren even zwaar tellen! Kijk maar naar het verschil tussen Nienke/Bruut/ST en Hester/Bruut/ST... wereld van verschil bij het veranderen van maar één van de drie factoren...
    Conclusie zou kunnen zijn : ST is prima zadel....
    Je kan idd vaststellen dat het niet aan de ST ligt als er een scheve afdruk ontstaat.. da's fijn om te weten als ik dat ding (ooit) zou willen verkopen.. het zegt echter niets over of de St ook een goed zadel voor mij is

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    We moeten maar een mooie fotogalerie maken van boomzadel naast startrekk naast barefoot. Okee, allemaal verschillende paaarden en ruiters, maar wellicht zit er desondanks een grote lijn in..
    Dat heeft weinig zin.
    Het gaat om de COMBINATIE van ruiter, paard en zadel.

Het is wel nuttig om een ander zadel op hetzelfde paard en met dezelfde ruiter te testen. Dan zie je wat beter ligt/ waar de ruiter beter op kan rijden.

En zoals wij gisteren gedaan hebben, Nienke twijfelde aan de ST. Bij mij laat hij dus een mooi beeld zien, dus het ligt niet per definitie aan haar zadel.

Ja dat is waar. Ik moet dus even een startrekk lenen voor bij de PLIP
    Hmm die mooie spaanse misschien wel, Nicky!!!!!!

May the horse be with you!

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

. .hoezo familie??!!! We posten zelfs al hetzelfde!!

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

. .hoezo familie??!!! We posten zelfs al hetzelfde!!
    ik zag het

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Nog even een foto van zus van de ingedeukte PLIP van gister.... [size=99px](kwam ik tegen bij de buren )[/size] zonder lampje erachter.. lijkt al véél meer op een mooie gewone indruk

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ah, je hebt hem al geplaatst

Jammer dat al die anderen die vooraf zijn gegaan er geen lampje achter hadden, nu zegt het nog niks.

De volgende testers wel doen? Please

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Wart ik me eigenlijk afvroeg:

hebben jullie de boomloze zadels getest met de Plip zeg maar "wijd" uit elkaar?

Iik heb hem vandag 2 keer getest, met mij en Merrit en de ST zag ik een prachtige afdruk.

Toen mijn moeder , met de Ghost, op Andor. DIe liet een lichte plek achter de schoft zien aan 1 kant. De Plip lag niet helemaal lekker, dat moet ik erbij zeggen.

Nav van wat de Ghost afdruk liet zien, hebben we een voel sessie gedaan.
    Wij omstebeurt allebei op Andor´s blote rug. Voelen wáár die plek nu zat. Wij kwamen uit op het schaambot.
    Hand eronder gelegd, En naar voren en weer terug buigen. Ik kan je verzekeren, dat voelt helemaal niet lekker
    Probeer het zelf ook even! Ik bedoel dus niet je zitbeenknobbel, maar echt je schaambot.

Vervolgens op de horizontaal hangende paal het dekje (HAF pad met extra viltinlage) eronder gedaan. Precies hetzelfde getest. Dat blĂ*jf je dus voelen!
    Daarna het zadel er nog op, toen pas voelden we geen schaambotje bij elkaar.

Moet er zeer belachelijk uitgezien hebben

Conclusie: test moet overnieuw, hij lag niet goed, ik wil hem wijder leggen.
    Andere conclusies: het liet wel erg duidelijk zien hoe belangrijk ruggegraatvrijheid is! Moeder zit scheef. Daarbij klemde ze haar dijbenen erg aan. En ik vind het echt eng om hem nu zelf te testen. Dus combi Andor, Ghost en ikke. Om eerlijk te zijn had ik verwacht dat de Ghost een betere afdruk liet zien dan de ST, vanwege de systemen van beugelophanging en singelstoot.

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

de Merrit/ST/Hester combi:

Niets aan te zien! Voelde ook heel mooi.
    Kon hem niet met de lamp fotograferen, omdat ik hem op stal weer met de deegroller heb bewerkt voor een test met Andor.

Mijn moeder tijdens het rijden

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Als je geen lamp hebt, probeer hem dan toch 'tegen het licht' te fotograferen, al is het maar richting een grijze lucht.

Maar als het mooi gelijkmatig voelt, dan is het ook goed he
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

je houdt ons dus nog even in spanning!! Mooi dat iig ook jouw ST in combi met jou en Mer goed is!! Ghost/mams/Andor is duidelijk iets minder fortuinlijk... wel jammer... kijk smachtend uit naar het volgende verslag!!
    Heel jammer dat er geen lamp achter kon...Blijf me afvragen hoe het er dan uit zou zien in vergelijk met de afdruk van jouw k*nt op mijn beest en mijn ST
    Ik vind trouwens die vouw wel steeds vervelender/erger worden... vraag me af in hoeverre dat op den duur echt het resultaat gaat beĂŻnvloeden...
    Verder valt het me op, dat op de foto waar Henny de PLIP omhoog houdt, de twee helften idd dicht bij elkaar zitten.. bij Bruut hadden we het voorste klitteband bijna los....

Bladwijzers

Forum Rechten