Ik heb zeker geen geld.. nooit niet... maar dat mag de pret niet drukken.. ga maar inventariseren wie er eventueel mee wil doen en zet mij dan maar onder een soort voorbehoud op de lijst!
Ik heb zeker geen geld.. nooit niet... maar dat mag de pret niet drukken.. ga maar inventariseren wie er eventueel mee wil doen en zet mij dan maar onder een soort voorbehoud op de lijst!
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Me joins! Ben gek op testjes doen
Zou bijvoorbeeld wel eens mijn barebackpad willen testen, en dan vergelijken met de bbpad van Best Friend en het helemaal zonder zadel rijden
En dan verschillende houdingen vergelijken
Je kan hieraan ook mooi zien of je scheef zit! En of je paard scheef is!
Foto's van mijn zadeltest kun je hier bekijken:
http://137.224.239.40/nh/forum/fotos_upload/plip
En duidelijk zien dat mijn paard scheef is naar links toe (zadel drukt naar rechts)
Helaas geen foto van paard zonder PLIP, want dan zou je kunnen zien dat zijn schouders ook ongelijk zijn.
HM-zadel gaf een vergelijkbaar resultaat, maar iets minder enorme drukplek bij de schouder.
Een barefoot zou waarschijnlijk beter scoren op de schouder, maar meer druk geven op het midden.
Overigens zal een test zonder zadel (met bbpad) een extremere drukplek laten zien, omdat de klei dan overal rondom jouw zit heengeperst kan worden. De pad geeft helaas geen beeld over hoe GROOT de druk is die uitgeoefend wordt, alleen over welke plekken MEER druk is dan andere plekken. De klei is namelijk vrij dun en kan overal heen 'stromen'.
Ik heb de vraag even in een nieuw topic gesteld:
http://137.224.239.40/nh/forum/viewtopi ... 546#133546
Ik kreeg deze mail toegestuurd.
Lees dat je bezig bent met een Equestor zadel. Let even goed op dat de boom recht is. Equestor heeft een groot probleem met scheve zadels, er is een hele groep klanten die bezig is met een zaak tegen hun.
Iemand hier iets van gehoord??
Ik weet van iemand op Bokt van 1 individu .Oorspronkelijk Geplaatst door trea
Ja, PUNT is dat ik helemaal niet WIL controleren of ik een scheve boom heb. Ik heb gekozen voor dit zadel omdat ik VERWACHT daarmee een goed produkt te kopen. Ik heb het laten aanmeten omdat ik daarmee verwacht dat het 100% goed ligt op mijn paard.
Voor het bedrag dat ik ga uitgeven WIL ik dit gezeik allemaal niet.
Ik heb Inge al gemaild om opheldering en zolang de bestelling gecanceld.
Wordt vervolgt.
hè, wat rot Trea. Het is inderdaad maar net zo dat als je zoveel geld aan een zadel moet uitgeven het hoe dan ook perfect moet zijn.
Maar wacht het antwoord van Inge maar even af, soms maken mensen van een mug een olifant.
Zo, dat is schrikken! Wel goed dat je meteen bij Equestor (toch?) om opheldering gevraagd hebt. Indianenverhalen zijn er gauw maar misschien val het allemaal reuze mee.
Bah wat jammer trea!
Hou je ons wel op de hoogte svp. want ik ben ook nog steeds op zoek naar een zadel en zat juist te denken over de pegaso of een equestor, maar als ik dit lees geloof ik toch dat ik verder ga kijken.
When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!
Oké. Ben een beetje aan het graven, spitten en wroeten geweest.
Heel de geruchtenmolen blijkt maar om 1 persoon te gaan, die om één of andere reden niet blij is met het zadel en er op deze manier vanaf probeert te komen. Die persoon wilde dat het zadel werd teruggenomen door Equestor. Ik heb dit uit verschillende onafhankelijke bronnen vernomen.
Die persoon heeft een zadelmaker ingeschakeld die niet gekwalificeerd is en deze heeft de scheve boom bevestigd of geconstateerd (in welke volgorde weet ik niet).
Toen deze persoon van Equestor de uitnodiging kreeg om het zadel opnieuw te laten beoordelen door een gespecialiseerd zadelmaker, en ALS geconstateerd zou worden dat de boom inderdaad scheef zou zijn er uiteraard gratis en voor niets een nieuwe boom ingeplaatst zou worden, hoorde men niets meer van deze persoon.
Dit is het antwoord wat ik kreeg van zowel Tineke als Inge van Equestor. Dit bevestigde het al vernomen verhaal.
Hallo Trea,
Erg goed dat je even contact met me opneemt. Ik weet precies waar dit bericht vandaan komt. Ik zal je het hele verhaal besparen. Deze "scheve" boom is geconstateerd door een zadelmaker die niet als specifiek kundig bekend staat. Dat zijn er maar een handje vol in Nederland. En het zadel met dit vermeende probleem is niet aan Equestor aangeboden ter controle. Men eist terugname van het zadel. Dat kan natuurlijk niet zondermeer aan de orde zijn. Een leverancier dient in de gelegenheid gesteld te worden een eventuele fout te constateren en te herstellen. Als en ik zeg nadrukkelijk Ã*ls de boom scheef is, is dit een garantiekwestie en wordt in het betreffende zadel een nieuwe boom geplaatst zonder verdere kosten. Het opvallende is, dat wij juist in tegenstelling tot andere "merken" heel weinig problemen hebben met de door ons gebruikte bomen. Wij betrekken die van een zeer gerenommeerd en innovatief bedrijf dat meermaals awards gewonnen heeft.
Ik ben benieuwd wie de "moeite" genomen heeft je onderstaand bericht te sturen, alhoewel ik me ook kan voorstellen dat je dat liever niet doet.
Voor zover ons bekend is er overigens in het geheel geen sprake van een groep klanten die bezig is met een zaak tegen Equestor. Om je nog specifieker gerust te stellen: wij hebben in de ruim drie jaar dat de Pegaso op de markt is NUL problemen met dit zadel.
Nogmaals: ik stel het bijzonder op prijs dat je even contact opneemt, maar geen reden tot zorg! Ik mail onze correspondentie even door aan Inge van Equestor.
Met vriendelijke groet,
Tineke
Hallo Trea,
Ik ben erg geschrokken van jouw twijfels. Ik heb begrepen dat Tineke al heeft gereageerd op jouw mail. Ik kan je verzekeren dat je je over scheve bomen geen zorgen hoeft te maken. Ik heb dit nog nooit aan de orde gehad. Wij staan juist bekend om ons kwaliteitsprodukt en uitstekende service. mocht er ooit een boom scheef zijn dan is dit een garantiekwestie en zal dit opgelost worden. Ik begrijp ook niet waar dit verhaal vandaan komt. En waarom er zoveel onrust wordt gestookt.
Ik weet 1 klant die mij heeft geschreven dat haar boom scheef is, geconstateerd door een onkundige zadelmaker. Dus vraag ik een second opninion te doen bij een deskundig zadelmaker en vervolgens is het stil. Ik heb geen enkele reactie meer gehad van haar kant. Dus dit riekt naar oplichterij. Wij zijn echt van goede wil en zijn er juist voor het welzijn van het paard. Ik hoop dat je dat begrijpt en niet gek laat maken door gestook op internet (wat ik vermoed). Als iemand niet tevreden is, moet deze naar mij toe komen, dan kan het eventuele probleem opgelost worden.
Je hoeft je dus echt niet ongerust te maken. Ik heb nog nooit problemen gehad met het Pegaso zadel en nooit klachten gehad.
Met vriendelijke groet,
Inge Zwan
Wat ik nu ga doen is nog enkele gespecialiseerde zadelmakerijen bellen met de vraag of zij ooit klachten hebben gehad met de Pegaso.
Gisteren de hele dag gegoogled op internet en niets maar dan ook niets over slechte pegaso´s kunnen vinden. Alleen maar tevreden verhalen, mensen en paarden.
net wat ik in eerste instantie al dacht. Van een mug naar een olifant.
Dat gebeurt zo vaak dus meestal is het verloren moeite om je erover op te winden. natuurlijk niet om navraag te doen er er eerst 100% zeker van te zijn dat het flauwekul is.
Ik heb je hele topic al eens doorgelezen, ik vond het toen niet de moeite om te reageren omdat ik weet dat er heel veel mensen wel prettig met hun pegaso rijden, en mijn geval misschien wel opzichzelf staan is.
Ik heb een week een 2dehands Pegaso gehad, mijn paard reageerd er wat vreemd op (doet hij altijd op andere zadels, maar op deze extremer) Toedertijd had ik nog les van Esther Groen, dus indrukpad eronder. Het zadel gaf een vreemde niet echt logische afdruk. Esther heeft toen grondig naar het zadel gekeken, op het eerste gezicht was er niets aan te zien, maar toen we de kussens er onderuit haalde ben ik echt heel erg gschrokken, de boom was niet een beetje, maar heel erg scheef. Waar dit door kwam, ik heb geen idee. Het zadel is de volgende dag in ieder geval meteen teruggegaan naar de vorige eigenaar.
Een vriendin van mij heeft ook een Pegaso, ook deze boom bleek niet 100% recht te zijn, maar die was in ieder geval een stuk rechter als de mijne.
Ik heb overigens geen contact met equestor omdat dit over een 2de hands zadel ging, wat de verkopers met dit zadel gedaan hebben weet ik niet.
Voordeel aan de Pegaso is wel dat je het makkelijk kan zien als de kussens eraf zijn![]()
Als het al om een tweedehands zadel ging, zou het heel goed kunnen dat het een zadel is waar wat mee is gebeurd. Gevallen, een paard op gestaan.. je weet het nooit.
Met alles wat ik nu weet over zadels en zadelbomen, zou ik ook nooit meer een tweedehands boomzadel kopen.
Je vriendin, had die ook een tweedehands zadel? Anders zetten ze er toch zó een nieuwe boom in las deze niet goed is. Het is gemakkelijk vast te stellen zeg je..
Als het om een tweedehands zadel gaat vind ik het toch een ander verhaal worden, wat ik hierboven ook al aangaf.
Ik heb Esther Groen ook gemaild over de Pegaso. Zij was juist erg enthousiast en heeft over dit voorval niets verteld, hoewel ik heb aangedrongen op haar ervaring met pegaso´s.
Maar goed, er zullen altijd voor- en tegenstanders zijn van een zadel. Logisch ook, want niet ieder zadel is geschikt voor ieder paard of iedere ruiter. Het blijft toch een zoektocht naar de fijnste combinatie.
Precies, ik heb verder ook niets op het zadel tegen hoor, het zit heerlijk!
Ik weet ook niet waarom Esther dit voorval niet verteld heeft.
Ik heb geen idee of zij een nieuw of een 2dehands heeft, de boom is ook maar heel lichtjes scheef. Wij vroegen ons pas nog af of een zadel met een flexibele boom niet scheef gereden kan worden, of scheef kan worden door een scheef paard. Iemand die dit weet?
Dat lijkt me een vraag voor HCOorspronkelijk Geplaatst door marina
![]()
Bladwijzers