Pagina 18 van de 53 EersteEerste ... 8161718192028 ... LaatsteLaatste
Resultaten 256 tot 270 van de 784

Topic: Gel-pad om zadel-indruk te meten: eerste PLIP-test!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: Gel-pad om zadel-indruk te meten: eerste PLIP-test!

je kunt de plip toch met het klitteband helemaal passend maken?
    Je zou dan de voorkant wat kunnen verwijden, de achterkant wat strakker maken, zoiets?

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Yep.. daar heb ik dus gruwelijk mee staan worstelen.. gebruiksaanwijzing in de hand... Ik ga het straks nogmaals proberen.. deegroller ligt klaar!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Yep.. daar heb ik dus gruwelijk mee staan worstelen.. gebruiksaanwijzing in de hand... Ik ga het straks nogmaals proberen.. deegroller ligt klaar!
    Verslagje he???

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

die vouw zat er bij mij ook al in
    maar balen hoor nienke! ik zou net zo gereageerd hebben! het is zonde van je les als je alleen maar aan die plip denkt ipv aan het lessen!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door dekoezegtboe
    die vouw zat er bij mij ook al in
    maar balen hoor nienke! ik zou net zo gereageerd hebben! het is zonde van je les als je alleen maar aan die plip denkt ipv aan het lessen!
    Waarom heb je dat niet gemeld?

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik dacht dat het er wel uit ging met deegrollen... dat lukte ook aardig hoor

*edit* ik had er geen last van en hij ging er later ook uit
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Vandaag de PLIP getest. Heerlijk dat Paula er was, want zo had ik niet alleen een fotograaf… maar ook een deegroller-bediener

Eerst flink aan de gang geweest om te proberen om de vervelende vouw uit het pad te rollen.. dit bleek nog lang niet makkelijk.. het lukte dus ook niet om dat ding er helemaal uit te krijgen..

Dit was het resultaat na LANG rollen met de deegroller.. de truc was uiteindelijk om niet van voor naar achter, maar van boven naar beneden (en terug) te rollen…

Op stal Bruut uit de modder getrokken en wat gefatsoeneerd.. toen het pad erop.. Het is echt niet simpel om dat ding recht onder het zadel te krijgen.. tenminste.. om zadel en pad recht op elkaar ook nog eens recht op een paardenrug te plaatsen….

Een half uurtje voor ons doen stevig gereden.. Bruutje liep als een zonnetje.. daar kan het niet aan gelegen hebben… wat gestapt en flink wat rondjes gedraafd op beide handen..

Na het rijden de onthulling…
    Het pad lijkt in eerste instantie mooi gelijkmatig ingedrukt… bij het omhoog houden zien we echter een licht plek aan één kant bij de schoft.. conclusie: dit is waar de schoft zat.. en het pad lag dus toch nog scheef…

(lichte plek op het rechter bovengedeelte, voor de kijkers links dus)

Verder was er een behoorlijke lichte plek, precies op de plaats van mijn beugelophanging.. aan de ‘andere kant’ van waar de pad op de schoft lag… (pad is omgedraaid t.o.v. vorige foto)

Overigens valt de indruk van mijn kont erg mee vind ik.. in vergelijking met de afdruk bij Dinka na het rijden op de Ghost.
    Tja.. moeilijk te interpreteren dus…
    Over het algemeen van voor naar achter heel gelijkmatig.. geen duidelijke afdruk van mijn zit.. maar……
    zou de beugelophanging ook zo te zien geweest zijn als het pad recht had gelegen..?? Zit ik scheef.. is Bruut scheef? Ik heb ernstig het vermoeden, dat ondanks alles, ook het zadel scheef ligt… aan de achterkant is dit niet te zien.. daar lijkt het goed recht te liggen.. maar als ik naar beneden kijk terwijl ik erop zit, heb ik het gevoel dat de knop links van het midden zit… Wat op zich dus wel weer correspondeert met het feit dat de pad wat scheef gezakt leek waardoor er op de rechterkant op schofthoogte een licht plek ontstond….

Op advies van Hester gaat er dit weekend een ander (óf mijn paarse zus zelf, óf een stalgenootje) op Bruut rijden met ST en Plip.. kan ik iig uitsluiten dat de scheefheid aan mij ligt…

Nou Nien! Veel duidelijkheid, maar ook onduidelijkheid. Die stijgbeugelplek vind ik eigenlijk best zorgenlijk. Dit kan toch niet door scheefheid?

Nou.. we zullen even wachten op de rest van het onderzoek. Bedankt iig voor dit alvast!

O die foto waarvan je zegt dat er een behoorlijk lichte plek op zit.. ik zie het niet. misschien door de flits of zo. Zo vanaf de foto's ziet het best goed uit. Je verhaal vertelt alleen anders.

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Het blijft lastig ja.. maarrr..

Bruut is links gebogen.. dan zou ik dus iets naar links kunnen zakken.. ergo.. drukplek op links ????

Ik weet het ook niet...
    Paula heeft ook een heel stuk gefilmd.. en ondanks dat Bruutie bij vlagen ècht netjes loopt, vind ik het zadel toch onrustig liggen

O, by the way... zit er een deegroller bij of moet ik zelf even naar blokker??

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Je moet zelf naar de blokker (maar volgens Paula zijn ze bij de Xenos goedkoper )

Hahaha dan laat ik Marjolein er eentje meebrengen. Die werkt daar. Heb ik nog 10%korting ook nog

...misschien een forumclubdeegroller aan het PLIP-pakket toevoegen? Zal qua verzendkosten niet veel of niks schelen lijkt me.

Susan's zadel lag ook zo dat je altijd het idee had dat ie naar links lag. Dat was omdat zij daar minder bespierd was (scheef dus). Nu heb ik dat niet meer, ze is nu stukken rechter. Dus dat kan goed een oorzaak zijn lijkt me. Meer druk daar omdat paard scheef en daardoor zadel meer daarheen willen en drukken.

Die plek bij de stijgbeugelophanging vind ik ook best naar om te zien. Echt dun daar!! Ben benieuwd hoe mijn barefoot door die test komt!

May the horse be with you!

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Je kunt ook gewoon een lege fles nemen

Nien, valt me NIET tegen! Drukverdeling is mooi, behalve op t plekkie van je beugelophanging. Maar aan de andere kant van de PLIP zie ik dat plekkie niet??

Scheefheid kan dit plekje bijna niet veroorzaken hoor. Wel gewichtsverplaatsing

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

...plekkie zit aan één kant... en vanwaar de gewichtsverplaatsing??? Juist .. scheefheid .. van mij, van Bruut of van allebei!

Bladwijzers

Forum Rechten