Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456
Resultaten 76 tot 80 van de 80

Topic: Parelli icm "clickermethode"

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Re: Parelli icm "clickermethode"

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    De leukheid van 'In a whisper'??? Volgens mij moet de discussie daarover nog starten... Als jij die DVD leuk vindt en van invloed wil laten zijn op hoe jij met je paarden om gaat, zegt dat voor mij genoeg...
    Enkel mijn paard is er om mij te beoordelen over hoe ik met paarden om ga. Geef kritiek zoveel je wil, maar ga niet zeggen hoe ik met men paarden omga op basis van uitspraken. Ik vind het een leuke dvd, dit wil niet zeggen dat ik het ooit in men hoofd zou krijgen om het zelf te doen. Maar dit is een andere discussie (die zeer zeker heel interessant zal worden )

Er is trouwens nog een verschil tussen een paard benaderen, en een paard opzadelen en mee gaan rijden hé.
    Horses and Live, It's all the same to me...

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

In a whisper leuk? Misschien bedoel je interessant om over te brainstormen, dat zou kunnen. Maar goed aankomende week kan er nog besteld worden daarna kan de discussie daarover losbarsten, wordt een speciaal discussietopic voor geopend.
    www.crystal-carving.com

Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2006

wou nog graag even zeggen, weet niet of er al iets van gezegd is, maar Linda geruikt zelf ook veel pos bekrachtiging in de vorm van eten en snoep als remmer iets goed doet. Ze zeggen ook dat als je een left brain introvert hebt dat eten een goede motivator kan zijn, das dan een beetje pos reinforcement.
    Hoop dat ik nog iets nuttig heb bijgedragen, heb zo weinig tijd maar dacht dit nog niet gelezen te hebben, en vind het zelf super interessant

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Wat ik jammer vindt en dat lees ik ook bij jou Jarno, dat er net wordt gedaan alsof communiceren met lichaamstaal alleen is voorbehouden aan Parelli.

Veel mensen die lang met paarden omgaan doen dit vanzelf alleen heeft het dan geen bepaalde naam (en natuurlijk zijn er ook veel mensen die het niet genoeg gebruiken).

Ondanks dat ik niet clicker heb ik wel het boek van Teblick in huis en die gaat zeker in op lichaamstaal naar paarden toe en er wordt veel uitgelegd over hoe paarden leren. Het clickeren is maar een onderdeel, net zoals dressuurrijden dat bv kan zijn daarnaast ga je nog op een bepaalde manier met je paard om.

Er is meer dan maar 1 ding, wat wel duidelijk is Jarno is dat er voor jou alleen Parelli bestaat dat vindt ik dan ook weer jammer. In hoeverre sta je dan nog open voor andere dingen zonder dat je het direct belachelijk maakt.

Kijk ik denk dat Parelli veel goede dingen heeft en veel nuttige info geeft, maar de methode van drukverhogen daar wordt ik persoonlijk weer niet zo vrolijk van en mijn paard al helemaal niet.

Gelukkig iedereen zijn ding en zijn ervaring.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Sjonge, er wordt weer eens een héle oude koe uit de sloot gehaald! (topic is van 2006....)

Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456

Bladwijzers

Forum Rechten