Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: welke leadrope voor level 1

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

welke leadrope voor level 1

ik ben nieuw hier, maar ik had al een vraagje.

Ik kom er niet goed uit welke leadrope en (officieel misschien) het beste gebruikt wordt bij level 1? Ik heb op de site van parelli gelezen dat je bij level 2 over gaat op een 22ft.

Maar ik wil niet iets kopen en later tot de conclusie komen dat ik beter een andere had gekocht, dus een 12ft of een 22ft en musketon, ring+karabijn of bulssnap en waarom?

Bedankt voor de antwoorden alvast!

Re: welke leadrope voor level 1

Voor level 1 heb je genoeg aan een 12 foot. Zeker als je niet echt gewend bent om met een lang touw te werken is het aan te raden met deze lengte te beginnen, want in het begin zit je af en toe gruwelijk in de knoop (ik tenminste wel ).
    Heb nu voor L2 de 22 foot besteld, maar kan je daar nog geen ervaringen over geven. Wellicht dat meer gevorderde Parelliers je kunnen vertellen of de 22 foot al dan niet ook prima voor L1 te gebruiken is?
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik zou niet met een 22 foot lijn beginnen in L1. Je zit dan echt voortdurend in de knoop me je touw, en al die lengte ga je toch nog niet gebruiken.

Begin dus gewoon met een 12 foot lijn, met bulsnap of evt. twistlock. Je kunt deze materialen bij Parelli zelf aanschaffen, maar ook (goed en veel voordeliger!) bij Equiplay.

Zelfde als antwoord als Marja, je kan best met 12foot lijn beginnen. Het is erg onhandig als je er nog niet mee hebt gewerkt. Zo bouw je leadrope-savvy op!

Ik vind de twistlock heel leuk om mee te werken.
    Don't dream your life, live your dream!

Hallo, in level 1 is het de bedoeling om idd met de 12 ft te werken. Is al lang genoeg voor mij ! Ik werk het liefst met die nieuwe bullsnap van Equiplay, met 1 hand simpel te openen en vast te klikken...
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Ik zou ook beginnen met de 12 ft. Het is waar, dat je in level 2 overgaat op de 22 ft, maar ik gebruik nu (ik zit in level 2) eigenlijk nog net zo vaak de 12 als de 22.....

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ik gebruik ook nog steeds de 12ft meer dan de 22ft.

Als hij nat wordt, en modderig, is de 22ft echt zo zwaar... dan is het echt geen pretje om daar 'lange afstands oefeningen' mee te doen...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Ik ben het eens met bovenstaande meningen. 12ft om te beginnen. Vind zelf de bullsnap veel fijner dan de twistlock. De bullsnap is met 1 hand te bedienen en de twistlock weigert nogal eens dienst als er zand inkomt.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

okey, heel erg bedankt voor de reacties!

Ik ga de 12ft met bullsnap bestellen!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

goeie keus !

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Goed idee! Ik ben nu level 2 en gebruik toch voornamelijk de 12 ft line. Om te oefenen een enkele keer de 22 ft maar voor het dagelijks gebruik de 12 ft (of clippieteugels )

Bladwijzers

Forum Rechten