pfffff, ik weet het ff niet meer hoor.... Vlak bij huis hebben we een heel mooi wandelpad/fietspad, midden door de polder en dus geen verkeer, behalve wandelaars en fietsers. Ideaal om buiten te rijden, ware het niet dat Kel al vanaf het begin dat pad dus niet op wil. Nu ben ik al maanden aan het heen en weer wandelen daar, approach, retreat, dan weer eens een stukje verder, dan weer niet, gras eten en comfort op het verste punt..... Maar het gaat maar niet echt beter!!! Ze blijft sloom lopen en naar huis willen.
Nu ben ik vandaag met zadel op weg gegaan. Ik wéét dat ze op gegeven moment om wil keren en dan hard galloperend naar huis gaat (helaas al twee keer aan den lijve ondervonden, en dus maar niet mee verder gegaan), maar voordat ze dat doet, geeft ze eerst een paar 'waarschuwingen'. Dus ik doorgelopen tot de eerste waarschuwing. Klein stukje verder; kop in het gras lekker eten, en dan een stuk terug. Stuk terug, omkeren en weer verder: alleen ging ze toen na een meter al staken!! Toen ben ik er dus afgestapt, en ben naast haar (net iets achter het zadel lopend) het hele pad afgewandeld, en dan op het andere pad gegaan, dat via de andere kant terug gaat. Op het verste punt heb ik lekker met haar op een bankje gezeten 20 minuten, en toen ben ik opgestapt en naar huis gestapt (de kant op gegaan die zij koos). (Wat heel goed ging)
Alleen, nu ben ik even confused: zijn het nou tresholds, of heeft ze gewoon geen zin?? Ze heeft de hele weg namelijk met haar hoofd ontspannen omlaag gewandeld, alleen het liefst heel traag (als we van huis wég gingen dan, naar huis toe met grote snelle passen), en elke keer pogingen doen het gras te bereiken. Als ik met haar naar schoorl ga, (het strand) dan heeft ze echt haar hoofd hoog, kleine passen en is ze echt rb.... Ik ben er altijd van uit gegaan dat het tresholds waren, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn, bedacht ik me nu... En als ze dan geen zin heeft, hoe kan ik het dan leuker voor haar maken? Wat denken jullie?
Bladwijzers