Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 35 van de 35

Topic: Longeren met pessoa?

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: Longeren met pessoa?

hihi heel herkenbaar dat knuffelen. heerlijk he.
    hoofd laag bedoel ik inderdaad dmv procupinegame. Eerst in stilstand (ik doe het vaak door zacht druk te geven op de clip ipv achter het hoofd omdat je dan zelf ook een beetje buigt en je dus alvast een cue leert op afstand, als je niet meer bij de clip kunt) dan in stap en als dat echt heel goed gaat kun je het in draf proberen, maar dat is eigenlijk nog niet echt belangrijk. Maak er een gewoonte van je paard zijn hoofd laag te vragen bij het knuffelen, bij de games, bij het poetsen, het stilstaan, het wandelen, altijd en overal.
    Shanna reageert heel licht op mn houding, maar ik weet niet of elk paard hier meteen op zal reageren, dus je kunt best beginnen met de porcupinegame.

Als het hoofdlaag in stilstand goed gaat en je paard doet met de porcupinegame achterwaarts zijn hoofd omhoog, dan stop je zodar dat gebeurd, vraag je zijn hoofd weer laag en probeer je het opnieuw. het gaat bij gymnastiseren (naar mijn mening dan) niet om hoe snel of hoe lang iets lukt, maar dat je paard leert dat een bepaalde houding prettig is. Kleine poginkjes belonen, als zijn ze nog ver van je doel, en ook stoppen zodra je paard iets doet wat in dit stadium knap mag heten, zodat je paard het gebruiken van zwakke spieren toch fijn gaat vinden en begrijpt dat dat is wat je wilt.

PB me maar even over het afspreken. ik ga binnenkort een keer naar een ander forumlid in het Noorden en kan het misschien wel combineren.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Sandra... Ga door ga door ga door!!!
    Ik leer hier onnoemelijk veel van!!!
    Klinkt super gaaf!

Bedankt voor de tips! Ik ga er morgen meteen mee bezig. Ik zal er ook eens goed op letten hoe wat waar Wim haar hoofd omhoog doet. Ik wil dan ook even filmen hoe ze nou precies loopt enzo.
    Bij knuffelen en poetsen weet ik zeker dat ze haar hoofd laag heeft, bij het wandelen grotendeels ook (behalve bij interessante dingen) Van de rest weet ik het niet zeker.

Wim doet trouwens meestal automatisch haar hoofd omlaag als ik aanbied om haar oren te kriebelen, (hoe) kan ik hier op de 1 of andere manier handig gebruik van maken?

Je hebt 'n pb (over 5 min. )

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

haha Nienke toch!
    Ik zou zeggen, neem een weekje les bij Wim, want vanaf het hierboven geschreven punt wordt het toch steeds lastiger het via een forum uit te leggen.

Bij jou zou ik zeggen doe alles in slowmotion, kijk eens hoe langzaam je dingen kunt doen, en hoe snel je paard ook hierop wil reageren. Niet omdat jij het nietr goed doet maar omdat brutus erg op mijn paard lijkt, denk ik.

ik schrijf zo in succesverhaaltjes even een topic hierover, want hier zou het erf offtopic zijn.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

..en ik heb gereageerd in je succes-topic ...
    Helaas ligt Wim buiten mijn bereik voorlopig, maar denk ik dat ik in Bianca een fijn lesgeefmens gevonden heb...

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten