Hallo,
kom net van de veearts. Had bloedonderzoeken laten doen. Nu blijkt er iets met de spieren te zijn.
Dit komt ofwel omdat ze een vitamine missen, of omdat ze onaangepast werk verichten (wat dus inhoud dat ze heel de tijd in de weide staan en af en toe slechts hele grote inspanningen moeten doen ineens) . Het is wel zo dat ik ze de laatste tijd elk weekend effe laat lopen in de bak om hun conditie te verbeteren. Nu vraag ik me af hoe ik toch hun conditie een beetje omhoog kan doen gaan (en hun persentage vet naar beneden
) zonder dat ze hun spieren nog kapot maken. Was me rot geschrokken, had dit niet verwacht.
Gaan wandelen langs straat is voorlopig nog niet echt een optie, ik kan niet zo heel ver stappen, en dat met 2 ponys is ook niet ideaal. Er zou wel iemand kunnen meegaan om 1tje te nemen maar dan kunnen we ook maar een paar honderd meter wandelen. Eenmaal ik buiten kan rijden, ga ik uiteraard lekker veel buitenrijden, en zal hun conditie wel ok worden denk ik. Maar hoe kan ik het voorlopig ok krijgen?
Heb al gedacht om ze eerst wat langer dan 5 min te laten instappen, dan 5 min draven en dan 2 minutjes galop (sorry als dit normal klinkt, maar ben toch beetje bezorgd om hun vetgehalte en hun spiertoestand).
Kunnen jullie me tips geven?
Alvast bedankt!
Xjes,
Elineke
Bladwijzers