Hoi,
Ik heb een probleem dat mij al een paar jaar dwarszit. Ik heb met weinig ervaring mijn paard gekocht als 3 jarige, hij was toen niet de makkelijkste. (hijs nu 6 en kan er mee lezen en schrijven!) maar vanaf het begin al laat hij mij niet alleen opstijgen.
Ik moet perse vantevoren al is het maar 3 rondjes aan de longe doen, en dan moet mijn vader of vriend hem voor mij vasthouden, dan blijft ie braaf staan, en is het goed.
Zodra ik in mijn eentje probeer op te staan en/of ik longeer hem niet vantevoren doet hij zijn hoofd tussen de voorbenen en bokt me er af voordat ik ook maar iets kan doen!
Het longeren vind ik niet zo erg maar het is wel fijn als ik kan rijden wanneer ik er zin in hebt, en niet zodra mijn vader savonds thuis is.
Heeft iemand van jullie misschien tips hoe ik dit toch kan opbouwen, want hij is nu ook niet anders gewend. Ik ben er gewoon al zovaak met opstijgen afgevallen, dat ik erg angstig ben geworden. Ik wordt nooit boos, maar probeer het altijd in alle rust, en probeer elke keer iets meer alleen te doen, maar ik heb het nu opgegeven.
Ik hoop dat jullie goede tips/oplossingen hebben.
Bladwijzers