Pagina 17 van de 26 EersteEerste ... 71516171819 ... LaatsteLaatste
Resultaten 241 tot 255 van de 383

Topic: Sunny is op een auto geklapt :'(; het herstel vd wond

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: Sunny is op een auto geklapt :'(; het herstel vd wond

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door issiem
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Hoi,
    Waar ik van de week al aan moest denken en nu ook weer is madentherapie. Dat schijnt heel goed te werken. Of google kun je er van alles over vinden.Groetjes Roos
    Dat lijkt me nou eens geen goed idee...
    Issiem, ik zou niet direct "nee" roepen, maar minimaal toch even orienterend zoeken... De Maden eten alléén dood vlees, dat is wellicht goed om vooraf te weten... En wie weet dat een willekeurige student van de academie natuurgeneeswijze, graag belangeloos praktijkervaring opdoet in deze techniek . Grz Els
    Hoi Els,

Ik weet wat het inhoudt en dat ze de wond schoon achterlaten. Heb er wel eens wat over gezien op discovery bij forensic onderzoek. Het is voornamelijk het idee, wat niet prettig is, maar goed daar kan iedereen zich wat bij voorstellen.

En met alle respect... aan mijn paardje geen experimenten.

Helaas heb ik zelf erg negatieve ervaring met "de natuurlijke geneeswijze drang" van mijn moeder. Het resultaat daarvan was dat ik als 10-jarige in het ziekenhuis opgenomen ben en onder de noemer verwaarlozing uit huis ben geplaatst. Ik heb dus niet zo'n behoefte om mee te werken aan een dergelijk experiment.

Als het gaat om een serieuze verwonding, en dat is dit vind ik zelf, wil ik dat het goed wordt behandeld en ga ik voor het advies van de (dieren-)arts en dat betekent vaak ook "bewezen" medicijnen.

Ben overigens wel benieuwd naar dat soort methodes, veroordeel het ook niet, maar heb ook niet de drang om er aan mee te werken.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Tjee, het geneest wel mooi hoor! Als je de ravage van een aantal dagen geleden in ogenschouw neemt, ziet de wond er nu rustiger en gezond uit. Dat wijkende randje huid, tja... ik ben iemand die vind dat wat los zit en geen functie heeft, dat kan eraf. Het kan echter zijn dat de VA dit nu nog niet wil doen vanwege infectiegevaar of het maken van een nieuwe wond. Mijn ervaring is wel dat dit soort overtollig weefsel wel afvalt op een gegeven moment, zonder bloederige toestanden.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Issiem, ik zou niet direct "nee" roepen, maar minimaal toch even orienterend zoeken... De Maden eten alléén dood vlees, dat is wellicht goed om vooraf te weten... En wie weet dat een willekeurige student van de academie natuurgeneeswijze, graag belangeloos praktijkervaring opdoet in deze techniek . Grz Els
    Hoho... dat is niet helemaal waar . Iedereen kent de schapen wel met maden in hun vacht toch? Die maden vreten zich ook een weg door het levende vlees en gaan daarbij onderhuids. Ik kan je vertellen dat dit geen smakelijk gezicht en idee is en dat bovendien de wonden van deze beesten erg moeizaam genezen.

Begrijp me niet verkeerd, maden-therapie is voor sommige wonden een hele goede behandelmethode, zeker als de wond geinfecteerd of deels necrose vertoont. Door dan gecontroleerd maden los te laten, wordt het beschadigde weefsel weggegeten en kan de wond zich zonder vies weefsel optimaal herstellen. Bovendien worden de maden voor loslating geteld en na een bepaald tijdsbestek weer verwijderd en geteld om te voorkomen dat ze te diep in de wond gaan en gezond weefsel aantasten.
    Zoals de wond er nu uitziet is het denk is nog te vroeg om over madentherapie te beginnen. Op het moment dat er in de wond zwarte plekken of een nare geur tevoorschijn komt, kunnen maden wellicht hun dienst)en' bewijzen.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Djiezzz... willen degenen die hier madentherapie aanbevelen het eerst even op zichzelf of eigen paard uitproberen?
    Of zich werkelijk even verdiepen in deze therapie? Dan kom je er al snel achter dat het voor paarden niet zo'n handige optie is. En dat het ook niet iets is wat de eerste de beste 'natuurgeneeskundige' maar even doet?

http://www.lumc.nl/patfolders/patienten ... rapie.html
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Vandaar mijn aanvulling op het al dan niet uitvoeren van madentherapie . Voor een wond zoals die van Sunny heeft het geen enkele zin om zulk zwaar geschut in te gaan zetten.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Niet voor het een of ander, maar ik persoonlijk heb géén mening, over wel of niet een bepaalde therapie doen. Hooguit een mening over het feit, dat er meer is onder de zon dan een mens nú weet. Echter daar kom je niet achter, als je jezelf nooit (minimaal) orienteert. Dus nogmaals: ikzelf heb géén mening en heb trouwens ook niet de behoefte, op Internet over een specifiek geval te oordelen"

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Issiem
    Ben overigens wel benieuwd naar dat soort methodes, veroordeel het ook niet
    Kijk, en dát was dus inderdaad de point van wat ik schreef . Sterkte trouwens, Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Djiezzz...
    Of zich werkelijk even verdiepen in deze therapie?

Djiezzzzzz, was dat ook niet wat ik zei??
    Het is écht de moeite waard om je in te verdiepen
    Relaxxxxxxxxxxxx

Marjolein en Leo waren beiden errug onder de indruk van de wond op dit moment. Marjolein keek echt een beetje pips toen ze thuis kwam, terwijl het toch niet de eerste keer was dat ze Sunny zo zag.

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

omdat?

Omdat het er niet meer zo netjes, zo mooi uitziet. Beetje "oorlog" zo leek het. (Ik citeer Marjolein )

Aangemeld
    Oct 2005

whuahaha..oorlog..ach germ! mama brengt me straks, want durf niet zelf te rijden dus ben benieuwt hoe het ereuit ziet.

Aangemeld
    Oct 2005

yup idd...oorlog..

Khad mijn vriendin nog aan de lijn en die heeft ook al heel wat meegemaakt met paarden en heeft zelf ook de opleiding dierenverzorging erop zitten en die zei dat ze zelf vaak deden wassen met urine..

ehm ja eigen urine....maar dat voorkwam wildvlees en de wond genas veel sneller. Ze hebben het met hun eigen paard ook gedaan....

dus ehm....drink ze?!?!?!

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Gisteren middag belde Lieke, dat Sunny zichzelf aan het verminken was. Ze had een stuk vel te pakken. Schoot direct in de stress, ben gelijk in mn auto gesprongen en baalde stevig dat ik niet de bijtkap al in huis had, wat ik wel van plan was.

Had ook gelijk een beeld in mn hoofd van huid, haar en bloed tussen haar tanden, daardoor reed ik iets harder als anders.

Ondertussen had Lieke aangeboden te wachten totdat ik er was. Lieke zou ervoor zorgen dat ze zich niet verder kon toetakelen.

Eenmaal ter plaatse zag ik dat ze zelf een gat had gemaakt in haar "buidel". We hadden al een date met de dierenarts vanwege die buidel omdat er vocht in bleef zitten. Ze heeft het dus zelf even opgelost maar uiteraard niet zo netjes alsdat de dierenarts dat zou doen.

Op dit moment zijn ze bezig om al het losse en afstervende vel te verwijderen (verwachti ik). Straks hoor ik meer, kon er helaas niet bij zijn.
    Sunny heeft dus sinds gisterenavond een fraai centenbakje...
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Oh jee, dat is vervelend. Zal ze er zo'n last van hebben gehad, dat ze het zelf open heeft gemaakt.

Ik ben benieuwd hoe het er zo dan uitziet. Als ze dat losse vel weghalen.

He gatsie zeg! Wat fijn dat Lieke erbij was op dat moment. Zo heb je de "schade" toch wel kunnen beperken denk ik.
    Met zo'n kapje om, kan ze dan wel eten en drinken?

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Oh wat vervelend Isla. En zo blijft het maar verder gaan. Hopelijk gaat het vanaf nu alleen nog maar de goede kant op.

Pagina 17 van de 26 EersteEerste ... 71516171819 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten