Pagina 7 van de 26 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 105 van de 383

Topic: Sunny is op een auto geklapt :'(; het herstel vd wond

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Sunny is op een auto geklapt :'( ; ze komt weer naar huis!

Ben vanochtend voor mn werk eerst even langs gegaan, en ze maakt het prima. Inderdaad de uitslag van de bloedtest was om te zien of ze veel bloed verloren had. Bloed was dun en de haematocryt waarde zou normaal 0.32 - 0.52 moeten zijn en is was bij Sunny 0.24 L/L.

Goeie nieuws is DAT ZE NAAR HUIS MAG !!!
    Minder goed is dat ze pijnstillers en andere medicijnen (tegen de zwelling) bij haar eten krijgt maar dat ze het vervolgens niet meer eet.
    We moeten dus creatief worden omdat erin te krijgen, ik geloof 2 X daags, maar dat gaat wel lukken, denk ik. Wormspuit o.i.d.
    En we moeten zorgen dat ze rustig blijft op stal, nu verwacht ik als ik de rest bij de stal laat en niet op de wei, dat dat wel goed gaat komen.
    We zullen zien.

De drain doet zn werk en blijft nog zitten. Waarschijnlijk wordt deze woensdag of donderdag dan bij ons verwijderd.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Re: vanmiddag is Sunny op een auto geklapt :'(

Wanneer mag ze naar huis?? Dat is wel goed nieuws zeg. Lekker weer thuis.
    Appelmoes in de wormspuit met de medicijnen, is errug lekker

Ga je het redden thuis, met alle zorg eromheen?

Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

OMG, Isla. Ik lees het nu pas. Wat zullen jullie geschrokken zijn zeg. En ik heb echt bewondering voor je hoe je hebt gehandeld. Vind het echt heel knap van je.

Wat fijn dat Sunny nu al naar huis mag. Thuis is het altijd fijner en zal je zien dat de genezing nog beter gaat. Het emotionele is ook heel belangrijk en thuis zijn ze altijd vrolijker.

Heel veel succes en sterkte de komende tijd. ik denk aan jullie.

Ha fijn!!!

Pauli is ook altijd zo'n pietje-zeur met medicijnen. Ik stop het altijd in wat lauwwarme slobber - dan gaat het zonder probleem naar binnen!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Jul 2005

Met meusli (waar ze normaal opslag gelukkig van wordt) lukt het in ieder geval niet. Ze krijgt daar nu 2x 1/4 bakje... met die 3 zaadjes meusli overheerst de medicijn smaak vast heel erg

Maar slobber is vast met warm water gemengd en misschien een grotere hoeveelheid dat het wat minder overheersend is. Maar om ze nu anders te voeren is misschien ook niet verstandig.

Ga het eerst wel proberen met iets van een wormenspuit met een papje en appelmoes ofzo, ben benieuwd!

Ze mag in principe "nu" naar huis, maar aangezien Dennis niet voor 7 uur vanavond thuis is zullen we haar morgenochtend pas kunnen halen.

Ook ben ik nog in overleg met mn werk, ze zijn bezig met vervanging, als dat lukt dan gaan we ze halen

Pffffft... het gaat allemaal goedkomen! Wat is een paard ook enorm sterk zeg, indrukwekkend!
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Oh oef, das goed nieuws, ik vind het zo bewonderenswaardig dat jullie beiden zo rustig zijn. Sunny gedraagd zich toch redelijk alsof ze begrijpt dat het voor haar bestwil is.
    Heb je de foto's al Isla, ik ben toch wel benieuwd?

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

pffff goed nieuws gelukkig!

Een mengsel waarmee we hier alles naar binnen krijgen is van melasse stroop en beetje suiker aangelengd met water........ al zouden we er 15 keer per dag mee aankomen geen haan die ernaar kraait.
    Dus als de appelmoes niet werkt kan je dit proberen
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Aangemeld
    Jul 2005

Neeee... kheb nog geen foto's, ze zouden ze vandaag toesturen, dus hopelijk kan ik ze vanavond plaatsen.
    Ben zelf ook erg benieuwd of het nog klopt met het beeld wat je in je hoofd hebt gevormd..
    Vanochtend heb ik wel wat foto's van nu kunnen maken, zal proberen of ik die nu geplaatst krijg, anders wordt het vanavond.

Aangemeld
    Jul 2005

melasse stroop ? kan je dat gewoon in de winkel halen? Probeer het eerst wel met appelmoes, en anders gaan we op zoek naar melasse stroop ! Bedankt voor de tip.

Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door issiem
    melasse stroop ? kan je dat gewoon in de winkel halen? Probeer het eerst wel met appelmoes, en anders gaan we op zoek naar melasse stroop ! Bedankt voor de tip.
    ik heb ook goede ervaring met appelmoes in een spuit. gewoon de goedkoopste blubber, mengen met het poeder en ze staan er op te wachten, na een poosje!
    veel succes en beterschap!
    mijn paard heeft een mening.

Aangemeld
    Jul 2005

Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

Eerste indruk: ziet er goed uit!

May the horse be with you!

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Woww dat is inderdaad een beste jaap. Maar vindt het er zo op het oog wel goed en rustig uitzien.
    En heerlijk dat ze al naar huis mag, geeft denk ik toch meer rust, je kan ieder moment even naar haar toelopen.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik vind het er naar omstandigheden ook goed uitzien! Het gaat helemaal goedkomen met jullie!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Goed nieuws Isla! Fijn dat Sunny naar huis mag.
    Het is idd een flinke jaap zeg... Maar gelukkig ziet het er wel netjes uit; het is netjes gehecht zeg!

Moet je nog "enge" dingen doen qua wondverzorging?
    En heb je iets van een prognose?

Pagina 7 van de 26 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten