Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Ontworming?

Ontworming?

Bayard is nu al 30 jaar oud en ze zeggen dat hij nog nooit ontwormt is,is dat niet gevaarlijk?
    En als hij dan ontwormt word kan zijn lichaam daar dan niet verkeerd op reageren op een onbekende stof?

Xxxxxxjes

Julie en Bayard.................................
    ---you can't change the world, but you can change yourself---

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Re: Ontworming?

Ik zou hem dan wel laten controleren op bloedwormen. Ik ben persoonlijk toch voor ontwormen, maarja niet iedereen is hier voor.

Moest hij wormbesmetting hebben, zou je dat wel zien aan zijn ontlasting. Dan zie je normaal soms wormpjes en is die plat. Ook zou uw paard mager worden dan denk ik.

Dat van die onbekende stof, of die der op zou reageren, weet ik wel niet. Interessant wel!
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forumlid Mirthe's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2006

Zou eens een mestonderzoekje laten doen. Als je dit met regelmaat doet kun je op basis daarvan ontwormen.
    Er is een site waar je zo´n kitje daarvoor kunt bestellen, opsturen en dit laten zoeken.. Ben ff de site kwijt alleen.
    Katie
    Learn the secrets to succes with horses

Is dat nie duur? Het is wel mijn eigen paardje niet(al zou ik het willen!)

Julie en Bayard.........................

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

http://www.wormbestrijding.nl
    kost 12,50 per check. Goedkoper dan een ontworming

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Elineke
    Moest hij wormbesmetting hebben, zou je dat wel zien aan zijn ontlasting. Dan zie je normaal soms wormpjes en is die plat. Ook zou uw paard mager worden dan denk ik.
    Ik denk wel dat je het hier niet op aan moet laten komen. Als er al zoveel rommel in de mest zichtbaar is, wil je niet weten wat voor legertje er al fijn aan de darmwand heeft zitten knagen. Oppassen dus!

Inderdaad Marleen, of je nu wel of geen wormen ziet: het is nooit bepalend voor de mate van besmetting. Ik heb nooit één worm gezien bij mijn paard en toch bleek ze bij onderzoek een forse besmetting te hebben!

Dat kwam overigens door onderdosering - ik had het gewicht verkeerd geschat en heb haar dus te weinig wormkuur gegeven.. dat overkomt me dus nooit meer!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

En over dat hij verkeerd kan reageren op die stof voor een ontworming wat vinden jullie daarvan???

Julie en Bayard.........................

Bladwijzers

Forum Rechten