Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: weet niet of nieuwe of oude L2 pakket moet kopen

weet niet of nieuwe of oude L2 pakket moet kopen

Heb het nieuwe pakket gekocht en weer geanuleerd naar aanleiding van het topic "het nieuwe level 2 pakket".
    Ik heb level 1 gedaan met het oude pakket en weet nu niet of ik door moet gaan met het oude level 2 pakket of het nieuwe level 2 pakket
    Mijn ouders willen jammergenoeg niet allebij de pakketen kopen (wat ik wel snap) en heb zelf niet genoeg geld voor een pakket .
    Als jullie zouden moeten kiezen voor het oude of het nieuwe pakket en jullie hebben level 1 met het oude pakket gedaan, welke zouden jullie dan kiezen?

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: weet niet of nieuwe of oude L2 pakket moet kopen

Ik ken het oude niet, maar ik weet zeker dat het merendeel hier zegt dat je het nieuwe moet kopen!
    Persoonlijk zou ik het nieuwe kopen!
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Oh dit vind ik een lastige hoor! Ik heb beide pakketten (zowel L1 als L2 oud én nieuw) en ik heb zelf het programma volgens de oude pakketten gevolgd. De nieuwe heb ik voornamelijk uit nieuwsgierigheid gekocht, en uiteraard om nóg meer te leren.

Ik vond het oude pakket wel prettiger werken, doordat daar elke oefening in de pocketguides uitgelegd staat. Het nieuwe pakket bevat zoveel DVD materiaal dat het mij begon te duizelen. Je moet ook echt met pen en papier naar die DVD's kijken om aantekeningen te maken, want er zitten niet van die fijne, uitgebreide pocketguides bij. Heel veel oefeningen worden alleen maar op DVD uitgelegd en ik vind dat een heel groot minpunt.

Daar staat dan weer tegenover dat er in het nieuwe pakket veel meer uitleg zit over de psychologie van het paard, bv. hoe je het verschil kunt zien tussen een LB en een RB paard en hoe en waarom je zo'n paard dan moet benaderen. Dat mis ik dan weer in het oude pakket.

Als je je officiële L2 examen zou willen gaan halen, is het ook fijner als je met het nieuwe pakket hebt gewerkt.

Nog een verschil is dat er in het oude pakket veel meer oefeningen zitten, zowel voor grondwerk als voor rijden. De rij-oefeningen in het nieuwe L2 pakket vind ik vrij beperkt.

Tsja welke zou je nu het beste kunnen hebben... Allebei eigenlijk!

Maar... als je ouders 1 pakket voor je willen kopen, kun je hen misschien het nieuwe pakket laten kopen. Het oude pakket is nl. wel goedkoper te vinden, en misschien kun je daar dan ondertussen zelf voor sparen?

Tja lastig als je moet kiezen hoor.

Ik heb ook beide paketten en vind ze beiden erg waardevol. Qua oefeningen vind ik het oude beter, ze staan ook gewoon uitgelegd volgens het oude systeem, terwijl je in het nieuwe pakket wel weer meer psychology hebt en zelf aan het ontdekken moet.

Als je het oude level 1 gedaan hebt is dat alleen maar voordelig. Men zegt dat de overgang van nieuwe 1 naar oude 2 vrij lastig is omdat je stukjes mist. Dat is waar ik zelf ook tegenaan liep. Nu ik de nieuwe level 2 gelezen heb kan ik de oude level 2 als aanvulling doen. Een soort van level 2half.

Volg je het nog?

Ik volg je nog helemaal trea
    Ik ben toch voor het oude pakket gegaan, gewoon omdat dat goedkoper was. Ik kan ook niet op haar rijden dus vond het nieuwe pakket dan toch iets te duur. Maar als ik straks genoeg geld heb voor nog een pakket ga ik hem alsnog kopen, want dat psychologische lijkt me wel boeiend.

Bladwijzers

Forum Rechten