Pagina 9 van de 26 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 135 van de 383

Topic: Sunny is op een auto geklapt :'(; het herstel vd wond

Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

djeeee, dit ziet er toch wel MEGA heftig uit....
    bizar zo'n grote wond...

ben blij te horen dat het weer beter gaat en dat ze thuis staat...

enne ikke liver niet op foto klikken voor een vergroting.. vindt dit al heftig genoeg..

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Paarden zijn echt flexibel.
    Die-hards zijn het Ben helemaal verwonderd. Super!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

PPfffewh, dat stond goed open. Ik vind het best akelig, eigenlijk is het gewoon een mega wond en waarschijnlijk goed dat je metteen hebt gebeld.
    man man, Isla, ik ben blij voor je dat het ergste nu achter de rug is.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

wow, ieks, dat was een lelijke wond zeg! mn maag draait om. Nu weet ik het zeker: jij bent echt een koele kikker, ik was allang van mn stokkie gegaan, zeker weten!
    Super dat ze weer thuis is, kan ze mooi in eigen omgeving verder herstellen!

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Sja... ben al een beetje eraan gewend, maar het is geen mooi plaatje. Gelukkig heelt het al erg mooi, zeker als je de fotos van vanochtend ziet ter vergelijking.

De dierenarts vertelde ook dat je het beste (in het geval van een keuze moeten maken) een borstwond kan hebben omdat dat het mooiste geneest.
    Als ik nu het verschil zie, van toen het net dicht was en vanochtend geloof ik daar ook echt in.

@Marja.. nee ik heb geen enge dingen te doen qua wondverzorging. Ik mag het eventueel afspoelen met water als het nodig is en insprayen met betadine spray. Gelukkig is de vliegenperiode voorbij!!
    En de dierenarts komt donderdag kijken (GELUKKIG!).

Sunny staat nu in de stal, helaas met het rek omhoog, anders leunt ze met haar borst tegen de deur... Sorrry Sunny, t moet even. Ze heeft 4 fans, die haar van 2 kanten in de gaten houden dus dat is helemaal

Ze kijkt niet meer zo relaxed uit haar ogen, zie regelmatig wit, kan me voorstellen dat dat uit verplichte stalrust voort komt. Of misschien ook de wisselingen vandaag... buurpaardje weg, alleen staan, opgeladen worden op de vrachtwagen, thuis paardjes en weer opgehokt worden.

Morgen maar even aankijken. Krijgen het druk.... baal ervan dat ik moet werken, maar ja het is al fijn dat ik tenminste halve dagen vrij kan zijn tot en met donderdag. Daarna weer volledig aan de slag.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Ik moet even zeggen dat ik alleen het eerste bericht en de foto's van de thuiskomst heb gezien. Maar wat heeft je paard een mazzel gehad. Ik denk dat dit de enige plaats is waar zo'n grote wond toch kan goed kan genezen zonder nare restverschijnselen. Ik hoop dat zij snel opknapt.

Lijkt me inderdaad best stressvol voor haar in de stal. Ze ziet HAAR kudde, HAAR veulen en ze kan er niet bij, kan niet bewegen...

Hoelang moet ze stalrust?

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Lijkt me inderdaad best stressvol voor haar in de stal. Ze ziet HAAR kudde, HAAR veulen en ze kan er niet bij, kan niet bewegen...

Hoelang moet ze stalrust?
    nog "maar" 2 weken

Had de stalklep wel open gezet eerst, maar de fans waren nogal opdringerig en daar was Sunny weer niet van gediend.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

poeh, wat zien de foto's er heftig uit zeg!
    ben er stil van...

maar wel fijn dat sunny weer lekker thuis is.
    The darkest hour is befor it get light!!!

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Ik heb hetzelfde Elianne.

Ik hoop dat Sunny de nacht goed doorgekomen is?
    En dat ze nu weer vrede heeft met de nieuwe situatie zodat ze ook weer ontspannen kan?

Succes en sterkte met de verzorging!
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Ik heb haar gedrag onderschat en letterlijk "over the cliff" geduwd en kan alleen maar mijn uiterste best doen dat ze me dat kan laten herstellen.
    Dit is je kans om er nu voor haar te zijn zonder dat ze er voor jou hoeft te zijn.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Ongelovelijk wat een klapwond. Wat een ongelovelijk geluk heeft ze toch gehad als je deze foto's ziet, kan er nog steeds niet over uit.
    En dan vindt ik het zo geweldig dat ze nu alweer thuis is. Al zullen het moeilijke 2 weken gaan worden, want net als kinderen die aan de beterende hand zijn krijg je een hoop gejengel en gezeur. Zal Sunny ook gaan doen, want zij beseft niet dat het linke soep is om buiten rond te gaan rennen.
    Mag je met haar wel een stukje wandelen ofzo, wat je ook op de kliniek gedaan hebt? Want dat zou iets schelen.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Pfff Isla.. wat zal dát gestroomd hebben.. twee grote bloedvaten lek (aan de kochers te zien) en onwijs veel weefsel blood... Mèns ik wordt al trotser op jou en Dennis... wat hebben jullie koelbloedig gehandeld!!!
    Sterkte in de komende stalperiode!

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

denk je toch even lekker te ontbijten......
    Nou ja gelukkig heb ik een vrij sterke maag en ziet het eindresultaat er goed uit tot nu toe.....

En melasse stroop kunnen we hier kopen bij de biologische winkel...die hebben we in nederland toch nu ook wel overal.....
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Pfff heftige foto's hoor!!!! Ik had op zich wel beeld bij je verhaal, maar om dan toch nog zo die foto's te zien... heftig hoor! Wat moet dat een vreselijk moment geweest zijn, toen je Sunny zo open en bloedend aantrof. Echt heel knap dat je zo goed gehandeld hebt en de wond hebt dichtgedrukt en alles!

Fijn ook dat ze nu weer thuis is! Hopelijk gaat ze zich een beetje rustig houden de komende 2 weken, dat zal misschien nog best lastig worden...

Ik heb nog een tip voor je m.b.t. de wondgenezing: smeren met Aloë Vera Gelly! Dit helpt de huid herstellen en te zorgen dat het litteken zo mooi mogelijk wordt. Ik heb het zelf ook een keer gebruikt na een (mini)operatie en die wond is idd heel goed genezen. Verder heb ik wel meer verhalen gehoord over zeer mooie genezingsprocessen bij paarden. Ik geloof dat je het spul officieel ook op wonden mag smeren, maar ik had zelf toch maar gewacht tot er geen bloed meer uitkwam en het dus echt dicht was. Vond het toch een beetje eng om het op een open wond te smeren. Maar ik was dus wel al begonnen toen de hechtingen er nog in zaten. (Overigens vind ik dit echt wonderspul: ik gebruik het ook bij licht eczeem en bij zonnebrand en het helpt echt!)
    Misschien heb je hier iets aan...

Pagina 9 van de 26 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten