Pagina 10 van de 26 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Resultaten 136 tot 150 van de 383

Topic: Sunny is op een auto geklapt :'(; het herstel vd wond

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: Sunny is op een auto geklapt :'( Komt naar huis + foto's

WÃ*t een gat zeg! Daar kun je niet anders dan onder de indruk van zijn! Het is al een paar keer eerder gezegd, maar ook ik ben onder de indruk van je snelle handelen! Ik weet niet of ik je dat na had gedaan, als ik voor zo'n wond stond! maar gelukkig ziet het er nu al een stuk beter uit, al is het wel jammer dat de drain er nu uit is... Ik hoop dat ze het nog een beetje volhoud in die stal! Hoe gaat het nu met jou?

Forumlid Saul's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

dzjiezes! gelukkig had je eerst de foto's erop gezet waar ze al gehecht was..
    nu ben ik ook wel iemand met veel interesse in de medische sector, maar kan me voorstellen dat je panikeert toch als dit met je eigen paard gebeurt.. is denk ik wel kantje boordje geweest bij jullie.. ergens iemand in de hemel die jullie bijstaat?

en dat sunny dan zo braaf was (nou ja, veel kon ze allicht niet meer uithalen toen) maar nog op de vrachtwagen stapte en al, dat is wel heel knap.
    vind het ook ongelooflijk vooruitgaan die wond, dus dat komt zeker goed. tijd heel veel he.

wat die producten betreft voor wondverzorging: toch even checken of dat mag hoor met die hechtingen- gels en zalven houden de huid 'nat' he, weet niet of dat de bedoeling is, zo rond die draad zelf..
    anders zijn ze idd wel goed hoor; maar misschien wachten tot de hechtingen eruit zijn?
    en geef sunny een wortel van mij

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Vanochtend was ze al een stuk beter! Gisteren zal het toch de spanning zijn geweest. Gaan en komen van paarden.

De wond lekte vanochtend wel weer flink, blijft toch een rotgezicht, maar het is natuurlijk beter, als dat het vocht er niet uit kan.

Donderdag komt Fleur (de wonderdokter!) even de wond inspecteren.

En ja!!! we mogen rustig wandelen!!! Iedere dag ffies wandelen zal ze erg blij van worden, verwacht ik.

PCLE creme schijnt ook goed te werken bij wondgenezing. Maar smeer er voorlopig, behalve betadinespray, nog niets op. Zal donderdag even overleggen met de dierenarts.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Tjonge... wat een gapende wond zeg! Ik vind het heel erg knap van jullie dat jullie in alle paniek zo koelbloedig hebben gehandeld, wat zo aan de wond en de kochers te zien wel hard nodig was!!!

Nu ziet het er netjes uit, zeker als je het voorafgaande gat ziet. Hopelijk gaat het herstel voorspoedig en blijft de drain zijn werk goed doen. Beterschap voor Sunny en een dikke knuffel voor de baasjes na alle spanningen!

Oja, medicijnen in poedervorm zijn bij Kate ook niet geliefd . Met 2 broodjes met een dikke laag appelstroop gaat het er smikkelend in, zeker als de buurvrouw smachtend toekijkt!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Hoi,

Wat ook nog wel aan te raden is. rescue cream van Bach. In druppeltjes om het trauma in het lijf te verwerken. En als zalf om op de wond te smeren.

Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2006

Jeetje... ben stil van de foto's hoor... wat ziet dat er pijnlijk uit voor Sunny! Ze slaat zich er wel erg goed doorheen als ik dat zo lees! Fijn dat ze wer thuis is en dat de wond goed lijkt te genezen!
    ~Every horse is a pleasure horse, some are a pleasure to get on, some are a pleasure to get off...~

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ben een tijdje niet op forum geweest en dan lees ik dit OMG wat een ontzettende toestand Isla!!!!

Ik kan alleen maar zeggen dat ik supertrots ben op jou handelen, ik hoop dat als ik ooit in zo'n vervelende situatie terecht zou komen (wat ik niet hoop natuurlijk) dat ik dan net zo handel als jij, echt super!!

Die foto's waren idd heftig maar die gehechte foto's zagen er gelukkig beter uit.

Meid nogmaals petje af hoor!!!!

Veel sterkte toegewenst......
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Ben vanmiddag een paar uur bij sunny geweest. Ze staat er lekker rustig uit en heeft alweer haar sunny dingetjes terug. Zoals als je binnekomt meteen je zakken tjekken op iets lekkers..en toen ik sarro het eerste hooi gaf ging ze meteen in protest door ff te roepen en wat te schrapen...dus madam ook maar meteen een netje gegeven. Boots staan de hele dag gezellig met pebbles langs mama in de stal en sarro komt ook even aan het hek kijken of alles nog goed gaat. Aangezien ik de foto's al had gezien was het minder erg om het in het echt te zien...ik was meer benieuwt hoe sunny oogde zeg maar, maar ze staat er best relaxed bij vond ik. Dus daar was ik ook wel blij mee...en een aaitje was ook welkom.

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Sjeezes Isla
    Die foto's! Stel je voor zeg alsje je paardje zo terugvindt moet echt wel een nachtmerrie vor je geweest zijn!

Maarre wat is 'dat ding' die uit haar borst 'slingert'??
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Jeetje, wat een gapende wond zeg! Moet er niet aan denken dat dat gat hoger had gezeten...brrr. Gelukkig hebben ze het allemaal netjes kunnen hechten. Erg knap...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Jeetje isla wat een foto's! Ik kon het me een beetje voorstellen hoe de wond eruit zag... Maar zo groot had 'k echt niet verwacht! Die foto's met de hechtingen zien er goed uit! Het geneest mooi precies!

Tof dat de kaartjes je zo'n hart onder de riem steken! héhé Wat zal je blij verrast zijn toen je zoveel kaartjes aantrof!!!! Arme postbode die dat heeft moeten meezeulen hihi

Veel sterkte komende periode! Het zal wel moeilijk worden nu je paardje thuis staat, maar zoals jij gehandeld hebt, zul je je er nu ook wel doorslaan!

Jeeetje, wat ziet dit er heftig uit zeg.... Ik moet wel zeggen .... respect.... hoe je het hebt opgelost. Totaal niet te vergelijken, maar ik weet hoe desperate je je kan voelen met een ziek dier....... en hoe "gek"je kan worden. Ik wil je nogmaals veel sterkte toewensen met het genezingsproces en alles wat erbij hoort. Aankomend weekend moeten we het zonder jullie doen helaas maar we zullen aan jullie denken.

Liefs!!!!!!!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje

Dat is de "drain", die trekt het wondvocht naar buiten.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door issiem
    Maar smeer er voorlopig, behalve betadinespray, nog niets op. Zal donderdag even overleggen met de dierenarts.
    Strak plan. Wat een enorme jaap is het zeg. En wat ziet het er dan al rustig uit. Voornaamste is nu dat het niet gaat ontsteken, iedere uur is er één op de goeie weg naar herstel. Sterke merrie heb je hoor! De wond zit qua genezing ook op een relatief gunstige plek; er is ruimte voor zwelling. Fijn dat je met 'r kan wandelen, voor jullie allebei denk ik fijn!

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje

Dat is de "drain", die trekt het wondvocht naar buiten.
    Ahn juist ja!
    Bedankt Tré!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Pagina 10 van de 26 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten