Pagina 15 van de 26 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Resultaten 211 tot 225 van de 383

Topic: Sunny is op een auto geklapt :'(; het herstel vd wond

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

Hoi Sannie,

Het is op advies van de behandelende dierenarts, ik zou zoiets inderdaad niet op eigen initiatief doen. De dierenarts adviseerde juist deze ipv het rek.

Ik ga m voor de zekerheid maar in huis halen, voor het geval dat. Vandaag is haar kin netjes schoon (lekker makkelijk herkenbaar of ze er aan zit. ) en als het even niet hoeft zal ik m niet plaatsen.. Vind het een verschikkelijk ding, maar ja.. als het moet dan moet het ...

Met een beetje geluk, hebben we m niet nodig.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Ah, had blijkbaar niet goed opgelet. Ben soms ook veel te goed in spoken zien. De DA weet veel meer dan ik dus heb er alle vertrouwen in dat het goed is. Intussen blijf ik duimen dat het verder allemaal goed verloopt en dat Sunny snel herstelt en er niks aan overhoudt en jullie over een poosje toch gewoon weer samen naar buiten kunnen. Succes.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

En hoe houdt Sunny zich? Nog steeds zo goed? Moet ze nu ook de hele tijd op stal blijven, tot de wond dicht is? Mogen jullie nog wel wandelen?

Aangemeld
    Jul 2005

Nee wandelen mag niet meer nu het open is. Ze blijft continue op stal staan. We hebben de stallen buiten en de rest loopt er los bij, het had een stuk slechter gekund. Gezien de omstandigheden denk ik dat ze het nog niet zo slecht heeft.

Als ik thuis ben laat ik ze eruit, we hebben nog een stukje onder het afdak waar balken omheen staan die precies hoog genoeg zijn waardoor ze er niet met haar borst tegenaan leunt.
    Ze staat dan wat meer bij de rest en er wordt op dat moment druk "onderhandelt" wie voor wie moet wijken. Sunny bemoeit zich liever met het hooinetje van een ander als die van haar zelf (that's my girl ) . Sja Sarro laat zich niet wegjagen uiteraard.
    Die blijkt nu ook kreupel te zijn, dus krijgen we er nog een patient bij. , alsof we nog niet genoeg te doen hebben.

Af en toe zie ik dat ze eraan heeft gezeten, dat met die klep zie ik nog niet zo zitten, ook vanwege de redenen die Sannie noemde. Aangezien ze er nog vrij goed afblijft, hoop ik er maar het beste van. Zorg in ieder geval dat ik m bij de hand heb als het nodig is.

Verder worden morgen de hechtingen eruit gehaald, die 5 cm die nog vast zit en de rest wat is opgengegaan sinds maandag.

Hoop heel erg op korsten!!! Dan zijn we op de goede weg, maar moet nog even geduld hebben.

Zal morgen weer eens een kiekje plaatsen..
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Issiem, hier in de buurt zweren veel mensen bij Cothivet voor grote wonden, verkrijgbaar (en populair) bij Dierenartsenpraktijk Bodegraven. Het is volgens mij een homeopathische spray op lavendelbasis, en ik heb er een paard dat tot op het bot openlag netjes mee zien genezen. Ik weet niet in hoeverre het makkelijk verkrijgbaar is alleen...

Succes ermee verder!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Wel balen dat ze nu weer verplichte stalrust heeft.
    Maar gelukkig idd dat het bij jou thuis zo'n fijne situatie is, dat de andere paarden toch in haar buurt zijn. Knap ook van Sunny dat ze zo kalm blijft onder dit alles!

Jeetje wat een wond, nog nooit zoiets gezien gelukkig. Hopelijk zal het snel dicht zijn. Ik heb ook goede ervaringen met wondspray van Silverlinde maar dan gelukkig alleen op kleinere wondjes. Wil je ook nog even laten weten dat we tijdens de curus van afgelopen weekend nog even stil hebben gestaan bij jullie, even wat positive vibes jullie kant op gestuurd.
    Heel veel sterkte nog met alles!!!!!

Hoi,

Wil je weer eens een foto maken? Ben benieuwd hoe het er nu uit ziet.

Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Aangemeld
    Jul 2005

Een foto van vanochtend.. met nog wat hechtingen:

Het lijkt wel een glimlach

Hechtingen zijn uit de huid gehaald, het was toch nog een paar centimeters open gegaan. Het onderste gedeelte hangt los, de huid krult daar ook, dat zal er vanaf vallen. Bovenaan zitten dikke zwarte korsten, die er ondertussen ook afgehaald zijn. De wond vult zich goed weer op. Voorlopig (een aantal weken) niets opsmeren.

Ze vertelde dat het borstbeen ook beschadigd was, een aantal flinke krassen. Het kan zijn dat het bot ook nog een stuk afval naar buiten wil werken. Het is daarom ook dat het weer niet te snel mag afsluiten.

In het geval er zich wildvlees begint te ontwikkelen, hebben ze daar een middel voor, wat niet kinderachtig is, begreep ik. Als je daarvan de vloeibare variant gebruikt, zie je direct het vlees bruin worden.

Ik heb er alle vertrouwen in dat het, met hulp van deze dierenarts, zich weer netjes hersteld.

Ze vertelde nog dat Sunny zo makkelijk en rustig blijft tijdens de behandeling, was wel een compliment waard..

Re: Sunny is op een auto geklapt :'(; het herstel vd wond

Hoi,

Waar ik van de week al aan moest denken en nu ook weer is madentherapie. Dat schijnt heel goed te werken. Of google kun je er van alles over vinden.

Groetjes
    Roos
    www.innerfeeling.nl

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Nou Issiem, dat ziet er alweer een heel stuk beter uit! Ik neem aan dat je bedoelt dat de krullende huid eraf gaat vallen, niet dat hele stuk toch? Dat zit goed vast. Kan me voorstellen dat haar borstbeen ook een krasje heeft, het is me een klap geweest. Arme Sunny, dat zal ook pijn doen...bikkel. En de rest van de wond op de schouder waar het wél dicht is gebleven? Gaat dat ook goed?

Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Hoi,

Waar ik van de week al aan moest denken en nu ook weer is madentherapie. Dat schijnt heel goed te werken. Of google kun je er van alles over vinden.

Groetjes
    Roos
    Dat lijkt me nou eens geen goed idee...

Dat lijkt me nou eens geen goed idee...
    Heel het internet staat vol met reacties zoals de jouwe. En veel mensen waren daarna toch blij dat ze had gedaan hadden, ha ha ha.

Ik weet helemaal niet of dat in Sunny's geval aan de orde is trouwens. Maar het spookt in mijn hoofd.

Bedankt voor de foto. Had net als lila dat ik dacht, zo, dat ziet er al stukken beter uit.

Groetjes
    Roos
    www.innerfeeling.nl

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

sow dat zietb er ineens heel anders uit zeg! Wel goed dat je weer een foto hebt gemaakt zo kun je ook verschil zien..

Aangemeld
    Jul 2005

Nog even snel naar achter gegaan om haar schouder nog wat beter te laten zien.
    Dit hersteld mooi en is dicht !!

Je kan het niet goed zien maar de huid aan de onderzijde is over de hele breedte ong. 3,5 cm diep los, soort van gootje, waarvan de randjes zich al aan het omkrullen zijn. Dat zal eraf komen.

Vanochtend voorzijde

vanmiddag zonder hechtingen, zijkant

Bladwijzers

Forum Rechten