Trea, moet nu even die brok in mijn keel weg gaan slikken.
Ik ga helemaal mee met Marja, ga een keer kijken bij een Parelli student (maar dat geldt ook voor studenten van andere methodes) Dan kun je het met eigen ogen zien en meemaken.
Zo ben ik namelijk ook "overgehaald"(het kostte weinig moeite), er kwamen 2 parelli studenten werken op de stal waar ik werktte. En terwijl ik hangend over de rug van het paard in zijn mond aan het trekken was om op te stijgen, deden zij wat "oefeningen" en het paard stond met losse teugels stil. Terwijl iedereen op een bepaald paard met sporen en zweep hem probeerde in zijn tweede versnelling te krijgen, reden zij zonder dit alles in galop over het veld. (en het paard zag er nog uit of hij het leuk vond ook)
En zo kan ik nog wel even doorgaan dus.
Parelli is inderdaad een mooie stap voor stap methode, en ik vind het volledig. Ja er zit niet op elke hoek van de straat een instructeur, maar je hebt en je pakketten, en een website met 1000 vraag en antwoorden (of nog meer) en de mogelijkheid om per email / telefoon vragen te stellen aan Eddy, en je kan naar cursussen (kijken) etc etc. Zo kan ik ook nog even doorgaan.
Het is goed te doen zonder hulp, al denk ik wel dat dit ook aan de persoon zelf ligt. Ik ken mensen die zonder cursussen en zonder "hulp van anderen hun level 1 helemaal via de thuisstudie hebben gehaald. Ikzelf was echter wel heel blij dat ik toen ik begon die ervaren studenten om me heen had. Later ben ik ergens anders heen gegaan met nog meer ervaren studenten. Ideaal voor mij! Nu moet ik het zonder hulp stellen en ik ben toch wel zo onzeker dat ik dat soms mis.
Bovendien wordt het niet aangeraden om als onervaren persoon te beginnen met een jong paard. (maar kijkend naar skey kan het wel)
Wat je ook kiest: Succes !
Bladwijzers