Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: wat heeft Beyond?

Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

wat heeft Beyond?

ons veulen , dat begin april geboren is, heeft op het moment een vreemd verschijnsel in haar vacht: op haar hoofd, hals en schouders heeft zij veel losse huidschilfers. de schilfers zijn regelmatig verdeeld over deze plaatsen, en verschijnen dus niet in plekken. er zijn ook geen korsten o.i.d. te ontdekken. de huid is verder gaaf. bij mensen zou je zeggen dat ze roos hebben. de andere paarden die met haar in 1 groepje lopen hebben er geen last van. ik denk niet dat het jeukt of pijnlijk is, want schuren doet ze niet en ik mag haar overal aanraken op de huid.
    het lijkt wel heel vreemd en niet erg gezond.
    heeft iemand een idee, of misschien dit bij zijn/haar paarden zelf meegemaakt?
    mijn paard heeft een mening.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Re: wat heeft Beyond?

Sterre heeft er ook last van, maar dan alleen in haar manen. Ze heeft er verder geen last van en het lijkt nu ook minder te worden.
    Ik weet nog steeds niet wat het is en de andere paarden hebben nergens last van.

Ik volg dit topic dus ook maar even.

Zou je er een foto van kunnen laten zien?

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Het enige wat ik kan bedenken is dat bij de aanmaak van de wintervacht er ergens een kortsluitinkje is ontstaan. Je kan altijd de DA even bellen, tenminste; die van ons heeft een telefonisch spreekuur waar je ze om (gratis) advies kan vragen. Als ze verder helder is en blij, goed eet, plast, poept en drinkt en geen jeuk heeft kan je het nog even aankijken? Niet teveel gaan poetsen in ieder geval, ze heeft haar huidvet hard nodig straks!

Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

@ gwenny:ik zal ook even een foto plaatsen, misschien dat het dan nog meer mensen herinnert aan iets dat ze zelf ook hebben gezien of meegemaakt.
    @lila: ik heb wel eens gehoord dat paarden met "roos" het "te goed" hadden.
    ik weet niet wat ik daarmee moet, ze loopt gewoon buiten, drinkt bij mama en eet mee met mama als ik ruwvvoer geef.
    ik ben er niet erg bezorgd over, want dan had ik de dierenarts al wel gevraagd, maar het ziet er nu ook weer niet erg gezond uit.
    mijn paard heeft een mening.

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Bij ons zie ik het ook. Niet zozeer alleen bij het veulen maar bij allemaal wel een beetje.
    Persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met het aanmaken van de wintervacht. Net alsdat onze honden op dit moment enorm verharen. De huid zal op de manier zich ook voorbereiden op de winter.
    Als ik ze stevig kroel zijn mn vingertoppen ook vet en grijs. Ik maak me er geen zorgen over in ieder geval, maar weet natuurlijk niet hoe het er bij beyond eruit ziet.
    Moeders nergens last van?
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Bladwijzers

Forum Rechten