Pagina 13 van de 26 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 195 van de 383

Topic: Sunny is op een auto geklapt :'(; het herstel vd wond

  1. #181
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Denk dat dat zwarte "gewoon" geronnen bloed is, de wond was nu al een ruime week "dicht" en dan krijg je daar van die zwarte klont korstjes op.

  2. #182

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Wat een gat zeg. Maar wat fijn dat Sunny er niet zo'n last van lijkt te hebben! Dat is goud!

    Dat die randen niet bij elkaar gaan komen, lijkt me vanaf de foto wel duidelijk. De wond zal gewoon langzaam maar zeker moeten dichtgroeien vanaf die wondranden. Dat duurt natuurlijk langer. Maar ben het met Roos eens dat zooi in een dichte put slechter gaat helen dan open en gespoelde zooi, om het maar even onparlementair te zeggen.

    Sterkte!!

    May the horse be with you!

  3. #183
    Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Zwaagdijk-Oost
    Berichten
    939

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    tsjee, wat een wond! Dat is echt even schrikken! Wat ontzettend vervelend voor jullie dat het toch open is gegaan! Maar goed, het is nou eenmaal gebeurd en je moet er het beste van maken! Dit gaat heel veel tijd en moeite kosten voor jullie zeg! Heel veel succes en sterkte de komende tijd!

  4. #184
    Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    Vianen ut
    Leeftijd
    45
    Berichten
    2.511

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Oh Isla, wat een domper weer voor jullie zeg. Het ziet er nu id niet echt fijn uit. Maar zo kan idd alle zooi eruit komen. Dat is dan wel een voordeel.
    En wat een superpaard heb je toch, dat ze er zo rustig onder blijft. Ookal duurt het herstel langer dan je dacht en komen er misschien weer een paar dagen dat het minder zal gaan, jullie kunnen dit aan!

    En uiteindelijk zal dit een herinnering zijn en genieten jullie weer volop van het leven. Heel veel succes de komende tijd.

  5. #185
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Dit groeit 'gewoon' dicht hoor...maar het kost idd wel veel tijd...Goed blijven spoelen (met veel schoon (lauw) water)..en verder zo min mogelijk aan 'tutten' Blift Sunny er zelf een beetke af? Loopt ze niet te schuren?

  6. #186
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Oeh Isla wat ziet dat eruit zeg He bah wat een terugslag!
    Arme Sunny, maar ze is inderdaad wel een enorme bikkel.
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  7. #187
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Timbers... bestaat er niet een algemeen ondersteunend homeopatisch iets dat wondgenezing en algemene toestand bevorderd, wat Sunny eventueel door haar voer oid zou kunnen krijgen?
    Weet niet of Isla hier voor voelt, maar daar zou ik toch nog naar zoeken.. .niet iets specifiek voor deze wond, maar iets 'gestel-ondersteunends'...

  8. #188
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Zonde dat het is opengesprongen, maar vaak heeft het openspringen van wonden toch een reden. Als ik deze plek zie, dan denk ik dat het goed is dát het is opengesprongen, puur omdat de viezigheid er nu goed uit kan.

    Het is en blijft een naar gezicht, maar als ik naar de kleur en omgeving van de wond kijk, zie het er mooi uit. Het enige wat ik eens aan de VA zou vragen is of de mogelijkheid bestaat dat er wondvocht naar beneden zakt (dus richting Sunny's linkervoorbeen) en daar nare dingen kan gaan doen. Het zou kunnen dat je die verdikking nog moet leegduwen, maar voor zover als ik het zo op de foto kan zijn, lijkt me dat niet aan de orde.

    Tijd heelt alle wonden en in dit geval kost het wat meer tijd. Beterschap en ik vind het een fijne gedachte dat Sunny zelf er zich weinig van aantrekt!
    (En wat zullen jullie blij zijn dat het geen zomer is nu, je moet er toch niet aan denken dat je zo'n wond in de zomer hebt... met al die vliegen...)
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  9. #189
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Vanochtend is onze dierenarts geweest (zal een vette rekening worden in totaal )

    Inderdaad, de wond is schoon, niet ontstoken, maar is blijkbaar goed qua kleur. Het is alleen wondvocht wat er vanaf komt.

    Moeten dus spoelen met schoon water, alleen als het nodig is, hoe natter je het houdt hoe meer het lichaam moet werken om het vocht naar buiten te werken ipv zich bezig te houden met genezen. Geen betadine erin. De wond geneest zich van binnenuit. En hoe minder je er aan "rommelt" hoe meer het lichaam zich kan focussen op het herstel.

    Het is blijkbaar een verschil met hoe een snede zich herstelt of een trauma wond (zo noemde ze deze). De 9e of 10e dag is het blijkbaar normaal dat het openbreekt in dit soort situaties.

    Met 10 dagen zou het zich van binnen uit afgesloten moeten hebben. Al het zwarte is dood en valt er ook af. De hechtingen die los gegaan zijn heeft ze vanochtend eruit gehaald, de rest gaat donderdag.

    Als het eenmaal dichtgetrokken is, kunnen we ook de huid helpen te herstellen, door .. "wat voor creme dan ook". Daar ga ik nog even naar kijken hoe ik dit, en met wat, het beste kan doen.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  10. #190
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    wow wat heftig allemaal.

    Ben medisch helemaal niet onderlegd dus ga er ook geen uitspraak over doen.

    Wil je alleen ontzettend veel sterkte wensen.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  11. #191
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door issiem
    Als het eenmaal dichtgetrokken is, kunnen we ook de huid helpen te herstellen, door .. "wat voor creme dan ook". Daar ga ik nog even naar kijken hoe ik dit, en met wat, het beste kan doen.
    Ik heb zelf goede ervaringen met Lothagen-zalf bij wonden. Deze zalf verzacht, ontsmet en houdt de korst soepel, bovendien voorkomt het littekenweefsel .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  12. #192
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Ik heb goede ervaringen met Calendula BALSEM (op vaseline basis!!) ..Ontsmettend, huid versoepelend EN littekenvoorkomend! Zelfde 'werking' als Jossies tip dus!

  13. #193
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Thanks! Ik neem het mee in het vergelijkend warenonderzoek
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  14. #194
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Warendorf Pferdenbalsem. Zalige zalf (ik gebruik het zelf ook wel eens )
    Verwijderd het beschadigd weefsel, geneest dan de wond en woorkomt evenals de voorgenoemde littekweefsel.

  15. #195

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Ik gebruik altijd vitamine E complex creme voor mensen.
    Ondersteund het herstellend vermogen en verbetert de conditie van de huid.

    Maar ik denk dat al die middeltjes wel lekker zijn

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •