Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: Wassen uiers

Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Wassen uiers

Odes heeft allemaal kortjes en smeer tussen haar uiers. Nu wil ik dit gaan wassen, maar heb geen idee waar ik dat het beste mee kan doen.
    Ik dacht eerst soda, maar uiteindelijk dacht ik, is dat misschien wel te scherp, omdat je het ook gebruikt bij weken van wondjes. Paardenschampoo leek me ook niet zo logisch, omdat er geen haar groeit. Hoe maken jullie zulke plaasten schoon?

Re: Wassen uiers

Nou met Soda zou ik het zeker niet doen, de huid is veel te gevoelig daar.
    Ik krabbel de troep gewoon met m'n vingers weg, maar je zou het ook kunnen doen met een zachte spons en wat babyshampoo. ( Dat er geen haar zit is natuurlijk niet van belang - shampoo lost huidvet op en dat is dus in dit geval ook de bedoeling)
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Ik doe het ook gewoon met mn vingers weg. En soms eens met een oude waslap en een beetje gewoon water wassen...
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Ik doe dit ook met mijn vingers, maar dan niet aan de uier, want ik heb een ruin. Ik denk dat je het beter zo gewoon doet ipv met soda of shampoo. Dat kan leiden tot infecties.

Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Ik heb het gisteren ook deels met mijn vingers weggehaald, maar er zit nog veel meer. Daarom wou ik het een keer goed schoonmaken. Maar kwam met stalgenote er niet uit hoe en waarmee we dat het beste konden doen.
    Soda is afgevallen, ga eerst met water proberen en anders eventueel met een zachte shampoo.
    Bedankt voor de tips.

Ik was het ook wel eens. Eerst haal ik met water de ergste korsten weg, de rest was ik lekker met een sopje van neutrale alledagshampoo voor mensen. De anus en vulva was ik daar ook mee overigens.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik denk idd met lauw warm water beetje deppen zodat het weekt en dan voorzichtig verwijderen.

Maar je kant toch gewoon de dove doucheshampoo pakken, wij hebben toch ook geen haar op ons lijf
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik gebruik altijd babydoekjes, dat is volgens mij heel mild en lekker makkelijk.
    Myra heeft héél veel korsten en smeer tussen haar uiers, omdat ze een aantal veulens heeft gehad. Als ik dat met mijn vingers weghaal krijg ik de geur nooit meer onder mn nagels vandaan. Met babydoekjes kan ik gewoon een heleboel smeer weghalen en dan het doekje mét de smeer weggooien.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Ooo da's handig! Wat een goeie tip. Bedankt Myracara.

Ik doe het met mijn vingers. Poca vindt dat heerlijk. Grootste plezier wat ik haar doen kan. Vervolgens laat ik haar ruiken aan mijn nagels, dat vindt ze nl. ook erg lekker.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Zelfde als bij Roos en Poca.... Fenna vind het heerlijk om daar gekriebeld te worden en dat doe ik dus ook bijna iedere dag. Ze komt er zelf om vragen door als een plassend reutje te gaan staan naast mij, als ik dan korstjes ga pulken is ze in de 7e hemel
    En idd, ruiken aan je vingers, dat levert lollige gezichten op
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forumlid ingridge's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Dat is wel erg handig als een merrie het lekker vindt maar mijn merrie slaat me het licht uit mijn ogen. Iemand tips?
    Mijn merrie Kaissima uitgerekend op 17 maart 2007

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
    En idd, ruiken aan je vingers, dat levert lollige gezichten op
    Bij Ollie ruikt dat naar.....sinasappeltjes! Helemaal geen vies werkje dus .

Bij Enya ruikt dat naar buiknavel. Lekker is anders...
    Amy heeft geen smurrie daar. Haar uiertjes zijn zo glad als zijde, alsof ze dagelijks afgelikt worden.

Hmm.. ik heb nou nog ooit aan Wim's uiers geroken

@Ingridge; Heel veel friendly doen
    Ik kan nu bijna normaal die rommel weghalen, dankzij heeel veel friendly. Soms duurt het te lang en kan ze eens boos kijken, maar vergeleken met een achterbeen dreigend optillen als ik in de buurt van haar navel kwam, is 't al verbeterd. Na heel lang friendly bij haar navel kon ik eindelijk beginnen met friendly aan haar uiers, hier zijn we nu ong. een halfjaar regelmatig mee bezig en haar navel is nu geen probleem meer, haar uiers nog een beetje.

Ik zal eens proberen of Wim het met een spons of een doekje fijner vind, denk het wel eigenlijk. Op dat idee kom ik natuurlijk nu pas, bedankt myracara!

Bladwijzers

Forum Rechten