Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: gezichten trekken

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

gezichten trekken

hallo allemaal

Gisteren was ik aan het wandelen met mn shetlander (gewoon, zoals je ook een hond uit zou laten) en ondertussen liep ik gedachtenloos in zn manen te krauwen. Vindtie fijn
    dus op een gegeven moment moesten we even wachten, omdat er een auto aankwam, en ik ga hem verder krauwen, over zn schoft, zn schouder, en verder naar achteren over zn rug.
    Op zn rug reageert hij normaal gesproken helemaal niet. Het stoort hem niet, maar het interesseert hem normaal gezien ook helemaal niet. Gisteren echter, strekte hij zn hals, draaide hij zn rug nog eens extra naar me toe, en bleef hij maar gekke bekken trekken met dat lipje van hem. De stand van de oren varieerde van half-achterwaarts tot bijna voorwaarts gestrekt. Hij deed pogingen om mij terug te krauwen (wat hij niet mag, want hij is dan niet zo voorzichtig, en die tanden zijn scherp) en bleef even doorgaan met bekken trekken nadat ik gestopt was.
    Ik heb daarna heel mn paard van top tot teen onderzocht op luizen, schilfertjes of iets wat hem jeuk kon geven, maar heb niets kunnen vinden. Heb vervolgens mijn paard gecontroleerd op rug- bekken of halspijn, maar kreeg geen reactie van pijn in de trend van proberen onder de druk vandaan te komen, inzakken, wegstappen of boosheid (staartzwiepen, oren plat, hoeven optillen, etc)
    Hij staat 24/7 buiten, maar dat is hij gewend, en dit gedrag heeft hij nog niet eerder vertoond. Ik maak me dus een beetje zorgen, en ik vroeg me eigenlijk af of jullie misschien weten waarom hij zulke gekke bekken trekt.
    Groetjes, Lacuna

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: gezichten trekken

Zorgen maken? Zou ik niet doen hoor. Volgens mij geeft je pony gewoon aan dat hij het nu wél lekker vindt dat je op zijn rug kroelt. Zolang je geen tekenen van jeuk of schilfers oid ziet, zou ik me daar geen zorgen over maken maar er lekker samen van genieten!

Haai!

Het zou kunnen omdat het nu nog vrij warm is voor dit jaargetijde dat zijn vacht en de huid eronder wat vettig en broeierig zijn. Dan is het ongelooflijk lekker als je daar even wordt gekroeld.

Maar houd het inderdaad in de gaten. Want je weet nooit of er niet toch iets anders gaande is.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Heerlijk toch, een paard dat helemaal opgaat in gekriebeld worden?

Mijn Suus deed dit ook nooit, en nu wel. Ze gaat er helemaal voor staan, bovenlippie wordt een meter langer, halsje alle kanten op, en ze kroelt nu zelfs terug. Heel zachtjes snuffellipknabbelt ze dan aan mij.

Ik zou er gewoon heerlijk van genieten!

May the horse be with you!

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

tja nou ja...

Op zich wel prettig hoor, maar ik vind het raar.
    Ik maak me gewoon zorgen om hem, wil dat hij het gewoon goed heeft bij me, en dat hij gewoon gelukkig is.

Hij heeft dit nooit gedaan, en nu opeens vanuit het niets, begint hij gezichten te trekken als ik hem krauwel. En dan gaan er bij mij alarmbellen rinkelen.

Ik zal het voorlopig even aankijken hoe het zich verder ontwikkeld.

Groetjes, Lacuna

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Mijn shetje heeft ook van die periodes dat ze kroelen heerlijk vind. Nu bijv. maakt 't niet uit waar ik d'r kroel, al is 't op d'r benen, ze geniet er helemaal van.
    'K zou me geen zorgen maken hoor, gewoon lekker blijven kroelen met 'm

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik ken wel meer paarden die eerst lange tijd niets van kroelen moesten hebben, maar het dan ineens toch lekker gaan vinden! Ik zou me er echt geen zorgen over maken hoor.

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Klink bij mij toch ook meer als lekker genieten. Vacht is wat dikker en voller en misschien lost hij zijn kriebels niet meer op door lekker te rollen. Jou hand was dan zeker meer dan welkom.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Bladwijzers

Forum Rechten