Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 31

Topic: stirrup adjusters gezocht

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: stirrup adjusters gezocht

Hoi

Ik zit zelf te denken om een stukje stevig leer aan het uiteinde van de stijgbeugel te doen en dit vast te laten stikken, hieraan kun je dan de beugelriemen bevestigen.

Zo laat je de beugels ook een "slag 'draaien.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2006

Laat ons weten hoe dat werkt Whoopie! Ik ben wel beneiwud. Ik heb het idee namelijk dat het heel onstabiel zal zijn, maar wie weet vergis ik me!
    ~Every horse is a pleasure horse, some are a pleasure to get on, some are a pleasure to get off...~

Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

moet je kijken:ze zijn er inderdaad in leren (met nylon versterkte) uitvoering.

http://www.nationalbridle.com/ProdDetai ... og_ID=5896

het idee is dus zo gek nog niet. maar de stabiliteit kan ik niet beoordelen.
    dezelfde firma verkoopt ook de originele EZ knees, die dus ook veel duurder zijn.
    mijn paard heeft een mening.

Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2006

Nou, die zien er toch heel mooi, netjes en stevig uit ja!! Staan ook mooier dan die die ik heb!
    ~Every horse is a pleasure horse, some are a pleasure to get on, some are a pleasure to get off...~

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Die zien er netjes uit!
    Wat gaan die (uiteindelijk) kosten? Als het meevalt, wil ik ze ook wel proberen.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Ik zit dit nou al een paar dagen te kijken he, maar wat ik me afvraag..
    zo ga je toch aan het hele nut van fenders voorbij? Die blijven nou gewoon plat op het paardenlichaam hangen en "vouwen" zich nooit om je enkel, zoals goed ingereden fenders doen. Of ben ik nou
    Ik vind een paar mooi gevormde fenders ook veel mooier dan op deze manier.

Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door issiem
    Die zien er netjes uit!
    Wat gaan die (uiteindelijk) kosten? Als het meevalt, wil ik ze ook wel proberen.
    ik heb de firma gemaild. nog geen antwoord.
    @trea; gaat niet om mooi maar om comfortabel. mijn ervaring met fenders is dat het moeilijk blijft om je beugels haaks op je paard te krijgen. misschien lag het aan de leerkwaliteit van de fenders of zo.
    de stabiliteit van de voet in de beugel is dan minder en het geeft spanning op enkel -en kniegewricht.
    de functie van de fender is toch vergelijkbaar met die van een zweetblad?
    met dat verschil natuurlijk dat een zweetblad door kniewrongen meer steun geeft, terwijl je die bij een fender mist. moet je natuurlijk ook niet nodig hebben als je een independant saet hebt.

Ja van die knieklachten heb ik ook wel eens gehoord. Zit wel wat in. Zal wel heel erg te maken hebben met de leersoort dan.
    Ik heb juist aan (goedgevormde) fenders veel steun, zeker in situaties waarbij je je been moet afsteken van je paard (zijgangen etc), maar dan zal ik wel geen goede independance seat hebben
    Voor mij is het dus wel heel functioneel dat ze niet enkel dienen als zweetblad.

Aangemeld
    Apr 2005

ik ben nog even verder gaan zoeken en heb besloten dat ik toch ga voor de fender benders. met hetzelfde effect, maar dan niet tussen de fender en de beugel, maar achter de fender, net zoals parelli ook adviseert. dan zit je ook niet met het verschil in diameter van de ophanging.
    ik heb ze gekocht op ebay, en ben, incl. verzenden maar 25 euro kwijt.
    dit is de advertentie:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1

dus misschien iets voor anderen mensen die hiernaar op zoek zijn.
    nu maar hopen dat ze het gewenste effect hebben.

Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2006

Okee dan! Ik ben heel benieuwd hoe ze bevallen!

Aangemeld
    Jul 2005

Fijn dat je ze via ebay hebt kunnen vinden, en ook nog eens naar wens en best betaalbaar, toch?
    Gefeliciteerd met je aankoop.
    Wel even een foto laten zien als je ze gemonteerd hebt!

De fender benders was in eerste instantie ook waar ik naar op zoek was. Mede omdat mn nieuwe zadel nog niet "voorgevormd" is, en dat je dat met deze benders kunt helpen.
    (bezemstelen rijden nl niet lekker )
    Verder mankeer ik niets aan mn knieen o.i.d. dus de "gewone" fender benders voldoen prima.

Maar goed... eerst maar eens gebruiken dat zadel, en misschien valt het allemaal wel mee!
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Aangemeld
    Jul 2005

gewoon in Fryslan ?! (zie http://www.tackandcare.com/)

Forumlid stijn's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

als ik het zo rustig bekijk is die waar van cashel veel beter, voor de zelfde prijs als parelli zijn waar... bij cashel draai je de fender al vast niet en het is van staal ofzo dus ...
    Save a horse, Ride a cowboy

DontmesswithBob
    Guest

Volgens mij verkoopt lonestar quarterhorses op Kapaze ze ook.

Groetjes Wendy

Forumlid stijn's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

het is net wel de bedoeling dat je fenders draaien... in verband met steun en nog veel meer, je voelt zo misschien na vijf minuten het verschil niet maar als je is een wandelingetje maakt van een uurtje of langer zul je wel merken dat als je fenders gewoon recht opstaan en niet meebuigen je last zal krijgen van irritatie (zeker in de zomer met lichte kledij) en dat je minder steun zal hebben...

fenderbenders lossen het geval op dat je fender toch draait zonder de nadelige gevolgen... maar je betaalt er wel voor..

vindt het wel raar voor een forum vol self made men and women en doe het zelvers, dat je zadel en fenders is goed in vette om het leer soepel te maken en ze dan in twee emmers met water steken voor een lange tijd en dan die bezem steel daar een nacht je doorsteken geen goede oplossing is... en het weeeeeeerkt echt...

voor de genen die vrezen dat hun fenders van kleur veranderen of verliezen ofzo, gewoon effe terug zadelzeepje, terug wat koevoetolie om in te vetten en klaar is kees...
    Save a horse, Ride a cowboy

Bladwijzers

Forum Rechten