Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 28 van de 28

Topic: ervaring met freeform zadels?

Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2006

Re: ervaring met freeform zadels?

Maar das juist een van de gave dingen van de Freeform, dat er geen voorboom in zit!

Daardoor kan je die ook niet aanpassen en kan ik me erg goed voorstellen dat het op een hoge schoft een probleem kan worden.
    ~Every horse is a pleasure horse, some are a pleasure to get on, some are a pleasure to get off...~

Ik ben ook erg benieuwd naar die "voorboomervaringen". Ik heb ook gehoord dat ie strak op de schoft ligt (als een bbp) en dat vooral paarden met hoge schoft daar idd last van hebben.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik kan me heel goed voorstellen dat ie ook niet op heel brede paarden past. Die voorboog zal best wat meerekken, maar echte schouder-/schoftvrijheid heb je dan toch niet? Ik vond hem voor Fenna veel te smal lijken iig. Jammer want ik vind het het mooiste boomloze zadel om te zien!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

PB Cookies even, die heeft een Freeform.

Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2006

Okee dan!! Ik heb mijn nieuwe FreeForm binnen!! JIPPIE DE PIPPIE!! Ik ben er blij mee, hij is in uitstekende staat! Ik heb hem natuurlijk even snel op de 3 dames gepast en op alle drie een klein stukje in de straat gereden, ze zijn gisteren ge-ent dus echt rijden kan niet, komt van het weekend wel. Hoe dan ook ben ik in eerste instantie zeer tevreden! Hij zit in elk geval als een huis!
    Hier de kiekjes, hij ligt op de merino wool pad met vilt inlages die onder de Torsion hoort. Kan net, maar singel kan niet door de singel houders. Voor nu wel okee denk ik.

Op Jeddah:

Op Simply:

Op Senna:
    ~Every horse is a pleasure horse, some are a pleasure to get on, some are a pleasure to get off...~

Dit zadel heeft dezelfde " afwijking" als de startrekk zie ik. Hij laat de schouder niet vrij. Ik ben benieuwd hoe hij bevalt Jeddah, ziet er nog wel erg goed uit. Veel plezier ermee, en hou ons wel op de hoogte hè.

Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2006

Dat klopt deels Trea, deze drukt met niks op de schouder, het is "foam" wat erover heen ligt. (ik kan mijn hand makkelijk onder het zadel leggen terwijl ik erop zit, zonder dat ie afgeknelt wordt of druk krijgt)
    Bij de Startrekk is het het voorboogje, dus hout wat op de schouder ligt, daarbij kon ik niet mijn hand eronder leggen, dan kwam ik knel.
    Simply verzette liever geen stap met de startrekk en met deze liep ze zo weg, draafde ook zo aan.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Mooi!
    Ligt ie zo goed? Ik vind hem zo ver naar voren liggen op je paarden, maar misschien hoort dat wel
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2006

Hij kan een tikke naar achteren, maar da ligt de singel niet mooi. Vergeet niet dat het boomloos is, alleen waar je zit is er "druk" niet over heel het zadel.

Actief Forumlid masja's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    51

Ziet er goed uit Jeddah!
    Ik ben benieuwd naar je verdere bevindingen!
    En of het dus een blijvertje is.

Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2006

Ik heb tot nu toe Simply en Senna ermee op buitenrit gereden (bak is te nat) en hij bevalt echt super! Ligt heel stevig en vooral op Senna zit het fijner dan de Torsion. Ik kan alleen nog niks zeggen over zweet afdrukken ofzo want ik rij ze met dit weer niet snel in het zweet.

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

we zijn nu een tijdje verder...bevalt ie nogsteeds???

Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2006

Jep! hij bevalt super! Met Jeddah rij ik ongeveer 30-50 km per week ermee en met Senna 1 a 2 keer per week, waaronder dressuur les. Ik ben er ERG blij mee! Zweet patronen zijn echt super, maar ik gebuik een goede wollen pad met dubbele vilt inlages.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten