Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 24

Topic: Groene leem

Actief Forumlid annebe's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2004

Groene leem

Hierover zal ongetwijfelt een topic bestaan, maar helaas niet kunnen vinden.
    Omdat stoffel een beetje aan het kwakkelen is, heb ik margiet van de silverlinde eens een mailtje gestuurd over groene leem.

Ik heb even wat zitten lezen over deze groene leem, maar het komt er op neer dat alles wat niet lichaams eigen is eruit gewerkt word.
    Geld dit nou ook voor zand en giftige stoffen die in de lever opgeslagen worden? (zoals jkk)

Stoffeltje gaat binnenkort dus even helemaal de "revisie" in.
    Groene leem, osteopaat en als hij zand heeft dus ook een zandweg kuur.
    Be a realist,
    Remain a dreamer

Re: Groene leem

Nou zand weet ik zo niet zeker, maar ik weet wel zeker dat vergiftigingen zoals jkk dat nier verdwijnt of verminderd door het gebruik van groene leem.
    Figaro du Cercorb X Betel de Fantilhou = Quinoa de Fantilhou

Bedoel je dat je leem wilt gaan 'voeren'?
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Ik ga Amy ook een groene leem kuur geven. Om de afvalstoffen van alle antibiotica en andere troep van de laatste tijd af te voeren. Ik heb hem vandaag binnengekregen.

En ja Gwenny, je moet het voeren

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Voor zover ik weet wordt door groene leem géén zand of gifstoffen van JKK uitgedreven.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door quinoa
    Nou zand weet ik zo niet zeker, maar ik weet wel zeker dat vergiftigingen zoals jkk dat nier verdwijnt of verminderd door het gebruik van groene leem.
    Weet je wel zeker dat je het zeker weet?
    Dat vergiftiging dmv alkaloïden ( JKK) verdwijnt is absoluut niet waar. Ook zand wordt niet afgevoerd.

Wat Groene leem doet is bepaalde stoffen in het darmstelsel neutraliseren en afvoeren. Maar denk erom: ook lichaamsvreemde voorwerpen zouden afgevoerd kunnen worden, zoals CHIPS.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Een chip kan alleen afgevoerd worden als hij nog niet zo lang geleden geplaatst is. Ik weet niet meer de precieze termijn, ik meen een half jaar. Als je na die termijn groene leem gaat voeren, kan het geen kwaad meer! Maar vraag dit voor de zekerheid nog even na bij bv. een natuurgeneeskundige.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

en iemand vertelde mij ook dat het voor een drachtige merrie niet goed zou zijn... iemand hier van gehoord??
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Is er een site over het inwendig gebruiken van groene leem? Je kan het trouwens ook uitwendig gebruiken, ik heb er met succes mok mee behandeld!

Ja, op de bijsluiter staat vermeld dat geen reinigingskuren mogen worden gegeven aan:
    - drachtige dieren
    - dieren jonger dan een jaar
    - dieren met nierproblemen
    - dieren die een zwaar trainingsprogramma volgen
    - dieren met structurele fysieke afwijkingen
    - dieren met botpennen e.d.

Groene leem verwijdert lichaamsvreemde stoffen uit het lichaam. In principe zouden gechipte dieren daarom geen reiniginskuren kunnen volgen. Silverlinde is na jarenlange praktijkvoering geen geval bekend waarbij een dier problemen met de chip kreeg door het gebruik van een reinigingskuur. Wij adviseren daarom ook reinigingskuren voor gechipte dieren. Mocht u echter twijfelen kunt u groene leem vervangen door chlorofyl.

Waarom een reinigingskuur?
    Het lichaam wordt belast door lichaamsvreemde stoffen, zoals gewasbevorderende middelen, resten van inentingen en antibioticakuren, luchtverontreinigign, chemische toevoegingen aan het voedsel en bijvoorbeeld pesticiden. Elke lichaamsvreemde stof dient in het lichaam te worden geneutraliseerd. De hiervoor benodigde energie gaat ten koste van andere processen. Hierdoor verzwakken de orgaanfuncties. Een deel van de reststoffen kan het lichaam niet kwijt en vormen ballast.

Door onze dieren 2x per jaar een reinigingskuur te geven, wordt hun zelfregulerende vermogen minder belast met reststoffen en is het dier beter in staat zichzelf gezond te houden of om ziektes beperkt te houden.

De groene leem verwijderd lichaamsvreemde stoffen. De jeneverbesolie zorgt voor de verwijdering van reststoffen uit het spijsverteringsstelsel, het ontslakt. De teatreeolie in de silsterk dood bacteriën, schimmels en virussen. De citroenolie stimuleert de aanmaak van witte bloedlichaampjes en draagt bij aan een betere opname van aminozuren uit de voeding.

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik heb al een tijdje een zakje groene leem thuis staan maar ik zit nog te twijfelen of ik het wel aan netam zal geven... aangezien hij wel een chip heeft...
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Bedankt voor de informatie he Trea

groetjes van Ferdy en Anroomy

Hoi,

In de nieuwe bit staat bij 'brieven' een stukje van een voedingsdeskundige over het voeren van groene leem. Wellicht is het een idee om dat even door te lezen.

Ik ben er in ieder geval niet voor om groene leem te voeren.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Wil je dat stukje niet even inscannen Gwenny? Of overtypen?

Ik ben wel benieuwd. Ik zou deze kuur aan Amy moeten geven op advies van Magriet van de Silverlinde. Die acht ik toch als zeer deskundig.

Het punt is dat ik krap in mijn tijd zit. Ik zal kijken of ik komend weekend een gaatje kan vinden.

Gwen

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten