Blij te horen dat het sunny er zo goed mee omgaat.
Maar hoe gaat het eigelijk met jou??
Blij te horen dat het sunny er zo goed mee omgaat.
Maar hoe gaat het eigelijk met jou??
Be a realist,
Remain a dreamer
Wat een sterk meisje is Sunny toch, klinkt allemaal goed haar herstel.
Ik zou de foto's ook graag willen zien, uit medisch interesse.
www.crystal-carving.com
Met mij gaat het prima.
Nu kreeg ik gisteren bij de post (bij al de onwijs leuke kaartjes!) ook een laboratorium uitslag van het bloedonderzoek. Nu was de kliniek al gesloten en wil ik eigenlijk ook niet de dienstdoende arts hiermee lastig vallen. Het is geen noodgeval maar ben toch benieuwd wat het nu eigenlijk zegt, iemand hier kaas van gegeten?
erythrocyten heb ik kunnen vinden; dat zijn rode bloedlichamen, die waarde is te laag.
Maar leucocyten, haemoglobine en hamatocryt kan ik niet terugvinden. Als iemand daar iets over weet te vertellen ... .heel graag!
"The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli
De foto's zal ik plaatsen hoor! ben ook erg benieuwd. Zal het dan wel in het onderwerp vermelden.![]()
"The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli
leukocyten zijn witte bloedlichaampjes
hemoglobine is het ijzergehalte in het bloed
hematrocyten ben ik effe kwijt
aaah fijn om te horen dat sunny weer lekker als sunny gedraagt! Ben blij dat ze een leuke buurman heeft. Wel balen dat je vandaag niet kan gaan...maar de dag is zo om en dan kun je morgen weer!
Ik heb je verhaal nu pas gelezen. Al men haar staat recht omhoog!
Ik hoop dat het fysiek en geestelijk met jullie beide in orde komt!
veel succes
Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
Joni Bentley
Goed om te horen dat Sunny zich goed aan het herstellen is! Dat ze lekker gaan sjansen met de buurman, en de heg wil snoeien, zijn goede tekens!
Wat fijn om te horen dat Sunny alweer interesse heeft in de buurman
En ben ook blij om te horen dat het goed gaat met jou Isla. Tis toch niet niks om zoiets mee te maken...
Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!
hematocriet is het percentage bloedcellen ten opzichte van het totale volume. Bloed bestaat uit bloedcellen omgeven door plasma, de hoeveelheden daarvan zijn niet willekeurig; per hoeveelheid bloed is er een bapaald gedeelte plasma en een bepaald gedeelte bloedcellen.
hematocriet= volume van de bloedcellen / volume van de totale hoeveelheid bloed x 100% = 45 %. Dus bij een hematocriet hoger dan 45 % zijn er meer bloedcellen dan normaal, of minder plasma dan normaal, het tegengestelde bij minder dan 45 %
bron:Anatomie en Fysiologie - W.M. Mandigers, A. Th van Straaten-Huygen
Nut van deze waarden (wist je al misschien):
Zo kunnen ze zien óf er veel bloedverlies is geweest, en bij herhaalde meting of die bloeding is gestopt, én ze kunnen zien of er een ontstekingsreactie aan de gang is.
Ik denk dat je Hepatocyten bedoelt?
Dit zijn de lever cellen
http://www.biw.kuleuven.be/DP/fysiologi ... 6pag12.htm
Be a realist,
Remain a dreamer
Hepatocyen zijn levercellen zelf, en die vind je dus alleen in de lever.De stoffen die die cellen uitscheiden kan je wél in het bloed aantonen.
Het hemoglobine gehalte zegt iets over de capaciteit van de bloedcellen om zuurstof te binden en te vervoeren. Een laag hemoglobine gehalte = lage capaciteit, hoog hemoglobinegehalte is hoge capaciteit. Ongeveer.
Sterkte!!!
May the horse be with you!
Dit klinkt voorzichtig als een goede afloop. Mooi!
En goed dat ze vandaag haar medicijn Isla wel weer mag krijgen.
Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.
Bladwijzers