Super! Het gaat steeds beter met Sunny! Wat een fantastisch paardje(en bazin natuurlijk)
Super! Het gaat steeds beter met Sunny! Wat een fantastisch paardje(en bazin natuurlijk)
Wauw, ik ben al een half uur alle berichten aan t lezen. Ben nieuw hier op t forum. Heeeel Veeeel sterkte! Toen ik je verhaal in t begin las durfde ik niet verder te lezen. Ik dacht dat komt nooit goed! Maar na t verhaal van de fysio dacht ik gelukkig!!! De spieren zijn nog soepel. Ik heb dit namelijk met onze Bull-terrier meegemaakt. Ze was door een raam gesprongen en lag ook helemaal open op de borst. Ook geoppereerd en spieren aan elkaar vast genaaid. Ook met haar is weer alles goedgekomen! Dieren zijn toch ontzettend sterk he! Alles komt goed, nogmaals heel veel sterkte.....en Fijne kerstdagen.
kijk ook eens op <!-- w -->http://www.hooinet.nl<!-- w --> Heel handig voor 't natuurlijk houden van paarden
Lees zo nu en dan even de updates mee, maar wilde toch wel even kwijt dat ik het echt fantastisch vind gaan! Het lijkt zo snel te gaan en jij en Dennis zorgen zo goed voor Sunny
Zo fijn als ze straks de wei weer op mogen, heerlijk!
Mijn moeder heeft ook een wiplash gehad en die heeft ook heel lang raar gepraat, ze kwam niet uit haar woorden en kon de juiste woorden niet vinden. Dat was niet psychisch maar echt door de wiplash, helaas heeft zij nooit een scan kunnen ondergaan in de eerste paar jaar (het heeft zo'n 5-6 jaar geduurd, nu is ze bijna oke na zo'n 8 jaar) omdat ze niet zonder steun kon liggen of zitten. Bij haar duurde het ook lang omdat de huisarts altijd heeft ontkend dat ze een wiplash had 'nee hoor mevrouw, enkel een stijve nek. Veel bewegen en naar fysiotherapie dan gaat het vanzelf over.' Daardoor heeft mijn moeder het ook nog eens overbelast en werd het alleen maar erger. Drie jaar heeft ze alleen maar op de bank kunnen liggen.
Ik hoop dat het bij deze mevrouw beter behandeld word, er is tegenwoordig veel meer over bekend en er zijn betere behandelingen nu.
Ben je al op gesprek geweest? En?
Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl
Jeetje Isla, al die tijd dat ik mee aan het lezen ben denk je eigenlijk alleen maar aan Sunny, Maar het moet voor die vrouw toch ook een schock zijn..... Het zal je maar gebeuren. Nou ik hoop dat het gesprek goed verloopt en dat ook die dame er weer overheen kan komen. Verder nogmaals heel veel succes met alles en wat heerlijk dat Sunny weer naar buiten kan.
Kleine update...
Afgelopen vrijdag met lood in ons schoenen "naar die mevrouw" gegaan. Met horten en stoten kan ze praten. Ze vertelde dus dat ze die dag ervoor een soort van nieuwe therapie heeft gehad. Shock therapie. Ze heeft een half uur lang naar hoefgetrappel moeten luisteren, afwisseling van volume, en daarna praatte ze al iets beter. Het schijnt een nieuwe therapie vorm te zijn. Ze wil ook nog graag bij ons naar Sunny komen kijken, tbv haar traumaverwerking.
Met Sunny gaat het goed! Hierbij een kiek na de wasbeurt gisterenochtend:
Zo lijkt het nog maar een klein stukje toch??
Herbij een detail foto:
Toch denk ik wel dat het nog een paar weken duurt voordat het echt dichtgegroeid is. Van de week gaan we maar eens beginnen met draven, kijken hoe dat gaat.
"The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli
Please wait another week.Toch denk ik wel dat het nog een paar weken duurt voordat het echt dichtgegroeid is. Van de week gaan we maar eens beginnen met draven, kijken hoe dat gaat.
Thank you.
www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
www.innerfeeling.nl - healing voor mens & paard, telepathie en coaching
Eh ja... precies wat ik wilde zeggen..
Zoals je ergens anders vanavond nog citeerde: "it take the time it takes, and it takes less time"
Fijn dat je zadel weer oke is trouwens.![]()
Zo op het oog lijkt het er een stuk beter uit te zien.. maar ik zou inderdaad het paard nog maar even rust gunnen, als ze zelf gaat draven is het okay maar ik zou haar niet dwingen! Op dit moment kan Sunny het beste zélf bepalen wat ze wel of niet aankan.
Ja.. die arme mevrouw.. het lijkt me nogal wat als je rustig in je auto aan het rijden bent, kindje in de wagen erbij en dan opeens- vanuit het niks komt er zo'n knol op je afdenderen en klapt dan bovenop je auto... dan trekt toch wel even je leven en dat van je kind aan je voorbij. Goed dat ze meteen hulp gezocht heeft bij het verwerken daarvan. Vermoedelijk maakt ze daarbij gebruik van één van de volgende therapieën: EMDR (Eyemovement Desentization & Reprocessing), PTSS (post-traumatische stress stoornis therapie) of EFT (Emotional Freedom Training)?
(Onthou die kreten maar, voor het geval als je zelf weer gaat rijden en de weg op moet.. opeens ook flashbacks krijgt en angstig bent. Want ik neem aan dat je die vuurdoop nog niet ondergaan hebt?)
Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->
Die EMDR, daarmee is de vrouw van de burgemeester die in zijn wang was geschoten toen geholpen. Is een documentaire over geweest, mega interessant en hielp haar in best korte tijd van haar trauma af. Fijn dat ze professionele hulp heeft. Zou ik ook nodig hebben na zoiets. En misschien heel goed voor haar om te zien (al klinkt het misschien vreemd) dat ook Sunny hierbij gewond is geraakt. Als onderdeel van het verwerken. Denk ik.
EFT veel over gehoord. Super.
Verder blij dat jullie mijn gevoel staven. Nog niet draven.
Liefs
Roos
www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
www.innerfeeling.nl - healing voor mens & paard, telepathie en coaching
Uiteraard ga ik haar niet dwingen om te draven....Ben wel een beetje teleurgesteld dat dat gedacht wordt hoor!
Ga alleen kijken wat ze wil aanbieden. Draven zou ik nu niet proberen te voorkomen, maar uiteraard langzaam opbouwen (dan breekt het lijntje niet). Is overigens ook het advies van de fysio.
Daarbij hebben we tijd zat!
Ze volgt EMDR, ze was er erg blij mee, ondanks dat ze tijdens de therapie zich het nut afvroeg.
Zou haar ook fotos sturen, maar niet gelijk de meest bloedige lijkt me.
Ik zie mezelf nog niet zo snel met Sunny weer de weg op gaan. Hoogstens in een vrachtwagen, onderweg naar lessen!
"The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli
Haha, da's een aanname ja. Ik denk in de wereld geholpen door je eigen quote. Daar zeg je niet dat je Sunny de draf laat aanbieden. Het k]/images/smilies/wink_smile.gif[/img]Oorspronkelijk Geplaatst door issiem
Oorspronkelijk Geplaatst door issiem
Sunny will know. Want ze is op de paddock ook niet uit haar bolletje gegaan toch? Ze weet blijkbaar goed wat verstandig is en wat niet. Isla die na al haar geduld Sunny even op de volte zet en dan Yihaa, daar had ik idd ook geen beeld bij
, maar het stónd er. Lastig soms, geschreven woorden. In je hoofd weet je precies wat je bedoelt en dan komt het er soms net ff anders uit. Is het diepe gaatje al eens gestopt met rommelen? De rest ziet er rustig uit. Kan je idd nog wel een paar weekjes voor uittrekken hoor.
Ik hoop echt dat Sunny goed geneest(maar dat zal wel).Ik heb net alles eens gelezen,serieuse brok!
![]()
xxxxxxxxxxxjes
---you can't change the world, but you can change yourself---
Wauw, wat een vooruitgang weer. De wond ziet er een stuk kleiner uit, mooi hoor. En zo fijn voor je dat de fysio ook goed nieuws had.
Ben echt blij voor je.
Maar dat voor die vrouw is een stuk minder plezierig. Zowel fysiek al psychisch zal het zn tijd nodig hebben voor haar. Wel fijn dat je haar erbij wilt helpen dmv Sunny. Dat zal een hoop schelen.
Hoe oud is haar zoontje (toch?) eigenlijk? Heeft hij er wat aan over gehouden?
Bladwijzers