Hallo,
omdat mijn oude VZ zadel van kunstof voor witte drukplekken heeft gezorgd
wil ik daar niet meer mee rijden,
nu zoek ik een nieuw zadel voor mijn shet en wil ik graag een boomloos zadel,
aleen nu weet ik niet hoe veel zo'n zadel weegt,
en ben ik ook benieuwd of jullie het nog verstandig vinden zo'n zadel te kopen, ze zijn ook best duur.
Nu ben ik ong. 1.70 lang en ik weeg 52 kilo.
ik ben nog niet van plan te stoppen met rijden, ik rijd niet heel vaak op haar, ong 2 keer per week, en in de rest van de week oefenen we met NH.
ik wil nog op haar rijden tot we samen niet meer kunnen rijden, maar nu voelt het nog allemaal goed aan, ze reageert perfect en omdat ik aan nh doe zitten mijn benen niet in de weg omdat ik er niet mee aandrijf.
ik wil het liefst de boomloze Shetty zadel, van 400 euro volgens mij.
ik ben de site waar dat wordt verkocht kwijt. Dus mischien wil iemand die mij geven?
Op dit moment rijd ik zonder zadel en dat gaat wel aleen wil ik ook lange buitenritten maken en ik krijg dan pijn aan mijn kont.
Een boomloos zadel lijkt me dus geschikt aangezien ik te groot ben voor die pinokkio dingetjes.
Ik hoor vaak van mensen dat ze maar 40 kilo kunnen dragen, enz en dat ze last van hun rug krijgen, dit kan ik me echter niet voorstellen, het NSPS zegt dit:
De Shetlander is bijzonder veelzijdig. Oorspronkelijk in Nederland de vervanger van de trekhond. In verhouding tot zijn lichaamsgewicht kan hij geweldige prestaties leveren en is, verhoudingsgewijs, het sterkste paardenras ter wereld. Maar ook als lastdieren zijn ze in staat zeer zware vrachten over grote afstanden te vervoeren en kunnen ze ook volwassenen dragen.
een paar foto's:
hier is haar bouw goed te zien,
graag reacties over mijn gewicht en welke inch ik moet nemen?
want dat ik lang ben weet ik ook wel, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
Alvast bedankt.
gr. Hester
Bladwijzers