hallo allemaal
Gisteren was ik aan het wandelen met mn shetlander (gewoon, zoals je ook een hond uit zou laten) en ondertussen liep ik gedachtenloos in zn manen te krauwen. Vindtie fijn
dus op een gegeven moment moesten we even wachten, omdat er een auto aankwam, en ik ga hem verder krauwen, over zn schoft, zn schouder, en verder naar achteren over zn rug.
Op zn rug reageert hij normaal gesproken helemaal niet. Het stoort hem niet, maar het interesseert hem normaal gezien ook helemaal niet. Gisteren echter, strekte hij zn hals, draaide hij zn rug nog eens extra naar me toe, en bleef hij maar gekke bekken trekken met dat lipje van hem. De stand van de oren varieerde van half-achterwaarts tot bijna voorwaarts gestrekt. Hij deed pogingen om mij terug te krauwen (wat hij niet mag, want hij is dan niet zo voorzichtig, en die tanden zijn scherp) en bleef even doorgaan met bekken trekken nadat ik gestopt was.
Ik heb daarna heel mn paard van top tot teen onderzocht op luizen, schilfertjes of iets wat hem jeuk kon geven, maar heb niets kunnen vinden. Heb vervolgens mijn paard gecontroleerd op rug- bekken of halspijn, maar kreeg geen reactie van pijn in de trend van proberen onder de druk vandaan te komen, inzakken, wegstappen of boosheid (staartzwiepen, oren plat, hoeven optillen, etc)
Hij staat 24/7 buiten, maar dat is hij gewend, en dit gedrag heeft hij nog niet eerder vertoond. Ik maak me dus een beetje zorgen, en ik vroeg me eigenlijk af of jullie misschien weten waarom hij zulke gekke bekken trekt.
Groetjes, Lacuna
Bladwijzers