-
Forum Meubilair
direct rein-indirect rein
Kan mij iemand dat is simpel uitleggen, want ik begrijp niet wat Pat hiermee bedoelt.
-
Re: direct rein-indirect rein
Bij indirect rein, vraag je je paard naar the lateral flextion. Daarna doe je niks meer met je rein (vandaar indirect) maar laat je het paard westappen met de achterhand door druk te geven met je been, achter de singelplek.
Je laat je paard dus draaien vanuit de achterhand.
Bij direct rein, werk je actief met je teugel. Dus eyes, bellybutton, leg, rein. Je stuurt de voorhand actief.
Een 180graden draai, doe je door eerst 90graden te draaien met een indirect rein, en daarna de tweede 90graden door te sturen met je rein
Duidelijker zo?
-
Forum Meubilair
Ik geloof het wel!!!
Bedankt
-
Forum Meubilair
Een aanvulling op de uitleg van Trea:
Bij lateral flexion breng je je hand naar je dijbeen. Wil je je paard laten onderstappen met de achterhand d.m.v. de indirect rein, dan breng je je hand daarna door naar je navel, met je nagels omhoog (alsof je jezelf met een mes in je buik steekt). Daarbij kijk je naar de achterhand en leg je je been aan.
Bij een direct rein gebruik je je arm heel anders: in het begin doe je dat erg overdreven door (als je draai naar rechts wilt maken) je rechterarm helemaal naar rechts uit te strekken op schouderhoogte.
-
Forum Meubilair
En nu dit uitgelegd krijgen aan de kids!!!
Forum Rechten