Nu cassandra al twee weken in de manège staat en ik haar binnenkort wil meenemen naar de Ardennen vraag 'k me af of het nodig is een deken aan te schaffen....
Vorig jaar heeft ze ook een hele winter buiten op wei gestaan, zonder problemen. Maar tegen da'k haar mee kan nemen naar de ardennen staat ze toch al een dikke maand binnen. Waarschijnlijk is het niet gezond om haar dan terug zo de wei op te zetten. Haar vacht is daar niet meer aan aangepast volgens mij.... Ze heeft wel nog een redelijke wintervacht, maar 'k merk nu al (ze staat er nog maar 14 dagen) dat ze toch al fameus aan het ruiven is...
Bovendien zijn de stallen nog niet klaar en eigenlijk wil 'k haar ook helemaal niet op stal hebben. Ik wil haar dag en nacht op de wei laten...
Er is wel een schuilplaats die onder de bomen die toch grotendeels de wind en regen tegenhouden.
Vroeg me af: zou'k een deken erop moeten leggen? En zo ja, wat voor deken heb 'k dan nodig?
Even erbij vermelden da'k het deken enkel en alleen zou gebruiken om haar terug te laten wennen aan koudere temperaturen zodat ze toch een fatsoenlijke overstap kan maken van stal naar wei.... Want ik ben eigenlijk niet zo voor dekens....
Bladwijzers