Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: Groene leem

Re: Groene leem

Vraag:

Heeft het zin om groene leem te geven? Heeft dit echt een antibacteriële werking of gaat het hier om (gevaarlijke) kwakzalverij? Kan het gebruik van groene klei in de voeding immers niet tot verstoppingen leiden? Wat zijn de aanbevolen doseringen?

Antwoord:

klei wordt voornamelijk uitwendig gebruikt bij kneuzingen, slecht genezende wonden en allergische aandoeningen. Inwendig wordt het gebruikt als zuiveringspreparaat.
    Klei houdt door zijn structuur vervuiling vast. De bewijzen voor antibacteriële werking vallen echter tegen.
    Over de dosering is weinig concrete informatie bekend. Maar let op: klei kan de werking van medicijnen, zoals antibiotica, negatief beïnvloeden. Klei kan zelfs interfereren met de chip van je paard. En klei mag niet inwendig gebruikt worden bij drachtige dieren, bij dieren met nierproblemen en bij dieren die zwaar getraind worden of fysieke afwijkingen hebben. Beperk het gebruik tot uitwendige toepassingen. Gezien alle contra-indicaties die de verkopers van dit product aangeven, zou ik afzien van inwendig gebruik.(Marc van den Top, voedingsdeskundige)
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Marianne; mijn dank is groot! Je bent een

Ah, Het staat online . Dank je wel voor de moeite .

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hou wel in je achterhoofd dat Marc van den Top een reguliere dierenarts is (en tevens voedingsdeskundige), en dat de adviezen van de Silverlinde van een natuurgeneeskundige komen. Ik wil niet zeggen dat het één beter is dan het andere, maar zoals met zoveel gezondheidskwesties, kijk ik er niet van op dat de meningen van alternatief botsen met regulier... Het is dus zaak om voor jezelf alle voors en tegens op een rijtje te zetten en te beslissen wat je wilt geloven...

Interresant, ik wist niet dat leem ook gevoerd werd. Maar ik heb het zo eens zitten lezen, en ik vind dat het toch nogal veel kans op bijwerkingen heeft. En ik ben me eigenlijk gaan afvragen wat ze bedoelen met antibaceriël. Ik bedoel alleen al het hele verteringsstelsel word al geholpen door bacteriën, worden deze dan ook niet gedood? Ik denk niet dat dat erg gezond is. En ik ben eigenlijk van mening dat een gezond paard zelf maar aan zijn antistoffen moet komen. Ja de infuenza prik moeten ze preventief hebben óm antistoffen op te bouwen, maar ik begrijp dat je met dit spul je paard dus helemaal schoonspoelt, en dat je dus het lichaam niet de kans geeft om antistoffen op te laten bouwen. En dat het zelfs de chip laat verdwijnen geeft wel aan hoe diep dit spul in het lichaam dringt. Nee, ik denk niet dat ik dit ooit zal aanschaffen.
    I'm still learning it....
    Cantaor, mijn spaanse kanjer!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Onimmemansje, waar haal je nou vandaan dat je paard geen antistoffen kan opbouwen als je hem groene leem geeft? Groene leem ontgift het lichaam; het zorgt er dus voor dat giftige afvalstoffen uit het lichaam verdwijnen. Dat heeft niets te maken met antistoffen tegen ziekte!

En dat de chip er niet uitgewerkt wordt is in de praktijk inmiddels lang en breed bewezen...

Wat betreft de antibacteriële werking: Marc van den Top geeft in zijn stukje ook al aan dat die zeer beperkt is. Volgens mij wordt ook nergens gezegd dat groene leem een antibacteriële werking heeft, alleen de teatreeolie die je als ondersteuning bij de reinigingskuur kunt geven, zou een antibacteriële werking hebben.

Ik heb Atli in het verleden verschillende groene leem kuurtjes gegeven en daar nooit enig nadelig effect van bemerkt. Overigens heb ik hem alleen groene leem gegeven; geen olie erbij. Ik heb toen zelf ook een kuurtje genomen (het is ook voor mensen geschikt) en het enige wat ik ervan merkte was een lichte hoofdpijn de eerste dagen, wat kan wijzen op ontgifting.

Ik gaf Atli die kuurtjes op aanraden van mijn voormalige hoefsmid. Hem viel het op dat Atli op zijn lendenen (ter hoogte van de nieren) een opstaande vacht had, en dat het daar ietsje gezwollen leek. Na de groene leem kuur verdween dat...

Ik heb toen zelf ook een kuurtje genomen (het is ook voor mensen geschikt) en het enige wat ik ervan merkte was een lichte hoofdpijn de eerste dagen, wat kan wijzen op ontgifting.
    Dit is zeker waar Marja.
    Ik heb in het verleden vaker een ontslakkingskuur bij mezelf gedaan, met altijd hoofdpijn in de eerste dagen. Het is een bekend verschijnsel dat dit optreed als de gifstoffen je lichaam gaan verlaten.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik ben dus het levende bewijs dat groene leem in elk geval *iets* doet.

ja inderdaad hè! Groene leem werkt!! (lekker wetenschappenlijk bewijs..)

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten