Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: Voldoende beweging?

Voldoende beweging?

Hallo allemaal,

Ik ben pas sinds een paar maanden aan het paardrijden. Vanaf volgende week heb ik een verzorgpaard en daar wil ik Parelli Level 1 mee gaan doen. Ik ken het paard nog niet echt, ben er een paar keer geweest toen ze een blessure aan haar been had om met d'r te wandelen maar daar houd het ook mee op.

Kan ik gelijk met Parelli beginnen? EN krijgt het paard wel genoeg beweging als ik 3x in de week parelli gaan doen. Want met alleen parelli doen krijgt een paard niet zoveel beweging, toch?
    Het paard staat de hele winter/herfst op stal.
    Ik wil eigenlijk pas gaan paardrijden op mijn verzorgpaard als ik Level 1 gedaan heb. Wat moet ik dan doen om het paard toch genoeg beweging te geven. Longeren is geestdodend heb ik gelezen, wat kan ik dan doen zodat ze voldoende beweging krijgt?

Alvast bedankt voor de tips!

Hester

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Re: Voldoende beweging?

voor jezelf passenger lessons en voor het paard domweg beweging.....dit kan buiten maar ook in de bak... Je hoeft geen sterruiter te zijn en ook niet eerst level 1 ye doorlopen... En zeker als het paard de hele winter op stal staat zou ik fijn gebruik maken van de mogelijkheid veel te oefenen om je zit beter te maken...Dit kan je dan als jet het grondwerk van Level 1 hebt doorlopen uitbreiden met de rij oefeningen... Kijk het hele pakket dus even door zodat je ook alvast het rijgedeelte ziet ookal ben je er eigenlijk nog niet aan toe... Ik weet zeker dat er voorbereidingen ziojn die je kan doen en deze passenger lessons kan je zeker doen...

Succes
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

ik had eigelijk precies dezelfde vraag ben namenlijk al een tijdje bezig en Aboukira heeft een behoorlijk buikje gekregen na de hele zomer heerlijk op het weiland te hebben gestaan. Thnx alvast!

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Eens je door level 1 bent zo snel mogelijk met level 2 beginnen. Dan kan je met langere lijn werken, en hem dus veel makkelijker veel laten lopen (8 rondjes heen, 8 rondjes weer, draf stap, hindernisje er bij, ....)
    Horses and Live, It's all the same to me...

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Jarno, level 1 duurt gemiddeld 8 maanden. niet echt een toepasselijk antwoord bij deze vraag lijkt me

Aangemeld
    Jan 2006

lol, 8 maanden??????

3 tot 6 weken, anders ben je er veeeeeeeeel te lang mee bezig!
    level 2 duurt 6 maanden...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jarno
    lol, 8 maanden??????

3 tot 6 weken, anders ben je er veeeeeeeeel te lang mee bezig!
    level 2 duurt 6 maanden...
    Dan begrijp ik dat jij je level 1 en 2 binnen hebt en ondertussen al halverwege level 3 moet zijn, gezien je sinds januari AL bezig bent met Parelli?

Doe mij een lol Jarno.. en wees niet zo ongelooflijk arrogant. Er zijn ook nog mensen die niet 6dagen per week parelliën, en ook zijn er mensen die veel meer dingen doen met hun paarden dan alleen maar het "programma" volgen. En die mensen doen er dus ietsje langer over.

Aangemeld
    Jan 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    Jarno, level 1 duurt gemiddeld 8 maanden. niet echt een toepasselijk antwoord bij deze vraag lijkt me
    Toch denk ik niet dat het gemiddelde 8 maanden is. Ze raden het zelf ten zeerste af dat het zo lang duurt.

Maar dat is voor een andere discussie

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Het kan wel zijn dat het afgeraden wordt om er 8 maanden over te doen, maar het is wel de praktijk: de meeste mensen doen veel langer over de levels dan de tijd die Parelli ervoor aangeeft!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

*schreef hier iets naars....*
    Ook in L2 is het geloof ik niet de bedoeling dat je de spellen gebruikt als lichaamsbeweging voor je paard...Alleen daarom vind ik het antwoord van Jarno al niet zo gepast!

Ik zou lekker gaan wandelen samen. Beweging hoeft niet altijd hardlopen te zijn.. een paar keer in de week een fikse wandeling (over het erf?) geeft ook al heel veel beweging! (ook voor jezelf )

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Geen Parelli, wel horseman ship.

bewegen:

fietsen!!!!!!!
    wandelen, ik doe ook werkend wandelen (niet alleen wandelen, maar onderweg allerlei oefeningen doen)
    Evt handpaarden
    Een paddock/losgooibak regelen, een paard is er echt niet voor gemaakt om de hele winter in zijn stal te staan.

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Even off topic:

quote Jarno: Toch denk ik niet dat het gemiddelde 8 maanden is. Ze raden het zelf ten zeerste af dat het zo lang duurt.

Deze discussie is er al geweest: http://137.224.239.40/nh/forum/viewtopi ... sc&start=2

Jarno ik hoop niet dat je deze discussie weer gaat voeren want alhoewel jouw bijdrage soms een eye opener was voor me hielp het ook om een soort van minderwaardigheidsgevoel op te bouwen.

Verder sluit ik me aan bij oa Nienke en Hester: ga wandelen, met Parelli principes!, en gooi het paard / pony zoveel mogelijk naar buiten!
    Ik doe ook alleen maar parelli, maar vaak gaat de eigenaar van Unieko nog rijden als ik smorgen bezig ben geweest met grondwerk.
    En das dan wel niet zo natural, maar beter dan de hele middag achter de tralies. (in mijn ogen)

edit: de spelfouten eruit gehaald
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ach joh, ik ben wel 2 jaar met parelli lvl 1 bezig geweest Maar mijn verzorgpony's kregen altijd ruim voldoende beweging hoor (naast dat ze in de wei stonden).
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Jan 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hanneke1980
    Even off topic:

quote Jarno: Toch denk ik niet dat het gemiddelde 8 maanden is. Ze raden het zelf ten zeerste af dat het zo lang duurt.

Deze discussie is er al geweest: http://137.224.239.40/nh/forum/viewtopi ... sc&start=2

Jarno ik hoop niet dat je deze discussie weer gaat voeren want alhoewel jouw bijdrage soms een eye opener was voor me hielp het ook om een soort van minderwaardigheidsgevoel op te bouwen.

Verder sluit ik me aan bij oa Nienke en Hester: ga wandelen, met Parelli principes!, en gooi het paard / pony zoveel mogelijk naar buiten!
    Ik doe ook alleen maar parelli, maar vaak gaat de eigenaar van Unieko nog rijden als ik smorgen bezig ben geweest met grondwerk.
    En das dan wel niet zo natural, maar beter dan de hele middag achter de tralies. (in mijn ogen)

edit: de spelfouten eruit gehaald
    Iedereen is gelijk in de ogen van God, ik wil hier zeker niemand een minderwaardigheids gevoel geven. Vond het enkel vanzelfsprekend, maar ik ken dan eigenlijk ook niet echt iemand die met Parelli bezig is (buiten jullie dan).

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik zit met hetzelfde... ik kan nu wel lekker met Josiane spelen maar ze staat ook nu dag en nacht op stal.

Vandaag ben ik eerst vanmorgen geweest, heb ik haar met 3 andere vriendinnetjes buiten in de bak gehad en vanavond loop ik de games weer door. Ik begin nu ook langzaam de tasks en de challenges erbij te pakken. Over 2 weken ga ik ongeveer mijn grondwerk filmen. Rijden kan niet want ze is 'gehandicapt'.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten