Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Help! Eten

Actief Forumlid valerie's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005

Help! Eten

Ik ben met Flash begonnen met Parelli maar weet nu even niet wat ik moet doen, hopelijk hulp!
    Als ik met Flash in de bak sta aan het leadrope (met weidehalster ik heb nog geen touwhalster tenminste geen bruikbare aangezien mijn knooppoging is mislukt hihi) wil hij eten. Aan de rand van de bak staat gras en in de bak liggen eikenblaadjes en takjes die hij ook erg interessant vind. Nou geeft dit gedrag mij meer het idee van een machtsspelletje van zijn kant dan van trek aangezien takjes helemaal niet lekker zijn en gras ook in zijn weiland alom vertegenwoordigd is. Dus wat moet ik nu doen? Op dit moment sta ik niet toe dat hij eet. Hij is alleen wel beresterk en je moet dus, als hij het in zijn hoofd heeft gehaald om een hap te nemen (om de drie minuten dus, als je geluk hebt) het echt op een trekken zetten (niet echt handig dus, laat staan erg pedagogisch verantwoord om het zo maar even te noemen). Hem laten begaan is ook een optie maar dan moet ik dus de heletijd achter hem aanlopen en dat doet ook geen goed aan die games..... HELP!!!
    "Vrijheid betekent verantwoordelijkheid, daarom zijn veel mensen er bang voor." Anoniem

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: Help! Eten

gauw leren om je paard zijn achterhand weg te drijven (game 3 van parelli) zodat je het hoofd van je paard steeds makkelijk naar je toe kan vragen zonder aan zijn hoofd te trekken, want dat heeft inderdaad totaal geen nut.

In het ergste geval kun je een stukje zonder takjes en gras afzetten en daar eerst de basisdingen in leren.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Goed materiaal helpt enorm om de boodschap duidelijk te krijgen. Dus tóch naar een snelcursus knopen . Doe de eerste 3 games dan op een stukje verhard als dat er is (bij de stal bijvoorbeeld?). "Put yourself up for succes" noemt Pat dat. Als ie snapt wat de bedoeling is ga je naar een moeilijker plek zoals in jouw geval de bak met de versnaperingen op de grond. Succes hoor!

Actief Forumlid valerie's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005

Thnx! Hier heb ik wat aan, wat een handig forum!
    "Vrijheid betekent verantwoordelijkheid, daarom zijn veel mensen er bang voor." Anoniem

Bladwijzers

Forum Rechten