Die heb ik er dus uitgegooidOorspronkelijk Geplaatst door sandra
![]()
Die heb ik er dus uitgegooidOorspronkelijk Geplaatst door sandra
![]()
Misschien een idee om hier wat namen (en sites?) neer te zetten van wie je nu een fijne tandarts vindt?
Ingrid den Oever
Heeft Nien ook.
Olaf Franzel
http://www.equinedental.nl/
Werkt zonder verdoving, maar hypnotiseerd het paard haha, tenminste Amon welMijn Amon die tanden stevig op elkaar klemt als er iets naar zijn mond toe komt wat hem niet zint stond erbij alsof ie onder de stuff zat en liet alles gewoon toe wat Olaf deed. Heb voor het eerst de achterste kiezen van een paard kunnen voelen. Mén wat verdwijnt je arm er een eind in zeg.
www.crystal-carving.com
Nou, haha, hypnotiseren is wel wat te sterk gezegd! Maar.. hij communiceert wel op een heel bijzondere manier met het paard - zonder woorden, en geeft ze na de behandeling altijd een kusje toe![]()
Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->
Overdrijf altijd een beetje, dat weet je toch Marianne![]()
Maar communiceren doet hij zeker, er zullen zeker ook mensen zijn die een andere ervaring hebben met hem, dat is altijd zo, maar voor Amon en mij was hij goud. Hij heeft me dingen over Amon verteld uit zijn verleden en zijn gedrag die hij niet kon weten.
Heerlijk relaxen bij Olaf
Hij vijlt de voorste kiezen zonder klem en laat het paard los, zodat het paard het gevoel heeft dat hij weg kan, Olaf wandelt al vijlend rustig mee was zo grappig.
Dit is echt een ontspannen Amon, waar geen verzet uit blijkt.
En hij komt zonder verdoving, met klem echt bij de achterste kiezen, heb ze zelf mogen voelen![]()
www.crystal-carving.com
hmmm
Ik heb in breda een keer een hele goede tandarts gehad. Die verdoofde mijn paard wel maar dat was vooral omdat hij ongeveer 40 minuten bezig was per paard. Dat was te lang om een braaf paard te houden en hij ging zeer nauwkeurig te werk. Zelfs de snijtanden van mijn paard zijn toen een stukje ingekort. Hij beweerde dat de snijtanden van een paard wel meer naar voren horen te staan maar niet langer horen te worden. Ze worden alleen langer door onvoldoende slijtage. Dus dit ook gelijk afgeslepen. Hij werkte met een dierenart omdat hij zelf niet over de juiste papieren beschikte voor de verdoving. Zij was ook zijn assistente. Hij kon mij alles vertellen over wat mijn paard nodig had en dat ik hem na 9 maanden nog eens moest doen omdat een jaar te lang zou zijn. Dat heb ik natuurlijk gedaan... en nu zag het er allemaal goed uit.
Ik weet alleen niet meer wat zijn naam is....ik zal even kijken of ik het kan vinden.
Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill
niet gevonden het einige dat ik nog weet was dat hij van oorsprong engelsman was...
Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill
Ik laat ook een tandarts 1 keer per jaar en zonodig vaker komen. Bij mij is ook Ingrid nu een aantal keer geweest naar dikke tevredenheid. Olaf is ook een keer geweest, ook daarover was ik tevreden.
Voordeel van Inrid is dat ze ook tussendoor voor 1 paard wil komen en dat ze ook de jonge paarden wil doen.
Ik hoop dat Monty zich nu veel lekkerder voelt!!
~Every horse is a pleasure horse, some are a pleasure to get on, some are a pleasure to get off...~
Nog even over de noodzaak van verdoven. Mijn ervaring is dat de gecertificeerde tandarts ( weet niet of ik hier een naam mag noemen maar ze is een officele paardentandarts uit Enkhuizen) ook niets zegt. Monty was toen niet verdoofd, ze heeft mij laten voelen en ik ( leek als ik ben) voelde dat zijn kiezen redelijk gelijkmatig waren. Eigenlijk waren ze veel te hoog doorgegroeid ( wist ik niet) en ze heeft toen handmatig wat geveild en ik dacht dat het ok was...
De dierenarts die Monty nu behandeld heeft is Bert Veerkamp van Dierenkliniek Geesterduin in Castricum Noord Holland.
Hij vroeg of ik geen problemen had met rijden..nou eigenlijk niet speciaal. Ik heb Monty zeker 2,5jr met halstergereden en ben sinds kort met bit begonnen Maar door onze centred riding lessen is monty zo ontspannen gaan lopen dat hij ook vanzelf nageeft. Ik vraag dus nauwelijks iets met mijn teugels. Vandaar dat hij met rijden geen verzet geeft waaraan ik iets had kunnen merken.
Monty is sinds ik hem heb ook altijd al mager geweest. Hij is bij mij wel aangekomen maar niet heel veel. Ik dacht dat dat kwam omdat hij toch een tempramentje heeft en hij het er afzenuwde.
Er hoeven dus niet altijd signalen te zijn waardoor je iets aan je paard merkt.
een beetje late reactie wellichte, maar ja vakantie he! ik zweer bij Olav, hij staat bij ons op stal, nou ja ik ben er reeds weg maar ik kom er nog wel vaak. Een super vent, heel rustig en erg goed in het begeleiden van de paarden. Hij krijgt zelfs de meest bange paarden rustig. Zonder verdovingen e.d
elk jaar kijkt hij mijn paardjes na, de eerste keer moest hij best veel doen nu hij elk jaar langs komt bijna niets maar zo houden we het netjes bij. Ik blij en paardje blij...en Olav ook hoeft hij minder kracht te zetten want het is zeer zwaar werk.
succes met zoeken naar een goede tandarts, het blijkt wel weer dat er vele foutieve beoordelingen gedaan worden.
Ik test regelmatig met mijn vingers, al moet je wel goed uitkijken dat het beesie niet perongelijk je vinger er af bijt. Langzaam je paardje er in trainen en dan kan je het wel doen, zo voorkom je dat je misschien te lang wacht en er pijnlijke haakjes ontstaan.
Ik heb fijne ervaringen met Hans Ruygrok. Hij maakt ook altijd eerst even "contact" met je paard en werkt 9 vd 10 keer zonder mondspiegel of verdoving. Meestal komt hij bij ons meteen voor de hele stal en als je paard niets heeft, dan hoef je ook niets te betalen.
Ik zou echt versteld staan van een paardentandarts die Nacino zonder verdoving kan doen...
Laatste keer in een opvoelbox met 2 verdovingen was hij nog zo neurotisch als wat![]()
Nou als het echt niet gaat, dan gebruikt Hans wel een verdoving, maar de vorige keer heeft hij bij ons een stuk of 15 paarden gedaan en hiervan was er maar 1 die met verdoving ging. En het zijn echt niet allemaal lieverdjes hoor !
Bladwijzers