Whoehaha doe maar niet. Die verwijst toch naar zijn site of vraagt geld voor zijn adviesOorspronkelijk Geplaatst door Antheman
![]()
Whoehaha doe maar niet. Die verwijst toch naar zijn site of vraagt geld voor zijn adviesOorspronkelijk Geplaatst door Antheman
![]()
Haha HC om raad vragen, nee geen optie![]()
Naar aanleiding hiervan even een mail gestuurd naar Pegaso. Dit is het antwoord:Oorspronkelijk Geplaatst door marina
Dag Trea,
Een flexibele boom (spring tree) biedt veel comfort voor paard en ruiter. De keerzijde van de medaille is echter dat deze boom inderdaad kwetsbaarder is dan een starre boom. Het komt niet veel voor, maar een zadel met een springtree kan scheef gereden worden door de ruiter of verwrongen worden door een asymmetrisch paard. Ook overigens door bijvoorbeeld een zwaar iemand die moeite heeft met opstijgen en niet vlot in het zadel zit. Er komen dan enorme krachten op het zadel en ook op de wervelkolom (schoftgebied) van het paard.
Het verbaast me dat een juffrouw op internet beweert dat een boom in een gebruikte Pegaso scheef is. Dit is zelfs voor een professional lastig vast te stellen, zeker op het blote oog. Daar moet doorgaans wel wat meer aan te pas komen, dan een lekenoog.... Ik veronderstel dat als er echt iets met de boom aan de hand is, men zich wel bij ons meldt (de verkoper in dit geval).
Misschien kun je op het forum reklame maken voor Het Zadelboek. Hier staat veel nuttige informatie in en kennelijk zijn zadels nogal een hot item.
Veel groetjes en ik twijfel er niet aan of je schaart je straks onder de zeer tevreden Pegasorijders! En je paard met jou.
Tineke
Het zadelboek heb ik hier al liggen
Ik vind Esther persoonlijk toch niet de eerste de beste persoon en ik heb ook zeker veel vertrouwen in haar kunnen, zeker na de aparte uitslag van de zadeldrukmeting (en mijn paard is natuurlijk ook een behoorlijk goede graadmeter). Ik ben in ieder geval blij dat ik dat specifieke zadel net gekocht heb op haar aanraden! Nogmaals: ik heb niets tegen het pegasozadel in het algemeen, alleen tegen dat specifieke zadel
Verder een duidelijk verhaal over de flexibele boom!
Wat is "het zadelboek" ???
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->
Dank je Marianne, heb het boek maar besteld, lijkt mij geen overbodige luxe.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
He fijn Marianne! Ik heb het ook besteld.Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
Hihi, ze zullen wel verbaasd zijn, zoveel bestellingen in één dag. Ik heb 'm ook besteld!
Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->
En dat word bestelling nr. 4, zei de aap.
Heb vandaag het boek al gekregen is zeker de moeite waard.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
en 5....
Wel hoge verzendkosten trouwens.. maar o.k.! Ben benieuwd!!
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Ik heb het besteld via http://www.mediaboek.nl , verzendkosten 2euro lijkt mij heel erg redelijk.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Jeuhhhhhh de pegaso is binnen. En hij is niet goed haha.
Inge belde vorige week al dat mijn zadel wel binnen was, maar ook meteen afgekeurd. De haken waaraan de stijgbeugelriemen hangen moeten, zitten te hoog gemonteerd, waardoor de weerhaakjes niet omhoog geklapt kunnen worden.
Het grappige is, dat ze van Pegaso afraden om die haakjes omhoog te klappen, omdat als er zand en vuil tussenkomt ze niet meer zo makkelijk omlaagklappen tijdens een val (als je voet blijft haken in de stijgbeugel).
Maar toch horen die haken zó te zitten dat je ze EVENTEEL omhoog kan klappen. Snapt iedereen het nog?![]()
Dus ze maken een nieuw zadel voor me, ondertussen mag ik hier gewoon mee rijden. Inge heeft het opgevuld zoals gemeten voor Amy's rug en gisteren arriveerde het dus.
Mooie was dat Lieke net bij mij was, omdat we de Ghost gingen testen. Dus nóg een ritje gemaakt, nu met Amy. Het is wel wennen hoor, een boomzadel. Ik leek in het begin erg hoog en wiebelig te zitten.
Na de testrit vond ik toch de 17,5 inch iets te weinig ruimte bieden voor mijn kont, dus gelijk weer aan de foon gehangen.
En nu maken ze hem dus mooi in 18 inch! Ikke blij.
Heb ik over 12 weken weer een nieuw zadel![]()
Ik heb er een polypad onder gekocht, maar die is er nog niet.
Nu de komende week nog een keertje plippen en dan weten we of ie helemaal goed is.
![]()
Wow...hij is gaaf. Lullig dat ie niet helemaal goed was, maar netjes opgelost zo.
Volgens mij zit je er ook heel netjes in.
Bladwijzers