Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 41

Topic: wat is de reden van hoofdschudden?

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: wat is de reden van hoofdschudden?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Parel
    Dan hebben we de homeopaat laten komen en die heeft haar weer losgemaakt...
    Bedoelde je osteopaat?
    Haha nee hoor, ik meen het goed: Homeopaat! 'k weet niet hoe ze 't doet maar met een wichelroede ofzo en dan ging ze aan dr been draaien en aan dr staart trekken en in haar schouders en bekken duwen!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Parel
    Ik heb ook ooit gehoord dat hoofdschudden een neurologisch probleem kan zijn (dat het dus in 't koppeke zit). Misschien vergelijkbaar met die emotionele fitness waar Parelli het over heeft...
    Is ook wel goed mogelijk...in 't koppeke! Want als we 's winters de paardjes buiten doen is Pipa altijd 't laatst en dan zit ze ongeduldig tegen de deur te duwen én constant te hoofschudden! Dat viel ook wel op telkens als we de paarden buiten deden begon het weer..dus tzal wel een beetje aan vanalles liggen geloof 'k!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje

Haha nee hoor, ik meen het goed: Homeopaat! 'k weet niet hoe ze 't doet maar met een wichelroede ofzo en dan ging ze aan dr been draaien en aan dr staart trekken en in haar schouders en bekken duwen!
    Ik dacht ook al: je zal wel een osteopaat bedoelen, maar nee dus! Dit is echter toch niet wat een homeopaat gebruikelijk doet, dus ik vraag me toch wel af wat dit dan voor iemand is geweest????

Aangemeld
    Apr 2006

Hoe bedoel je Marja, ze is een homeopaat, en ze doet ook accupuntuur, ze heeft een praktijk, ze behandeld zowel katten, honden als paarden..
    Ik denk dat dit gewoon bij haar behandeling hoort: ze doet eerst accupuntuur en dan voelt ze precies waar het probleem zit..Vervolgens maakt ze haar los zoals hierboven al vermeld was en dan heeft ze druppeltjes..ik ben tevreden over haar hoor
    Ze doet haar vak goed! En Pipa komt er telkens bovenop zodus..kanmeni schelen wat voor iemand ze is zolang ze m'n paard geen kwaad doet!

Hopelijk was dit een volledig antwoord op je vraag Marja verder weet ik ook niet veel over haar hoor..alleen dat ze van haar vak houdt!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Oh maar Horsefreakje, ik zeg ook niet dat deze homeopaat niet goed zou zijn hoor! Maar een homeopaat doet normaal gesproken niet van dat soort behandelingen, ook geen acupunctuur en hij werkt ook niet met wichelroedes. Tenminste, iemand die puur homeopaat is, niet. Die werkt alleen met homeopatische medicijnen. Wellicht heeft deze vrouw nog aanvullende opleidingen gevolgd, dat kan natuurlijk best!

Aangemeld
    Apr 2006

Haha ja daar dacht ik ook al aan...als ze komt heeft ze telkens potjes bij en een wichelroede en een draadje en weet ik niet wat allemaal..ik weet ook niet precies wat voor opleidingen ze allemaal gedaan heeft...
    laten we haar dan een 'Hosteopaccuntuur' noemen gfeen discussie meer mogelijk zo
    Groetjes
    Ariane xxx

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Lieke ik kan je beredenering van het piekeren komt er nu uit goed volgen.

Ik merk het ook met Unieko, alhoewel hij met rijden nooit schudt, doet hij het soms met grondwerk wel. En dan zeker als ik hem iets nieuws vraag.....
    Het ligt er bij hem wel aan hoe heftig hij schudt of doet, maar meestal weet ik voor mezelf dat ik net iets teveel gevraagd heb.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
    Ik heb het me wel vaker afgevraagt maar nu heb ik een paard onder mn kont die het doet en ik snap het nog steeds niet.

Hij word met bit gereden maar of je de teugels nu los hebt of aangenomen hij blijft af en toe schudden. Hij blijft ook vaak niet aan de gang maar zo tussen door vaak. Echt dat JA-knikken.

Wat kunnen de redenen zijn dat ie het doet?

Ik dacht zelf misschien het bit of dat het zadel niet goed ligt maar kunnen het ook andere zaken zijn? Hij heeft zelf een gebroken trens volgends mij (*ben niet thuis in bitten) en mijn barefootzadel.

En wat kan ik eraan doen?

Zijn er dingen die ik vanaf de grond en het rijden kan doen om het te verhelpen?

Ik wil zoiezo proberen een keer met halstertouw te rijden of dat zou schelen. Het zadel zit naar mijn idee niet te strak en lag gister goed zodat de het schouderblad vrij lag.
    Hoofdschudden is met name iets wat je veel tijd kost. Tijd om uit te zoeken wat er aan de hand is.

Tanden zijn vaak de boosdoener, dus laat de tandarts de boel nakijken.

Kijk je harnachement na. Knelt het niet. zit het overal goed? MAar dan ook ECHT overal goed?

Zorg ervoor dat je zeker weet dat het lichaam in orde is. Dus de osteopaat alles na laten kijken.

Neem je rijstijl onder handen. Scheve paarden kunnen door het rijden nóg schever worden. Rechtrichten dus.

Wat ik gedaan heb:

Dierenarts laten komen
    tandarts laten komen
    harnachement na laten kijken (Toen ook een Myler gekocht)
    veel neusnetjes in elkaar geknutseld

Naar Laarakker toe:
    die constateerde:
    pollenallergie, een fikse!!!!
    Dit is behandeld met druppels, voedingssuplementen, acupunctuur, kraken, dieet, rugmassages en rugsprays. Hier ging Andor een aantal keer naar toe.

Toen de osteopaat laten komen, die deed het veel rustiger dan Laarakker en met meer resultaat.
    Alles hielp wel, maar een heel klein beetje
    Hier lang mee gedokterd en toen een goede lesgeefster gevonden.
    Zij helpt met rechtrichten, werkt volgens AdB methode en ook Marijke de Jong.
    Na een paar maanden pas, kregen we hem schudvrij! (Hij deed alsof hij een bijensteek in zijn neus kreeg. Heel heftig reageren!) In die periode veegde hij wel regelmatig zijn neus aan de grond, de boom, of Merrit zijn bil af.

Dinsdag hadden we weer les. Ik wilde graag de LL oefenen. Voor het eerst is hij volkomen recht, neemt keurig bit aan op beide kanten en geeft na! Ik wist niet wat ik zag!!
    Mijn lompe tank, mijn headshaker, liep als een dressuurcrack.

Wat mij dus het meeste geholpen heeft:
    het rechtrichten middels grondoefeningen en het rijden.

Headshaken is echt een heel vervelend probleem. Andor had het heel erg heftig en eigenlijk viel er niet te rijden met hem. Constant die bijensteken in zijn neus, de teugels(die altijd als waslijntjes hingen) uit je handen rukken, hoofd moest overal tegenaangeschuurd worden.
    We zijn ook een keer over de kop gegaan, omdat hij zijn neus afveegde(in de galop )

Bij hem is het waarschijnlijk door een trauma gekomen. Een val, een klap, dat zullen we nooit weten. Zijn 1 e nekwervel heeft lang vastgezeten en die knelde zijn zenuwen af naar zijn hoofd. Gevolg was dat hij chronisch knallende koppijn had. Gevolg hiervan was ook weer dat hij ging compenseren en dus heel scheef werd. Totaal niet 1 kant op kunnen buigen. Muurvast zitten op die kant.

Je hebt geluk dat er ondertussen veel meer over geschreven is en je kunt leren van andermans ervaringen. Ik heb alles zelf uit moeten dokteren.

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Nacino had dit ook erg toen ik hem kocht. Continu schudden met zijn hoofd. Zonder bit was al de helft van het probleem opgelost en de tijd heeft het ook wat laten slijten aangezien het (net als dat hij zijn tong uit zijn mond hing) een gewoonte was geworden.
    Ook Nacino heeft allergie voor pollen en wanneer die pollen in de lucht zijn (najaar en zomer bij Nacino vnl) dan heeft hij er nog wel wat last van, maar er is goed mee om te gaan nu.

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

mmm heel intressant! Iedereen alvast bedankt vor de adviezen! Helaas is het natuurlijk niet mijn paard en het nh gebeuren is nog lichterlijk een taboe dus als ik over een tandarts spreek zal ik verwachten dat ze vragen..heb je die ook voor paarden dan?? Het enige wat ik zal proberen is toch eens proberen zonder bit te rijden...kijken of het scheelt...misschien met de bbp rijden als ie er is...(is dat beter als met zadel?????met de achterliggende gedachte...dan is het niet het zadel dat iets afknelt) en ik gaat vanmiddag eens met trea babbelen over het rechtrichten...misschien dat ze me wat kan leren zodat ik zelf iig recht ga zitten..als ik dat niet zou doen.

Morgen ga ik er weer heen en dan zal ik eens voorleggen wat er hier gezegt word en kijken wat z ermee doen.

Helaas is het natuurlijk niet mijn paard en het nh gebeuren is nog lichterlijk een taboe dus als ik over een tandarts spreek zal ik verwachten dat ze vragen..heb je die ook voor paarden dan??
    Huh????
    Je hoeft geen NH-er te zijn om een tandarts bij je paard te laten komen. Ook een normal laat z'n paard 1 x per jaar controleren, als het goed is..

Alle kans dat als er nog nooit een tandarts bij geweest is, dat je daar ook de oorzaak hebt van het hoofdschudden ( en je zal schrikken van de pijn die haken en doppen kunnen veroorzaken). In het belang van het paard zou ik dit de einegaren wel zeggen en niet symptoombestrijdend zonder bit gaan rijden. Daar maak je het voor het paard niet beter mee..
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Peaches,

Toen Trea met rechtrichten begon, heb ik dat ook hard geroepen en ga ik nu ook weer doen:

GA NIET ZELF LOPEN ROMMELEN MET RECHTRICHTEN!!

Het is ingewikkelde materie en je doet er meer kwaad dan goed mee wanneer het niet op de juiste wijze gebeurd.

En iedere eigenaar moet regelmatig de TA laten komen. Is gewoon onderhoud. Stel gewoon voor dat je de TA betaalt.

Helemaal met Hester eens!
    Ik ga volgende week ook beginnen met mijn opfris-cursus rechtrichten bij Marijke de Jong - zit me daar onwijs op te verheugen!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Helemaal mee eens, dat het vreselijk ingewikkelde materie is.
    Heb Lieke vandaag wat simpele dingen laten zien zoals stelling en buiging op de cirkel, hoe met twee handen te sturen, zodat je ook de schouder mee kan nemen en ze heeft even op Amy gereden om te voelen hoe het voelt.

Verder wat droogwerkoefeningen bij elkaar gedaan en dit is een hele leuke basis. Denk ook dat het hoofdschudden bij dit paard door onzekerheid veroorzaakt wordt. Na een poosje met Lieke erover gepraat te hebben werd er wel een hele hoop duidelijk.
    Ik heb het paard niet in real life gezien trouwens.

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

even over het tandarts gebeuren.....ik had sinds afgelopen winter ook geen flauw benul dat er ook een paardentandarts is hoor en heb er ook nooit iemand over gehoort die ik in mijn paardenkring heb dus blijkbaar is het niet zo vreemd als die mensen waarvan het paard is ook nog nooit een tandarts heeft gezien over de vloer.
    Het zelf betalen ga ik niet aan beginnen. Ik neem aan dat het niet goedkoop zal zijn en nogmaals het is mijn paard niet. Er staan nog wel meer paarden die ik al die zorg ook gun en als ik het budget had had ik daar over na kunne denken, maar de reden dat Diesel niet mijn paard is is dat ik de grote kosten niet zelf kan betalen op dit moment en ik heel blij ben met deze regeling.

Over het rechtrichten...er is nog niet gereageerd na trea's laatste post maar het "lijkt" me niet dat het veel kwaad kan om de dingen die ze me heeft uitgelegd in de praktijk te oefenen. Het lijkt me ergens als je het niet zou doen en ik er helemaal niks mee zou doen.

Met alle liefde en plezier wil ik doen wat ik kan voor pandoer en de andere paarden waar ik mee te maken heb en probeer daarom ook vragen te stellen en ben blij met de adviezen, maar kwa kosten zal ik niks kunnen bijdragen of iig niet veel en zal de adviezen wel doorspelen naar de eigenaren maar meer kan ik ook niet doen.

Ik had aan trea uitgelegd dat het buigen in de voltes goed gaat van zowel hals als ribben aan allebei de kanten en dat het "waarschijnlijk" niet kwam omdat het paard scheef is dat hij zo doet ja-knikken.

Ik zet alles op papier en neem het morgen mee....en ik weet dus waarschijnlijk morgen meer.

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
    Over het rechtrichten...er is nog niet gereageerd na trea's laatste post maar het "lijkt" me niet dat het veel kwaad kan om de dingen die ze me heeft uitgelegd in de praktijk te oefenen. Het lijkt me ergens als je het niet zou doen en ik er helemaal niks mee zou doen.
    Tja....
    Het kan een mooie aanvulling zijn. Het kan ook verkeerd uitgevoerd worden door jou.
    Ik ben er wat huiverig voor.
    Wellicht kan Trea als je wat geoefend hebt, met je meekijken?
    Het is echt moeilijk hoor! Verkijk je daar niet op.

Over kosten wel/niet zelf betalen heb ik dus hele andere ideeën. Maar voor t gemak slaan we dat maar over

Bladwijzers

Forum Rechten