Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Threshold

Threshold

Hallo allemaal !

Even een vraagje over Threshold, ik heb begrepen dat dat te maken heeft met langs "enge dingen" gaan ? Kan iemand mij uitleggen hoe het zit en hoe het moet ?

Ik kan geen parellipakket kopen [ 't geld niet voor ] maar zou dit toch wel graag willen weten aangezien mijn paard nogal veel "spoken" ziet met buitenrijden.

Alvast bedankt,

Groetjes,
    Mariët

Re: Threshold

Hoi, als je even de zoekfunctie gebruikt, vind je vast al een paar topics hierover .

Veel succes
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Hoi Jetje,

Je begrijpt vast wel dat het heel moeilijk is om uit te leggen hoe je om moet gaan met tresholds in een topic. Vooral omdat het heel afhankelijk is van je paard.
    In het parelli pakket wordt erg ingegaan op approach en retreat. Misschien dat iemand anders je dat uit gaat leggen. Dit is wat ik zelf met mijn merrie doe, misschien heb je er iets aan.

- er af!
    - zorgen dat ze in een situatie is die ze aan kan, bijvoorbeeld iets meer afstand nemen van een eng object
    - afwachten of ze er zelf naartoe trekt, dus gewoon even stilstaan en haar de ruimte geven om te gaan
    (ik hoorde laatst dat de meest angstige paarden ook het meest nieuwschierig zijn, Myra gaat heel vaak zelf kijken wat dat nou is)
    - als ze verstijfd probeer ik vaak haar hoofd laag te brengen, dan laat ze het vaak al wat afvloeien
    -evt een paar pasje achteruit porcupinen (ik doe zelf geen yoyo of driving achterwaards, porcupine werkt in die gevallen gewoon beter en rustiger)
    - vanuit het achterwaards kun je weer een pasje naar voren vragen en dan weer een pasje naar achteren bijvoorbeeld (laat ze nadenken over wat ze doen, linker hersenhelft!!!)

En vooral belangrijk; lees mijn onderschrift

Als ik deze dingen doe gaat Myra overal in stap (!!) langs tot nu toe. Ik doe vast nog een heleboel dingen, maar dit is wat nu in me opkomt.

Succes!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Heel erg bedankt myracara ! Daar heb ik wat aan ! Je onderschrift is super, ben het er helemaal mee eens !

Bladwijzers

Forum Rechten