Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: Halster aan in de stal

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Re: Halster aan in de stal

Paard bij ons op stal stond 10 minuten op stal de eigenaar liep even weg om iets te pakken....is ergens achter blijven haken, halster brak niet....wel een winkelhaak onder d'r kin, Da kon komen en ze had een stuk of 3 hechtingen en een gebroken tand .

Ik blijf erbij dat ik het gevaarlijk vind....het enige moment dat mijn paarden op het land met halster buiten staan is als er veel vliegen zijn zodat ze franjes voor hebben. Dan heb ik een PNH halster om met een heel licht klipje dat zo stuk gaat maar ook vind ik al een enorm risico. Wat dat betreft ga ik volgend jaar weer aan de maskers.....en verder alleen een halster om bij werken aan de leadrope of uit het land halen.
    Wel vervelend als het een stalregel is.
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Vis&co
    Als een paard zijn hoef in het halster kan steken heb je volgens mij een veel te groot halster om, mijn paard heeft gewoon een goed passend halster die goed aansluit en echt geen hoef doorheen kan
    Mijn paard heeft ook een goed passend halster, maar is een arabiertje met van die kleine ponyvoetjes en volgens mij kan z'n voet heel best onder z'n keel tussen z'n kaken en het halster door. Ik heb 'm daar wel eens zien krabben met z'n achterhoef maar hij heeft in de wei geen halster om.
    't Punt is hier ook niet dat het waarschijnlijk is dat er iets gebeurt, maar het kÃ*n wel. De kans dat er iets gebeurt is weliswaar heel erg klein, maar de gevolgen kunnen erg groot zijn en daarom blijf ik van mening dat het aanhouden van (een standaard) halster in stal én wei teveel risico met zich meebrengt.

Ik sluit me ook aan bij de meerderheid; geen halster om op stal!! Bij voorkeur ook nog af als hij in de wei loopt. Het brengt altijd een risico met zich mee.

Actief Forumlid hanne01's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    32

Hallo

ik zou zeker géén halster aandoen in de stal! dat kan echt heel erg gevaarlijk zijn! (mijn pony loopt zowel in de stal als op de wei altijd zonder halster!)

Groetjes,
    Hanne
    dhPhotography: https://www.facebook.com/Dupas-Hanne...5935071/photos
    Contacteer me voor meer info of neem een kijkje op mijn facebookpagina

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

NIET doen!!!!! Levensgevaarlijk!

Paard van mijn zwager is tot 2 keer toe hierdoor tot een enorme winkelhaak op zijn gezicht (stuk ooglid!!!) veroordeeld.

Laat jouw paard dit niet overkomen.....

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Topic is 5 maanden oud ...dus slotje
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten