Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Paarden bij elkaar zetten

kler
    Guest

Paarden bij elkaar zetten

Hai allemaal,
    hier mijn probleem(pje):
    het zit zo dat m'n fjord (merrie) momenteel alleen in de wei staat en een stuk verderop staat een andere fjord (ruin). nu heeft de eigenaar van dat paardje gevraagd of ik mijn fjord niet bij hem wil zetten. dat vind ik op zich een prima idee, beetje gezelschap is natuurlijk leuk voor beide paarden, alleen is mijn paardje altijd nogal dominant naar andere paarden toe (met de nodige agressiviteit die daarbij komt kijken) en in het verleden hebben paarden al flinke wonden door d'r opgelopen. en nu vroeg ik me af of jullie misschien tips/suggesties voor me hebben om dit alles wat soepeler te laten verlopen.
    alvast bedankt.

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Re: Paarden bij elkaar zetten

Ik weet dat veel mensen de paarden eerst een tijdje met een draadje ertussen zetten, zodat ze aan elkaar en elkaars geur kunnen wennen.

Verder is het volgensmij goed de paarden op neutraal terrein kennis te laten maken, maar dat is natuurlijk nogal lastig. We hebben het wel eens met twee shetjes gedaan, aan een lange lijn tijdens het wandelen, maar das wat anders dan twee fjorden

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Het is in ieder geval verstandig om de meest dominante in de wei van de ander te zetten in het begin en niet andersom. Daarnaast is een week of wat naast elkaar zetten ook een goed idee, dan kunnen ze elkaar al wat leren kennen.

Succes!

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

toen ik Netam kreeg hebben we hem eerst in een appart stukje van de wei gezet met 2 draden er tussen met een meter er tussen. en na een dag is de eerste draad er tussen in gedaan omdat ze eigenlijk geen aandacht aan elkaar besteedde. anders kon je de draden steeds dichter bij elkaar zetten.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2006

Ik vind het ook een erg goed idee om er eerst een paar dagen een draad tussen te doen, ook het eten steeds iets dichter bij elkaar doen en pas wanneer ze dan rustig eten, elk aan 1 kant van het draad, de draad weg halen. Meestal wanneer je ze dan bij elkaar zet is er niks meer aan de hand. Natuurlijk zal er wel eentje zijn die dominant is, maar dat is uiteraard heel normaal.
    ~Every horse is a pleasure horse, some are a pleasure to get on, some are a pleasure to get off...~

Bladwijzers

Forum Rechten