Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 41 van de 41

Topic: wat is de reden van hoofdschudden?

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Re: wat is de reden van hoofdschudden?

[/quote]

Over kosten wel/niet zelf betalen heb ik dus hele andere ideeën. Maar voor t gemak slaan we dat maar over [/quote]

dat kan, maar het lijkt me vrij duidelijk dat als je geen geld hebt het niet kunt betalen een vrij simpele en logisch antwoord. Zoiezo vind ik het een beetje vreemd dat je zoiets als laatste erbij zet en er dan geen uitleg bij geeft. Het staat er in mijn ogen alsof je wacht tot ik erop reageer anders heeft het er geen zin om het erneer te zetten. Al heb ik eigelijk geen zin om daar opin te gaan omdat dit niet is waarom ik dit topic heb geopent wil ik toch even kwijt dat ik het onnuttig vind om zo'n zin hier neer te zetten en als je wilde dat ik er wel naar vroeg wat jou ideen erover zijn had ik dat wel gevraagt of had je het me gewoon over een pbtje kunnen sturen ipv het hier zo neer te zetten. In mijn ogen is het hetzelfde wat we vroeger ook deden en dat is.....vertellen ik heb een geheim en als je dan vraagt wat dan...dan lekker zeggen...zeg ik lekker niet!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches

Over kosten wel/niet zelf betalen heb ik dus hele andere ideeën. Maar voor t gemak slaan we dat maar over
    dat kan, maar het lijkt me vrij duidelijk dat als je geen geld hebt het niet kunt betalen een vrij simpele en logisch antwoord. Zoiezo vind ik het een beetje vreemd dat je zoiets als laatste erbij zet en er dan geen uitleg bij geeft. Het staat er in mijn ogen alsof je wacht tot ik erop reageer anders heeft het er geen zin om het erneer te zetten. Al heb ik eigelijk geen zin om daar opin te gaan omdat dit niet is waarom ik dit topic heb geopent wil ik toch even kwijt dat ik het onnuttig vind om zo'n zin hier neer te zetten en als je wilde dat ik er wel naar vroeg wat jou ideen erover zijn had ik dat wel gevraagt of had je het me gewoon over een pbtje kunnen sturen ipv het hier zo neer te zetten. In mijn ogen is het hetzelfde wat we vroeger ook deden en dat is.....vertellen ik heb een geheim en als je dan vraagt wat dan...dan lekker zeggen...zeg ik lekker niet!
    Kennelijk vat je mijn boodschap heel anders op dan de bedoeling was.

Je hoeft er niet op te gaan.

Voor de inhoud over je stukje stuur ik je een PB tje.

Hoi,
    Ik zit nog maar net op dit forum, dus zie net je berichtje.
    Mijn haffie heeft het ook, dit komt door een pollenallergie.
    Dit herken je ddordat het zich alleen van ong mei tot aan nu duurt, dan neemt het af, naarmate er meer inspanning is wordt het schudden erger, ivm dieper ademhalen.
    In het bos schudde Goof zo hard met zijn hoofd, dat hij uit balans raakte, of bijna tegen bomen kwam.
    Wat heel goed helpt, is een pollennetje, gekocht bij de paardendrogist.
    Bij mij was het heel hard nee schudden, dat ziet er wel wat anders uit als bij jou, maar je weet maar nooit.
    Succes
    nel

Aangemeld
    Oct 2005

alle tips zijn welkom natuurlijk! We gaan gewoon een rijtje af en dan zien we wel wat eruit komt! Maar het is wel duidelijk ja knikken maar het was wel heel heftig toen de eigenaar de kantjes van de wei aan het maaien was...dus wie weet!

Aangemeld
    Oct 2005

okee wat meer info..

kheb het voorgesteld en het antwoiord was..ik zal kijken of ik een rubberenbit heb liggen, het zijn dus mensen die er dus niks vanaf weten. Ik heb ze voorzichtig verteld dat het kan liggen aan de tanden en dat het misschien verstandig is om dingen uit te sluiten. Ik ga ook nog ff uitzoeken of er 1 in de buurt zit en wat de kosten zijn zodat ze alleen hoeven te bellen.

Ik heb gevraagt naar de leeftijd en hij schijnt 9 te zijn. Kan dat dan te maken hebben met wisselen van tanden?

nee op die leeftijd niet meer hoor! Wisselen is allang voorbij... Maar mss andere dingen in de mond die storen zoals wolfstanden, haken...
    Don't dream your life, live your dream!

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Amon deed het ook regelmatig toen hij met bit gereden werd, vaak trok hij daarbij de teugels uit je handen.
    Hij heeft het nooit meer gedaan daarna toen hij bitloos gereden werd. Bij hem had het dus echt met het bit te maken, want ook nu rijd ik wel eens met aangenomen teugels en dat is geen probleem.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ik ga woensdag de eerste keer rijden op Pipa met touwhalster..ik zal je weten te zeggen of ze geschud heeft met haar hals of niet,zoals ze vroeger dus WEL altijd deed toen ik nog MET bit reed. Ben zelf ook eens benieuwd.
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Aangemeld
    Oct 2005

en hoe ging het?

Vandaag kwam paul naar me toe en zei dat ie het aan een kennis had nagevraagt waar het aan zou kunne liggen en die had ook gezegt dat het wel es aan de tanden kon liggen dus ik denk dat het nog een kwestie is van een afspraak maken en dat ie dan langskomt. Mocht hij zijn geweest zet ik het hier neer met resultaat!

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje
    Ik ga woensdag de eerste keer rijden op Pipa met touwhalster..ik zal je weten te zeggen of ze geschud heeft met haar hals of niet,zoals ze vroeger dus WEL altijd deed toen ik nog MET bit reed. Ben zelf ook eens benieuwd.
    Vroeger was ze al aan het schudden zodra ik het bit in haar mond stak. Op weg naar de piste rukte ze ook al de hele tijd de teugels uit m'n handen, en zodra ik erop zat kon de pret pas echt beginnen..
    Woensdag heb ik haar MET TOUWHALSTER naar de piste geleid, opgezadeld en opgestegen, en ze heeft geen enkele keer met haar hoofd geschud...of ze is het verleerd, of het lag dus degelijk wel aan het bit

Wat mij betreft: Bitloos: ik ben overtuigd!
    In mijn situatie (en die van Pipa) lag het dus duidelijk aan het bit!

Groetjes
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

De hals en hoofd is het evenwichtsarm van het paard. Elke lichamelijke probleem en dus evenwichtsprobleem word gecompenseerd in de hals en hoofdhouding. Gevolg is dat er overbelasting ontstaat waardoor het paard gaat schudden om de spanning voornamelijk uit de nek te schudden. De overbelasting komt op 3 punten in de hals van het paard voor. De eerste 3 ribben dus overgang schouder hals, overgang hals nek, en de atlas overgang nek hoofd. Voornamelijk bij dit laatste ontstaat het schudden.
    Doormiddel van het evenwichtsprobleem op te lossen door het paard recht te richten haal je de reden van overbelasting weg en stopt het paard met schudden. Spanning versterkt het probleem, omdat door spanning de spieren aangespannen worden en er dus meer druk komt te staan op de atlas.

Osteopaat is zeker goed, maar een evenwichtsprobleem blijft waardoor het probleem steeds weer terug gaat komen of het paard blijft schudden. Je moet dus een combinatie van osteopaat en training hebben wil je dit probleem kunnen oplossen.

Weet dat deze paarden constante hoofdpijn hebben en daardoor ook hoofdschuw kunnen worden of zijn.
    20 november clinic "communiceren" in Kootwijk. Mail voor meer info.

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten