PLIP lag net even onder een podium op Bruut, met mij erop...
toch ook wel wat minder klei aan de rechterkant .. maar geen echte drukpunten.. Podium is danook een boomzadel.. dus opzich wel logischer.. vind ik... denk ik....
PLIP lag net even onder een podium op Bruut, met mij erop...
toch ook wel wat minder klei aan de rechterkant .. maar geen echte drukpunten.. Podium is danook een boomzadel.. dus opzich wel logischer.. vind ik... denk ik....
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Vandaag heeft mijn zus een half uurtje op (een wat narrige) Bruut gereden... met PLIP..
Onze interpretatie??
Mooi gelijkmatig verdeelde druk onder beide panelen van de ST en aan weerszijden een afdruk van de beugelriemen...![]()
![]()
![]()
Sjit hey.. is dit nou goed of niet? Bij de test toen met mijn equiflex was dat niet hoor. Daar zag je niks geen dunne plekken. Maar da's een boomzadel. Vind dit eigenlijk toch wel veel druk op een relatief klein stukkie. En die stijgbeugeldingus vind ik helemaal bah. Wat zit daar op die plek precies? De gesp waar de riemen aanhangen?
oehhh, ligt het aan mij of ligt er toch wel erg veel druk op de beugelriemen. Ik moet zeggen dat dat me toch wel tegenvalt. Hoeveel heb je nu met de beugelriemen gedaan?
Ik heb niet gereden.. zus reed
Tré.. De klei is bij jou ook absoluut ergens dunner geweest, iig ter grootte van je zadel... in het meest gunstigste geval een mooi gelijkmatige afdruk van je boomAlleen als je er 'zo' (zonder tegenlicht
) naar kijkt zie je dat niet zo gedetailleerd...
Ik vind dit een prachtige gelijkmatige drukverdeling voor onder een boomloos zadel! Mooie grote plekken precies dáár waar de panelen zitten! (en dus niet alleen waar de billen zich bevinden) De dunne plekken waren niet echt dun, alleen dunner dan de rest, maar zijn prachtig te zien doordat er een lampje achter het pad staat wat er doorheen schijnt!! Het lijkt me volkomen logisch dat daar waar er druk zit, de klei dunner is... het is alleen niet de bedoeling dat het zó dun is dat je een soort piekbelasting ziet!
WB de beugelriemen.. ik vind die dunnere plekken op die plaatsen ook helemaal niet raar.. de klei wordt naar de randen van de pad gedrukt.. behalve daar waar de beugelriemen lopen!
Ja, je hebt gelijk. Ik heb geen mooie doorkijkfoto, alleen deze. Het voordeel van een goede-drukverdelende westernboom is dan ook dat het over de hele boom (dus ook de hele pad) verdeeld wordt. Je ziet ongeveer 2 cm aan de randen pas dat het dikker wordt. Verder had ik nergens lichtdoorlatende plekken.Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
Maar eerlijk.. als ik dit zie, ben ik blij dat ik mijn boomlozen de deur heb uitgedaan. Vind het toch te veel op een te klein oppervlak.
Dit is met een lamp erachter hoor.
Tegen het licht in zagen we totaal nergens verontrustte plekken.
Met een lamp zie je gewoon alles veel beter. De plip is nergens dunner dan een halve cm.
Ik ben zeer content met de afd
![]()
Ieder zijn keus hoor
Tré .. als ik zie hoeveel klei er bij jouw foto in de randen zit, kan ik er al bijna van uitgaan, dat jouw pad bij het tegen het licht houden idd ook zo'n lichte plek had, maar dan idd een veel grotere! Zulke dikke randen had het pad bij ons niet vandaag...
Tja.. ander paard(je) andere ruiter, ander zadel...
Het blijft dus altijd een interpretatiedingetje![]()
Ja, daarom zeg ik toch ook: "je hebt gelijk"![]()
Maar het oppervlak is veel groter. Daarom ben ik blij dat ik geen boomloos meer heb. Dat bedoelde ik.
@Tré:Ik snap!![]()
Ben erg benieuwd naar de bevindingen van mijn zussie komende week!!!
Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
hou mijn hart vast
![]()
pfieuwOorspronkelijk Geplaatst door Antheman
dat verklaart een hoop en is best geruststellend, ook al had ik er anders niks aan kunnen doen
![]()
Als ik me er mee mag bemoeien: ik volg dit topic (en het bijbehorende onderdeel ervan op bokt in het boomloze zadel topic) met interesse.
Het lijkt toch dat de druk teveel in de richting van de beugelriemophanging te zitten. Achter zit vrij weinig druk want daar is het behoorlijk donkerder.
Kan zijn dat de lamp vertekent, maar deze afdruk lijkt wel op de foto's die Greendistance plaatste als zijnde: niet mooie afdrukken.
*edit mafhaf: dubbelpost verwijderd*
May the horse be with you!
Jiske.. het is opzich vrij logisch dat er achter de zit niet zo heel veel druk is.. het is een boomloos zadel..
verder klopt het in die zin dus ook dat de meeste druk zit op de plek waar gezeten wordt en waar relatief gezien het meeste gewicht drukt!
Overal, ook op de dunne plekken, zat nog aardig wat klei.. als je de pad plat zou leggen, zou je een soortgelijke foto als die van Tré krijgen![]()
Bladwijzers