Pagina 11 van de 26 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 165 van de 383

Topic: Sunny is op een auto geklapt :'(; het herstel vd wond

  1. #151

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Sjesus.. die foto's van voor het hechten zeg. Niet normaal.

    Wat ontzettend knap hoe jij gehandelt hebt, ik zou niet weten wat ik met zo'n gat aanmoest. Super!

    Hopelijk gaat het herstel snel, ik ben heel benieuwd hoe ze over 2 weken zal zijn, als ze weer naar buiten mag. Hoe gaat het wandelen nu?

    Hoe vind Sunny al die kaartjes?

  2. #152
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Gisteren bij thuiskomst weer 2 kaartjes en een brief ontvangen!!!

    Ben er erg blij mee en wordt er ondertussen wel verlegen van...
    Nogmaals erg bedankt voor alle goede wensen en aandacht, doet ons veel goed. Dank jullie wel

    Vanmiddag komt de dierenarts kijken, ben benieuwd, komt veel vocht uit en dat loopt nu langs de wond/hechtingen. De wond zelf mag ik niet schoonmaken omdat de hechtingen te snel zouden oplossen door het water. Maar ja. wondvocht is ook niet optimaal langs de hechtingen doet dan ook niet veel goed. Ben benieuwd wat ze zegt!

    Moet maar snel weekend worden, zodat we tijd genoeg hebben om ze een beetje lastig te vallen met heeel veel aandacht
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  3. #153
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    en wat hebt ze gezegt?

    Morgen kom ik nog even langs. Zaterdag kan ik smorgens ook nog wel komen stel dat je samen wilt wandelen als dat mag.

  4. #154
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Een bloeduitstorting gaat uiteindelijk vervloeien, misschien is dat het wat er uit de drain komt? Je ziet natuurlijk de hechtingen, maar als je bedenkt hoeveel cm2 wond er onder/achter/boven ligt, dan is het niet vreemd denk ik. Is het wondgebied warm? Ze heeft geen temp?Bven benieuwd wat je DA ervan vond!

  5. #155

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    De drain heeft Sunny er al een paar dagen geleden uitgetrokken. Ik denk wel dat het goed is dat het nog blijft "lekken". Als de wond sluit en alles blijft daarbinnen zitten lijkt me ook niet goed.

    Maar wat zei de DA vandaag?? Hoe is het met de hechtingen?

  6. #156

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    De drain heeft Sunny er al een paar dagen geleden uitgetrokken
    Ik ben voor zelf-denkende/voelende paarden. Gelukkig nog open inderdaad, kan de rotzooi er uit.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  7. #157
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Als ze drain eruit heeft getrokken: is ie er wel helemaal uit? Dat er niet een stukje drain achter is gebleven?

  8. #158
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Hoihoi... de dierenarts was zeer content met het herstel!
    Rond de hechtingen is het warm, dat is dus positief. De huid is (muv 1 stukje) soepel, dat is goed.

    De drain zat met een steekje vast, maar ze vond het onwaarschijnlijk dat er nog wat in zou zitten. Blijkbaar trek je zo'n drain, ook niet als het vochtig is, niet met je handen kapot. Het ligt daarom vrij voor de hand dat de drain er helemaal uit getrokken is.

    Er komt nu ook niet veel wondvocht uit de plek waar de drain zat maar erboven bij een hechting. Op zich is dat goed.
    Ik moet alleen vaseline op de huid eronder smeren zodat de huid niet verweekt raakt en ontstoken. (uiteraard heb ik geen vaseline in huis , dat moet ik vanavond ff halen).

    Omdat er constant vocht uitloopt raakt de huid geirriteerd, daarom de vaseline, zodat het er netjes overheen drupt.

    Verder is het vanaf dit moment, het weekend, kans op dat hechtingen losbreken. Dat zou jammer zijn, omdat daardoor het herstel weer wat langer duurt. Er is verder niets aan te doen, gewoon goed schoonhouden.
    (keep my fingers crossed!!!!)

    Verder mag ik er niets opsmeren, alleen als het open raakt, betadine sprayen. Blijkbaar zijn vliegen ook niet dol op betadine. Gelukkig hebben we nu weinig last van vliegen.

    Volgende week donderdag komt ze weer om de hechtingen eruit te halen. Tot dan moet ze op stal blijven.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  9. #159
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Klinkt zeer goed Isla!

    Fijn dat het herstel zo goed verloopt.

  10. #160
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.757

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Oh wat fijn dat het herstel zo goed verloopt! Goed nieuws!

  11. #161
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Gelukkig gaat het goed! Iedere dag heeft 24 uren verder van het ongeluk af en op weg naar herstel!

  12. #162

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Mooi!

  13. #163
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    we volgen met spanning. Maar het zit echt toch wel heel goed. Als deze wond bij een mens moest zijn dan zou de genezing toch ander koek zijn hoor.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  14. #164
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    vannacht waren we achter nog even wezen kijken en was de boel dus toch opengebroken.. Zijn ons rot geschrokken.... weeeeer zo'n gapende wond. Dennis vond het ook stinken dus hebben we voor de zekerheid toch maar de dierenarts gebeld.

    Een vervanger kwam, en vertelde dat het inderdaad een flink gat is, dat we moeten gaan spoelen en medicijnen blijven geven.

    Ondanks dat Fleur (de dierenarts) ons hiervoor had gewaarschuwd, had ik er toch niet voldoende rekening mee gehouden. Het ging zo netjes.
    Ze heeft ons ook voorspeld dat als het zou openbreken we nog wel een paar maanden zoet zijn, vooordat het weer dicht is.

    Ik ga nog maar even de kaartjes doorlezen, dat geeft vast weer moed!

    Nog even snel een bakje koffie en dan gaan we de waterslang naar achteren uitrollen om te spoelen...
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  15. #165

    Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

    Sterkte.

    Ik heb er toch wel een goede gevoel over, hoe gek dat misschien ook klinkt. Als het dicht blijft zitten terwijl er nog rotzooi in zit (stank doet me dat vermoeden) dan kan er weet ik niet wat gebeuren.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Pagina 11 van de 26 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •