Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 20

Topic: Training voor halsspieren.

Forumlid suus's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Training voor halsspieren.

Ik wist niet waar ik het precies moest plaatsen maar ik denk hier

Ik heb een shetje, toen ik haar kocht had ze bijna geen spieren.
    Ik heb met haar veel cavaletties gelopen, af en toe een sprongetje gemaakt, lekker naast die fiets laten lopen enz. Haar achterhand is nu mooi gespierd. Maar van voren is ze nog een beetje schriel. Nu vroeg ik me af of iemand misschien een oefening weet voor haar hals/borst spieren.
    ik ben benieuwd!
    La Sabf - I dare you to move

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: Training voor halsspieren.

Normaal gesproken train je de halsspieren wanneer je het paard op de juiste manier nageeflijk laat lopen. Je wilt de bovenlijn van de hals daarmee sterker maken. Wanneer je toewerkt naar een verzameld paard (en daarmee de achterhand sterker maakt) zal het paard bijna als vanzelf ook de juiste hoofd-halshouding moeten aannemen en dan komt de training van deze spieren vanzelf.
    Borst spieren, hm daar weet ik weinig van af, behalve datde methode die Anky gebruikt (LDR) o.a. bereikt dat de borst-schouder spieren sterker worden waardoor het voorbeen mooier opgetild kan worden door het paard.

Forumlid suus's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

ok, bedankt maar ik weet denk niet goed genoeg hoe ik amber goed nagefelijk kan laten lopen als ik er naast loop.. of moet ik gewoon nog even geduld hebben? Ik ben bezig haar de spaanse pas aan te leren, het gaat al best goed soms heeft ze het ritme al echt te pakken. Volgens mij is dat wel een goede training voor haar voorhand!

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Hé, dit is best interessant!
    Pipa heeft ook totaal geen spieren (meer) in haar hals, en ik ben bang dat haar hals zal 'omvallen' als ze nog dikker wordt
    Haar hals is echt onderontwikkeld en het is gewoon allemaal opgehoopt vet.

Waarom dat ik dit denk is omdat ze bij m'n verzorgpaarden ook een ezel hebben, die ooit veel te dik was en nu is haar hals precies 'omgevallen'...ik wil er wel eens een foto van nemen hoor...Maar bij Pipa was haar hals (aan de manenkam) vroeger zo stevig terwijl er nu precies een 'plooi' in zit en je kan het zo van links naar rechts wiebelen...

@Nacino: Ik begrijp wel waar je heen wilt, maa toch niet helemaal...ik bedoel: Wat bedoel je met 'op de juiste manier nageeflijk laten lopen?'
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

heuveltjes laten lopen maar dan niet verzamelen...misschien helpt dat?
    die van mij verzameld nog niet echt en ploegt zich als het ware naar boven. zo heeft hij voor veel spier en achter minder.
    nu heel langzaam krijg ik hem ook verzameld naar boven en naar beneden. dit allemaal wel in stap

vergat te zeggen loop er ook vaak naast doe niet alles onder het zadel....

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje
    @Nacino: Ik begrijp wel waar je heen wilt, maa toch niet helemaal...ik bedoel: Wat bedoel je met 'op de juiste manier nageeflijk laten lopen?'
    Daarmee bedoel ik dat 'in de krul' ook kan leiden tot de ontwikkeling van de verkeerde halsspieren (wat vaak gebeurt) namelijk de spieren in de onderhals. Met op de juiste manier nageeflijk bedoel ik dus niet naar beneden getrokken maar door op de juiste manier te rijden/lange lijnen/longeren. Voor hoe je dat bereikt kan je beter niet bij mij zijn dan kan ik zo niet ff uitleggen geloof ik

Aangemeld
    Apr 2006

Ahzo, bedankt voor de uitleg!

Enne..is er eigenlijk geen mogelijkheid om je paard te trainen aan de 'bovenhals' maar dan NIET vanop je paard?
    Het gras is nu wel niet meer vettig maar Pipa staat zo dik, ik maak me echt zorgen!
    En ik zit (nog maar) aan de Sideways Game, dus het duurt nog even voor ik kan beginnen met rijden, of toch, met oefeningen rijden die bv. de halsspieren trainen....

Groetjes
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Denk dat je (als je bang bent voor omvallen van de nek vanwege teveel vet) je beter je paard op dieet kan zetten en veel kan laten lopen om hem/haar af te laten vallen dan trainen van halsspieren...
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Aangemeld
    Apr 2006

Bedankt Maaike

Maarre...nog iets over dat 'laten lopen'..
    Als ik haar laat lopen dan doet ze telkens een join-up met me en dat kan ik toch niet negeren dus dan loopt ze maar 5minuutjes ofzo..

Gr. Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

je kunt je paard natuurlijk voor de wagen zetten. op die manier krijg je een ontwikkeling van de borstspieren.

Vanaf de grond kun je ook heeeeel veel doen. Kijk maar eens naar de oefeningen die hempfling aangeeft.
    daarbij kun je werken aan de hand, zowel met als zonder bit.
    en je hebt natuurlijk het werken aan de lange lijnen. Dat is meteen een zeer goede basis voordat je gaat rijden, omdat je op die manier het paard onbelast alle oefeningen kunt laten lopen die je anders onder het zadel zou willen zien.

Veel succes!
    groetjes, lacuna

Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje
    Bedankt Maaike

Maarre...nog iets over dat 'laten lopen'..
    Als ik haar laat lopen dan doet ze telkens een join-up met me en dat kan ik toch niet negeren dus dan loopt ze maar 5minuutjes ofzo..

Gr. Ariane
    Met laten lopen bedoelde ik ook eigenlijk, lekkere buitenritten ofzo.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Aangemeld
    Apr 2006

Ahn Ok...niet voor mij bestemd dus

Gr. Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

Forumlid suus's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

ok bedankt, ik heb helaas geen wagen maar aan de lange lijnen doe ik al best vaak, maar dat meer gewoon sturen en stoppen enz. Ik ben op zoek geweest op internet enz. en wijken blijkt dus ook vet goed te helpen!
    Dat ga ik eens aan de lange lijnen proberen. en dat boek van hemfing kan ik toch gewoon in de bib halen? Ik vroeg me ook af of van die oefeningen zoals schouder binnen waart enzo, die ook niet goed zouden helpen?

Aangemeld
    Apr 2004

Wijken voor het trainen van de borst/halsspieren?? Die is nieuw.. Naar mijn weten is wijken een gehoorzaamheidsoefening met amper gymnastiserende waarde, alleen een check of je eenzijdige kuitdruk goed werkt.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten