Pagina 15 van de 53 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Resultaten 211 tot 225 van de 784

Topic: Gel-pad om zadel-indruk te meten: eerste PLIP-test!

Re: Gel-pad om zadel-indruk te meten: eerste PLIP-test!

Gaaf Sandra! Echt helemaal top dat je nu gevoelsmatig een goed zadeltje hebt kunnen kopen. Thorrowgood is ook nog redelijk verstelbaar (heb je met FISH?), dus waarschijnlijk kan je hier een hele poos mee vooruit.
    Ik snap de term: "haflingermaat" niet? Ik weet dat ze aparte ijslandermodellen hebben, maar wat voor breedte is een haflingermaat? (Haflingers hebben toch geen standaart breedte of zo? Ik ken hele smalle, maar ook mega-brede haflingers)

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

volgens mij is thorrowgood in een aantal maten verkrijgbaar: warmbloed, haflinger en haflinger xwide geloof ik
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

En Haflinger x-wide paste dus never-nooit op de schouders van Son . Bij het passen dacht ik toen al mwah en toen ze bij het opstappen wegliep, wist ik het zeker... te smal! Tja... en Kate is nog breder als Son op de schouders, dus die gaat helemaal niet in dat zadel passen. Jammer, want ik ken deze zadels als prettig om te rijden en in onderhoud!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

nog even een verstuur vraagje. Sandra komt zo de plip langs brengen. ik heb echter geen tijd om hem volgende week naar Nienke te brengen dus ik zal hem moeten versturen. is het dan de bedoeling dat als ik hem dinsdag krijg ik hem ook weer op dinsdag op de post doe? of moet hij dan de volgende dinsdag bij nienke zijn. in dat geval kan ik hem door oud en nieuw enzo maar 3 dagen hebben.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Doe hem maar dinsdag op de post Dinka! Ik heb volgende week nog vrij, dus als ik hem woensdag heb redt ik me wel! Ik regel met Ant de volgende datum, dus dat komt best in orde!

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

mooi zo! ik heb de plip ondertussen ontvangen en hij is in goede staat aan gekomen

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Gaaf Sandra! Echt helemaal top dat je nu gevoelsmatig een goed zadeltje hebt kunnen kopen. Thorrowgood is ook nog redelijk verstelbaar (heb je met FISH?), dus waarschijnlijk kan je hier een hele poos mee vooruit.
    Ik snap de term: "haflingermaat" niet? Ik weet dat ze aparte ijslandermodellen hebben, maar wat voor breedte is een haflingermaat? (Haflingers hebben toch geen standaart breedte of zo? Ik ken hele smalle, maar ook mega-brede haflingers)
    Ik heb inderdaad met "fish" denk ik, als dit tenminste die rooie dingen zijn die je onder in de het zadel kunt schuiven. Ik heb de haflinger-x wide. Snap er niets van, maar hij lag gewoon heel mooi. Shanna heeft nauwelijks schoft, en behoorlijk brede schouders (allemaal spieren, haha ) dus onderdanks dat shanna smal oogt is ze dat dus niet. Er stond op her kaartje echt "haflingerxwide-maat" hoor. Ik hoop volgende week wat tijd te maken om eens lekker te gaan rijden, zo zonder zadel was dat toch geen gedoe!
    Heb hem net afgeleverd bij Dinka. Zij gaat hem testen op de ghost, ben benieuwd!

nadeel van de pad vond ik wel dat hij zo glad was. Als je hem op de paardenrug legt schuift hij er zo vanaf, en het zadel lag hierdoor ook wat wiebeliger. En hij is ZWAAR!!!!

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

haha ik hoop dat ik hem op de ghost kan testen in iedergeval op mijn startrek!
    ik had mij ook behoorlijk verkeken op de zwaarte toen ik hem voor het eerst uit de doos tilde!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door dekoezegtboe
    haha ik hoop dat ik hem op de ghost kan testen

Pssst, doe maar eronder..

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Haha dat wilde ik ook net zeggen trea
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

flauw

Wat ik niet helemaal snap is, dat dat ding zo glad is. Als je zadel dan daardoor opzij gaat schuiven, zal je allicht anders zitten dan anders. En DAT meet je dan. Alle tips welkom (PLIP tussen iets doen ofzo? klittenband aan paard naaien en aan PLIP? zulke fijne tips zeg maar)

May the horse be with you!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Alle tips welkom (PLIP tussen iets doen ofzo? klittenband aan paard naaien en aan PLIP? zulke fijne tips zeg maar)
    haha, beelddenker hier

Kun je hele leuke creaties aan vast plakken. Kerstkleden ofzo, of een mand met oliebollen

Ik heb destijds tijdens die zadelpasclinic begrepen dat HET kritieke moment, het opstijgmoment is. Doe dit dan ook niet in je eentje, maar laat iemand aan de andere stijgbeugel tegendruk geven. Als je eenmaal zit, dan zit je. Maakt je paard geen rare sprongen en gaat het zaakje schuiven, mag je er (denk ik) vanuitgaan dat je zit niet helemaal goed is.

Okee Trea, bedankt, ik zal daar voor zorgen. En ik rijd tegenwoordig met de barefoot zo, dat ie na afloop blijkt eigenlijk niet echt vast te zitten en hij blijft beheurlijk liggen, dus dan zal dat met die zit wel meevallen. Hoop ik...

May the horse be with you!

Bladwijzers

Forum Rechten